Farabinin Felsefi Duşuncesi
Farabinin Felsefi Goruşu
Farabi'nin felsefesi, Aristo felsefesine dayanan akılcı bir felsefedir Farabi'ye gore evrendeki varlıkları bilen ve bundan yaşam icin doğru anlamlar cıkaran kişi Tanrı'ya ulaşmanın yolunu bulmuştur Bu nedenle gercek filozoflar arasında duşunce ayrılığı olmayacağına inanır Buyuk İslam bilgin ve filozofları İbn Miskeveyh, İbn Sina ve İbn Ruşd onun yolunda yurumuş ve duşuncelerini geliştirmişlerdir
Farabi İslam'da siyasal felsefenin de temelini atmıştır Farabi'ye gore kişi yetkinliğe ulaşabilmek icin gereksinim duyduğu şeylerin tumunu tek başına sağlayamaz Bunu ancak kişilerden birinin eksiğini oburu ile tamamlayan toplum sağlayabilir Bu nedenle birey toplum icinde yaşamadıkca yetkinliğe ulaşamaz En ustun yetkinliğe ise ancak kentte ulaşılabilir Farabi kentleri erdemli ve erdemsiz olarak ikiye ayırır Erdemli kent aydın soylularca yonetilir ve başkanını secimle saptar Erdemi ise yardımlaşma doğurur Erdemli toplum mutluluğa ermek icin yardımlaşan toplumdur Erdemsiz kentte ise guclu ile gucsuz arasında surekli bir catışma vardır Bu catışma guclunun egemenliği ile sonuclanır
Yapıtlarını Arapca yazmış olan Farabi'nin din, metafizik, evrenbilim, mantık, doğa bilimleri, ahlak, astronomi, kimya, muzik alanlarını kapsayan yapıtları bircok dile cevrilmiştir Bilimlerin tanımını, sınıflandırılmasını ve konularını iceren İlimlerin Sayımı (thsau'lUlUm), Erdemli kentanlamına gelen elMedinetu'lFazıla, devlet yonetimi uzerine duşuncelerini iceren esSiyasetulMedeniye, erdem konusunu işlediği Mutluluğu Kazanma (Tahsilu'sSaade) dilimize cevrilen yapıtlarındandır
alıntı
Farabinin Felsefi Goruşu
Farabi'nin felsefesi, Aristo felsefesine dayanan akılcı bir felsefedir Farabi'ye gore evrendeki varlıkları bilen ve bundan yaşam icin doğru anlamlar cıkaran kişi Tanrı'ya ulaşmanın yolunu bulmuştur Bu nedenle gercek filozoflar arasında duşunce ayrılığı olmayacağına inanır Buyuk İslam bilgin ve filozofları İbn Miskeveyh, İbn Sina ve İbn Ruşd onun yolunda yurumuş ve duşuncelerini geliştirmişlerdir
Farabi İslam'da siyasal felsefenin de temelini atmıştır Farabi'ye gore kişi yetkinliğe ulaşabilmek icin gereksinim duyduğu şeylerin tumunu tek başına sağlayamaz Bunu ancak kişilerden birinin eksiğini oburu ile tamamlayan toplum sağlayabilir Bu nedenle birey toplum icinde yaşamadıkca yetkinliğe ulaşamaz En ustun yetkinliğe ise ancak kentte ulaşılabilir Farabi kentleri erdemli ve erdemsiz olarak ikiye ayırır Erdemli kent aydın soylularca yonetilir ve başkanını secimle saptar Erdemi ise yardımlaşma doğurur Erdemli toplum mutluluğa ermek icin yardımlaşan toplumdur Erdemsiz kentte ise guclu ile gucsuz arasında surekli bir catışma vardır Bu catışma guclunun egemenliği ile sonuclanır
Yapıtlarını Arapca yazmış olan Farabi'nin din, metafizik, evrenbilim, mantık, doğa bilimleri, ahlak, astronomi, kimya, muzik alanlarını kapsayan yapıtları bircok dile cevrilmiştir Bilimlerin tanımını, sınıflandırılmasını ve konularını iceren İlimlerin Sayımı (thsau'lUlUm), Erdemli kentanlamına gelen elMedinetu'lFazıla, devlet yonetimi uzerine duşuncelerini iceren esSiyasetulMedeniye, erdem konusunu işlediği Mutluluğu Kazanma (Tahsilu'sSaade) dilimize cevrilen yapıtlarındandır
alıntı