
Fallout serisiyle tanışmam üçüncü oyunla oldu ve o günden sonra yüzlerce saatimi başında geçirdim, zati sitede New Vegas üzerine inceleme yazımda var. Oyunlarda her oyuncunun ilgisini çeken farklı temalar vardır. Bunlar 2. Yerküre savaşı da olabilir, fütüristik temalarda... Benim ilgimi çekense daima distopik ve postapokaliptik tiplerdir. Bu tipi sevenler anlayacaktır o yerkürenin yıkılmışlığı, karakterinizin çaresizce hayatta kalmaya çalışması, etraftaki zombilerin, mutantların vs.varlığı bizi manyakça bir zevke sürükler ve bu sözlerle anlatılmaz bir durumdur. Stalker serisi(özellikle bu oyun), Fallout ve Metro(kısmen) bende bu etkiyi bıraktı.Madem konusu açıldı ben de yeni bir Fallout’tan neler bekliyorum yazayım.
1) Öncelikle tez vakitte yeni bir Fallout oyununun duyurulması
2) Oyundaki HikayeFallout 3’e kelamım yok ancak açıkçası New Vegas’taki hikaye bana hayli sığ gelmişti güya bir şeyler aceleye gelmiş üzereydi. Yeni bir Fallout oyununda daha kollu budaklı bir hikaye bizi şaşırtacak velev şok edecek gelişmeler bekliyorum. Mesela hikayenin ana konusu şöyle olabilir:

Bunların yanına yüzlerce de yan hizmet koysak heralde biz Fallout fanlarının alacağı zevk tavan yapar. Yukarıda da bahsettiğim üzere ben şahsen heyecanlı, şok edici, aykırı zaviye yapan bir hikaye isterim, buna örnek olarak da yazdığım hikayedeki her şeye karşı çıkan, uzaylıların teklifini reddeden diyaneti kümenin önderinin alttan alta onlarla pazarlık yaptığını ve şahsen kaçmaya çalıştığını öğrenebiliriz. Bu ve bunun üzere sürprizler hikayeyi canlı tutacaktır.
3) Karakter
Fallout oyunlarında oyuncuyu tatmin edebilecek kadar geniş olan bir karakter yaratma ekranı vardır fakat yapımcılar bunu biraz daha dallandırabilirler. Örneğin karakterin hikayesini belirleyebilme, daha ziyade saç tasarımı daha ziyade detay vs.
Oyunda yöneteceğimiz karakterde hikayeye tutarlı olabilmeli doğal ki, örneğin benim hikayem Fallout 4’e mevzu olsa, karakterimi oyunun başında uzaylılar tarafından kaçırılmış ve biyolojisi incelenerek geri bırakılmış bir insan olarak görmek isterdim. Mesela oyun başlar başlamaz kendimizi bir uzay gemisinde incelenirken buluyoruz burada sorular üzerine ismimizi tipimizi vs. belirliyoruz sonra da geri bırakılıyor ve bu travmayı atlatamayıp işin içindeki tüm gerçekleri bulmak üzere hayatımızın keşfine çıkıyoruz.