farkımız bu işte Türk Halkı deyince nedense akla bozuk bir ağız geliyor milletçe ağzımız bozuk bi reel ve halkımız bunu tiyatro sahnesinde rolü gereği küfür eden Nazan Şoray alkışlarla karşılanıyor BEN KÜFRETTİKÇE SEYİRCİ ALKIŞLIYOR 1548634578 1548634578 farkimizbuiste5c4e49d6a2a8dfarkimizbuiste5c4e49d6a2a8d http:wwwgeccecomserviceMakeThumbaspx?Image webimageshabernazazn&w 415&Alt webimageshaberhaberlrg ABDULLAH ŞAHİN HALK TİYATROSU'NUN SAHNEYE KOYDUĞU 'ÜVEY KARIM' OYUNUYLA TİYATROYA ADIM ATAN NAZAN ŞORAY, BAŞLARDA ÇEKİNDİĞİ KÜFÜR SAHNESİNDE ARTIK KUYTU: HER KÜFREDİŞİMDE ALKIŞLANIYORUM, BENDEN BEKLENMEDİĞİ İÇİN OLA KI DE! Abdullah Şahin, gösterişli ve eğlenceli oyunlarının yanı sıra tanınmış isimleri tiyatroya kazandırmasıyla da meşhur Aydan Şener, Soner Arıca ve Sinan Özen; Abdullah Şahin Tiyatrosu doğru sahne tozu yutanlardan Acilen bu isimlere yeni biri eklendi; Nazan Şoray! Yalçın Kaftanoğlu'nun yazdığı, Abdullah Şahin'in sahneye koyduğu 'Üvey Karım'la ilk olarak tiyatro sahnesine adım atacak olan Şoray'a sahnede; Abdullah Şahin'in yanı sıra Soner Arıca, Ferdi Altuner, Fulden Akyürek, Oylum Şahin, Ortans Kıvanç ve Muhlis Asan eşlik ediyor Profilo Kültür Merkezi'nde sahnelenen 'Üvey Karım'ın konusu eski Türk filmlerinde izlemeye alışılmış olduğumuz türden Zengin amca, yeğeninin gizli yaşamasını sağlarken, tek koşulu beşik kertmesi kızla evlenmesi oluyor Oysa çapkın yeğen İstanbullu bir kızla amcasından habersiz evleniyor Bunun üzerine de beşik kertmesi kalkıp İstanbul'a geliyor Sonrası ise tam bir kahkaha tufanı Tiyatro yapacak olmanın heyecanını yaşamış Nazan Şoray ve yönetmeni Abdullah Şahin, 'Üvey Karım'ı anlattı SİYASİ HICIV VAR * Oyununun konusuna şöyle bir bakınca insan anında eski Türk filmlerini, özellikle de Türkan Şoray'ın oynadığı 'Güllü Geliyor Güllü'yü hatırlıyor Nazan Şoray: Evet, bir yere kadar böylece lakin bir yerden sonradan ayrı seyrediyor oyun Abdullah Şahin: Bravo, teşhisiniz çok dürüst, böylece bir tadı var Ama bir vodvil gibi gitgide artarak hızlanıyor oyun Yer yer siyasi hicivler de var içinde * Bir tiyatrocu olarak siyasi yergi yapmayı bir farz gibi mi görüyorsunuz? AŞ: Bir usta; yaşadığı topraklar üzerinde ne oluyor, ne bitiyor peşine düşüp takip etmek zorunda Fırsatı geldiği zaman da ufak ufak göndermeler yerine getirmek, benim tiyatro kültürüme yerinde geliyor bir zamanlar bunu en iyi yapan, üstadımız Muammer Karaca idi Her oyunda mutlaka siyasi bir gönderme yapardı Bizimki de azıcık o tarz diyebiliriz NŞ: Zaten sizin için 'Muammer Karaca'nın tavrını devam ettiriyor' diyorlar AŞ: Amacım da o Pek diyorlarsa ne hoş! * Oyunda Nazan Bayan'ı oynatmaya nasıl karar verdiniz? AŞ: Biz az çok her oyunumuza kamuoyunun yakından tanıdığı, sevdiği isimleri dahil ediyoruz dahası o rol Nazan Bayan'ı çağrıştırdı bize BİR KÖYLÜLÜK VAR YANİ! * Hal hal şarkısındaki o tavrını, kıyafetlerini düşününce, rolüne cuk yerleşik Nazan Bayan NŞ: Bir köylülük var diyorsunuz yani (gülüşmeler) Bu beni rahatsız etmiyor, daha fazla hoşuma gidiyor gerçi, oyunda rol gereği küfretmem gerekiyor fakat güç küfrediyorum AŞ: Ama küfürden alkış alıyorsun, öyle deme! NŞ: Aslında her küfredişimde beğeni alıyorum Ola Ki de benden böyle bir şey beklemedikleri için * Evet sizden daha ağır, oturaklı bir kadını oynamanız bekleniyor id NŞ: Evet, üretim böylece aslında AŞ: Lakin doğrusu da bu yok mi? Sonuçta rol yapıyoruz, hiçbirimiz sahnede reel hayatımızdaki gibi değiliz * Teksti ilk okuduğunuzda, küfür bölümünü görünce ne düşündünüz? Tereddütünüz olmadı mı? NŞ: Oldu natürel Hatta bir küfür vardı, 'Çıkarırlar' diye düşündüm Lakin işin içine girdikçe, 'Nasıl olsa o ben değilim, o Cemile, gerekiyorsa yaparım' dedim Hemen en başarılı olduğum sahne oldu o birim * Tiyatro için 'er meydanı' derler Niçin bir dizide yok de, tiyatroda karşımıza çıkmayı seçim ettiniz? NŞ: Bu daha çok rolden kaynaklanıyor Eşit düşmesi de çok önemli Her ne değin oyuncu her rolü oynarsa da, bir de insanın kişiliğiyle, yaradılışıyla uyuşan roller bulması çok kayda değer diğer taraftan tiyatro bana çok ilgi çekici geldi Uzun zamandır mesleki kariyerimde böyle bir şey olsun istiyordum Bu konuda fazla gösterişli değilim ama rolümün hakkını vermek isterim natürel ama * Peki Abdullah Bey, oyunun yönetmeni olarak tiyatro oyuncusu Nazan Şoray'ı nasıl değerlendirirsiniz? AŞ: Nazan Bayan çok hoş söyledi; 'Daha yeniyim, hakkını atamak isterim' dedi Hakkını belirlemek için de elinden geleni yapıyor Ki başlangıçta 'Ay ben nasıl küfredeceğim' dedi ama oyunun içine girince bu repliği kullanmasının çok doğal olduğunu anladı Şimdi gerekeni yapıyor yani * Cemile karakterini çıkarırken, 'Güllü Geliyor Güllü'de ablanızı izleyip rolünüze bir şeyler kattınız mı? NŞ: Değil, böyle bir şey yapmadım çünkü insan ister istemez tesir aşağı kalır Bu benim yorumladığım, bana ait bir şey olsun istedim Zaten oyunda, filmle birebir benzerlik yok, yalnızca bir hatırlatma var diyelim * Yönetmenin aleyhinde, onunla oynamak nasıl oluyor? NŞ: O birazcık güç oluyor Oyunumu denetleme ediyor her hâlükarda, ben onu anlıyorum çünkü bakışlarından Yani bir yana kendi rolünü oynuyor, bir yana benim oyunumu izliyor, bir yandan da azıcık sonradan gelecek sahneyi düşünüyor Kuvvet meslek tabii, zeka gerektiren bir şey * Bu da insanda gerginlik uyandırır herhalde NŞ: Natürel, hoş bir şey yapınca 'Burayı beğenmiştir her hâlükarda' diye düşünüyorum içimden Yani o düşünüyor, ben de onun ne düşündüğünü düşünüyorum