iltasyazilim
FD Üye
Köprünün her iki ucunda taşıyıcı başlıca kablolarına gelen çekme kuvvetleri, kayazemine aktaran 50 x60 m boyutunda ve 35 m derinlikte masif betonarme birer ankraj blokuna aktarılır Ankraj bloklarının içinde kabloların tesbit edildiği birer oda bulunmaktadır
Köprü kule temelleri 14 x 18 m ebadında ve sıradan 6 m yüksekliğindedir Temeller üzerinde 14 m yükseklikte betonarme mesnetler yer almaktadır Çelik kuleler, 5 m değin bu mesnetlerin içinde tutturulmuştur Köprünün başlıca bloklarına destek teşkil eden çelik kuleler, 102 m yükseklikte olup, sekiz aşama halinde monte edilmiştir Kulenin boyutları, tabanda 5 x 4 m olup, üstte 3 x 4 metredir Her kulenin içinde bakım işlerinde kullanmak için birer asansör bulunmaktadır
Her belli başlı kablo 32 adet halat grubu ile dört adet ilave gergi halatından meydana gelmiştir Her halatda 504 adet, ilave halatlarda 288 adet çelik tel bulunmaktadır Teller, galvanizli yüksek dayanıklı çeliktir Askı halatlarının çapı ise 76 mm ve kopma mukavemeti 370 tondur
Kulelerde kullanılan çelik 7000 ton, tabiyede kullanılan çelik 13600 ton, başlıca kablo ve askılarda kullanılan çelik ise, 9500 tondur
Toplam genişliği 39,40 m olup, her iki yönde ikişer şeridi ağır vasıta trafiğe, iki şeridi hafif vasıtalara, hem 30,5 m aralıkla hareket eden, 136 ton ağırlıkta tanklar 154 ton ağırlıkta treylerler ve 180 ton ağırlıkta tek vasıtalar geçebilecektir Köprünün Avrupa yakasından girişinde 16 gişe bulunmakta olup, saatte 7500 aracın geçişine uygundur Kenarlarda yolları da bulunmaktadır
Yapımına 4 Ocak 1986'da başlanılan ve ankraj blokları arasındaki uzunluğu 1510 m , orta açıklığı 1090 m , genişliği 39,4 m , denizden yüksekliği 64 m 'dir
İnşaata 4 Ocak 1986 tarihinde başlanılmış ve halen dünyanın en büyük çelik asma köprüleri içinde 14 sırada yer alan bu büyük proje 3 Temmuz 1988 tarihinde tamamlanmıştır
*
Köprü kule temelleri 14 x 18 m ebadında ve sıradan 6 m yüksekliğindedir Temeller üzerinde 14 m yükseklikte betonarme mesnetler yer almaktadır Çelik kuleler, 5 m değin bu mesnetlerin içinde tutturulmuştur Köprünün başlıca bloklarına destek teşkil eden çelik kuleler, 102 m yükseklikte olup, sekiz aşama halinde monte edilmiştir Kulenin boyutları, tabanda 5 x 4 m olup, üstte 3 x 4 metredir Her kulenin içinde bakım işlerinde kullanmak için birer asansör bulunmaktadır
Her belli başlı kablo 32 adet halat grubu ile dört adet ilave gergi halatından meydana gelmiştir Her halatda 504 adet, ilave halatlarda 288 adet çelik tel bulunmaktadır Teller, galvanizli yüksek dayanıklı çeliktir Askı halatlarının çapı ise 76 mm ve kopma mukavemeti 370 tondur
Kulelerde kullanılan çelik 7000 ton, tabiyede kullanılan çelik 13600 ton, başlıca kablo ve askılarda kullanılan çelik ise, 9500 tondur
Toplam genişliği 39,40 m olup, her iki yönde ikişer şeridi ağır vasıta trafiğe, iki şeridi hafif vasıtalara, hem 30,5 m aralıkla hareket eden, 136 ton ağırlıkta tanklar 154 ton ağırlıkta treylerler ve 180 ton ağırlıkta tek vasıtalar geçebilecektir Köprünün Avrupa yakasından girişinde 16 gişe bulunmakta olup, saatte 7500 aracın geçişine uygundur Kenarlarda yolları da bulunmaktadır
Yapımına 4 Ocak 1986'da başlanılan ve ankraj blokları arasındaki uzunluğu 1510 m , orta açıklığı 1090 m , genişliği 39,4 m , denizden yüksekliği 64 m 'dir
İnşaata 4 Ocak 1986 tarihinde başlanılmış ve halen dünyanın en büyük çelik asma köprüleri içinde 14 sırada yer alan bu büyük proje 3 Temmuz 1988 tarihinde tamamlanmıştır
*