urgot
FD Üye
FATİHA Süresinin TEFSİRİ Arapça Ve Anlamını Öğrenmek Hem Dua Öğrenmiş Olur Hemde Namazların Farzı Olan Fatihayı Öğrenmiş Olurusunuz.Fatiha Suresi Bütün Hayır İşlerin İlk Kapısıdır.Fatiha Süresi Türkçe Okunuşu ? Fatiha Suresi Arapça Okunuşu ?Fatiha Suresi Fazileti ?Fatiha Suresi Anlamı ?Fatiha Suresi Diyanet Meali Anlamı ?Fatiha Suresi Tefsiri Hepsi
Fatiha Süresi Tefsiri
Fatiha Suresi tefsirini Okuyorsunuz Rabbimiz Anlamayı Yaşamayı Nasip Etsin.
Bismillêhirrahmênirrahîm
Eûzü Veya “İstiaze” Diye Bilinen Vu Cümle ,Bu Şekliyle Bir Ayet Olmadığı İçin Mushafa Yazılmamıştır .”Ku’an Okuyacağın Vakit O Kovulmuş şeytandan Allah’a sığın .(Nahl Suresi 16/98 )Ayet. Şeklinde buyrulduğu için Kur’an Okumaya başlayanlar ,besmeleden önce “Eûzü “İfadesini okumak suretiyle bu emri yerine getirmektedirler .asıl adı iblis olan “Şeytan” ,Allah’ın “Adem (a s ) ‘a secde et emrine uymadığı ,kendisinin daha üstün olduğunu ileri sürerek emre karşı geldiği için meleklerin vatanından (melekut alemi) kovulup sürgün edilmiş ;o da imtihan dünyasında Allah’ın kullarını ,O’nun Yolundan ve rızasından ayırmak için uğraşmayı kendine vazife edinmiştir.fatiha tefsiri
Şeytan ,kendine uyan diğer cinleri ve insanları da kullanarak vazifesini yapmaya çalışmaktadır.(En’am Suresi 6/112.Ayet) Ancak Allah’a iman eden ,O’na dayanan ve güvenen müminlere şeyatnın zarar veremeyeceği ve onlara hükmünün geçemeyeceği ilgili ayetlerde açıklanmıştır.(Nahl Suresi 16/98 -100 .Ayetler)
Yukarda meali zikredilen ayet (16/98) Sebebiyle Kur’an Oumaya başlayanlar “Eûzü”Çekerler .Ancak bunun hükmü konusunda farklı görüş ve yorumlar vardır.Bazı müctehidlere göre emir kipi kullanıldığı için Eûzü çekmek Farzdır.
Müctehidlerin Çoğunluğuna göre ise bu tavsiye emridir ,Eûzü Çekmek farz değil menduptur ,teşvik edilmiştir ve güzel bulunmuş bir davranıştır.
Şeytanın İnsandan En uzakta olması gereken zaman olan Kur’an okuma halinde bile -okumaya başlarken Eûzü çekmek tevisye edildiğine göre diğer işlere başlarken bunu yapmanın daah da gerekli olacağı anlaşılmaktadır.Kötülüğe karşı bile iyilik insanlardan gelecek belâyı defetmek ,Eûzü çekerek de şeytandan gelecek olan vesvese ve kışkırtmayı kendilerinden uzaklaştırmak Kur’an’ın ,Müminlere tavsiyeleri arasında yer almıştır.(Mü’minün Suresi 23/96-98.Ayetler)
Eûzü ,bir yandan böyle maddi ve manevi şeyleri ,kötülükleri defetmeye ilaç olurken diğer yandan kulun imtihan şuurunu tazelemkte ,İnsanın ulvi yönü ile süfli yönü arasında Ömür Boyu sürüp giden ve onu geliştirmeyi ,olgunlaştırmayı sağlayan mücadelede uyanık ve tedbirli olmayı telkin etmektedir.1.Surelerin Başında Bulunan Besmele cümlelerinin ,Kur’an-ı Kerim’in Mushaflarda ilk defa toplanmasından sonra yazıla gelidiği ,Aynu dönemde Kur’an’a Dahil olmayan hiçbir şeyin Mushafa Yazılmadıüı dikkate alınırsa Aksine Görüşler bulunmasına rağmen her surenin başındaki besmeleyi ,Surenin Ayet Sayılarına dahil olmayan ayrı bir ayet olarak kabul etmek Gerekmektedir.HANEFİ Fıkıhçılarının görüşleri bu yöndedir.Kaynak (Cessas Ahkamu’l Kuran 1,12)
İmam Şafii Fatiha Süresinin Başındaki besmeleyi bu sureden bir ayet olarak kabul etmiştir .Diğer BSurelerin başlarındaki Besmeleler konusunda kendisinden iki farklı görüş nakledilmiştir.He rsureye dahil bir ayet sayılması görüşü ona ait olması yönünden daha sahih bir rivayet olarak kaydedilmiştir.Ebu Hanifr ‘ye göre besmeleler Surelerin Başında ayrı ayetler olduğu için namazda yalnızca Fatiha’dan Önce Sessiz Olarak Okunur.
FATİHA’YI Takip Eden ve Zamm-ı Sure Denilen Sure ve Ayetlerden Önce Besmele Okunmaz.
—
Besmele Dilmizde Genellikle “Rahman Ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla “Şeklinde Çevrilmektedir.Bu Cümlede Zikredilmeyen Fakat Her Besmele okuyanın başlayacağı işe göre niyetinde bulunan “….Okuyorum ,başlıyorum ,Yapıyorum ,Yiyorum”Gibi bir yüklem vardır.”Allah’ın Adıyla yemek ,okumak”ifadesinden Türkçede yenen ve okunanın Allah’ın adıyla birlikte yenildiği veya okunduğu “Anlaşılır.Bu Mana Kastedilmediğine göre maksadı doğru anlatabilmek için besmeleyi “Rahman ve Rahim olan Allah Afına ,..Adını Anrak ,..Allahtan Yardım Dileyerek ..”Şekillerinde çevirmek de uygun olur.
—
Kul Herhangi bir davranışta bulunurken önemli bir işe teşebbüs ederken önce Eûzü çekerek muhtemel olumsuz etkileri defetmekte sonra da besmeleyi okuyarak kendinin tek başına yeterli olmadığını ,başarı ve gücün ancak Allah’tan gelebileceğini ,Allah’ın yeryüzündehalife kıldığı bir varlık olarak O’nun mülkğnde ,O’nun adına tasarrufta bulunduğunu ,asıl mâlik ve Hâkim olan Allah’ın koyduğu sınırları aşarsa emanete hıyanet etmiş olacağını peşinen kabul etmekte ve bundan güç almaktadır .Burada tevhid cümşesinin manası da üstü kapalı olarak mevcuttur.Zaira nasıl ki tevhid cümlesinde “Lâ İlâhe “denilerek önce bütün sahte tanrılar zihinlerden siliniyor ,sonra da “illallah”ifadesiyle hakiki ,tek ,eşi ve benzeri bulunmayan Allah kalbe ve zihne yerleştiriliyorsa ,Eûzü besmele çekildiğinde de önce kulluk ilişkisine olan kirli çevre temizleniyor.,sonra da bu ilişkinin en uygun anahtarı kullanılmış ,doğru kapılar açılmış ,sağlıklı bağ kurulmuş oluyor.
Allah Yerine “Tanrı” ,Rahman Yerine “Esirgeyen “Rahim Yerine de “Bağışlayan “Kelimelerinin kullanılması bu isimlerin anlamlarını tam olarak karşılamaz.çünkü Allah ismi ,bu isme hakkıyla layık olan “Tek ,Eşsiz ,Benzersiz,Bütün kemal sıfatlarına sahip ve eksiklerinden uzak ,varlığı zarurui (Olmazsa olmaz) ,Yokluğu düşünülemez “olan Yüce Zâta mahsustur.Bu sıfatları taşımayan hiçbir varlığa Allah Denemez.Halbuki insanların uydurdukları ,kendilerine göre bazı nitelikler yükledikleri Mâbudlara tanrı denebilir.Başka bir deyişle tanrı kelimesi Allah içinde Kullanılabilir,halbuki Allah ismi O’ndan başka hiçbir varlık için kullanılamaz ve Arap dilinde de kullanılmamıştır.
Kur’an dilinde Rahmân sıfat-ismi de Allah’a mahsustur,başka hiçbir varlık için kullanılmamıştır.Rahman “En Uzak geçmişe doğru bütün yaratılmışlara sonsuz ve sınırsı lütüf ,ihsan ,rahmet bahşeden “demektir.Rahman ,Rahmetiyle muamele ederken buna mazhar olan varlığın hak etmesine ,layık olmasına bakmaz,bu sıfatın tecellisi yağmur gibiherşeyin üzerine yağar ,güneş gibi herşeyi ısıtır ve aydınlatır.Rahîm “çok merhametli ,rahmeti bol “demek olup bu ettikleri ,layık oldukları sınırsız rahmetini ,lütuf ve merhametini ifade etmektedir.”Esirgemek “ve Bağışlamak “bu sonsuz ,engin ve etkisi çeşitli rahmetin ancak bir parçası ,etkilerinin yalnızca bir çeşididir.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link , görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Fatiha Süresi Tefsiri
Fatiha Suresi tefsirini Okuyorsunuz Rabbimiz Anlamayı Yaşamayı Nasip Etsin.
Bismillêhirrahmênirrahîm
Eûzü Veya “İstiaze” Diye Bilinen Vu Cümle ,Bu Şekliyle Bir Ayet Olmadığı İçin Mushafa Yazılmamıştır .”Ku’an Okuyacağın Vakit O Kovulmuş şeytandan Allah’a sığın .(Nahl Suresi 16/98 )Ayet. Şeklinde buyrulduğu için Kur’an Okumaya başlayanlar ,besmeleden önce “Eûzü “İfadesini okumak suretiyle bu emri yerine getirmektedirler .asıl adı iblis olan “Şeytan” ,Allah’ın “Adem (a s ) ‘a secde et emrine uymadığı ,kendisinin daha üstün olduğunu ileri sürerek emre karşı geldiği için meleklerin vatanından (melekut alemi) kovulup sürgün edilmiş ;o da imtihan dünyasında Allah’ın kullarını ,O’nun Yolundan ve rızasından ayırmak için uğraşmayı kendine vazife edinmiştir.fatiha tefsiri
Şeytan ,kendine uyan diğer cinleri ve insanları da kullanarak vazifesini yapmaya çalışmaktadır.(En’am Suresi 6/112.Ayet) Ancak Allah’a iman eden ,O’na dayanan ve güvenen müminlere şeyatnın zarar veremeyeceği ve onlara hükmünün geçemeyeceği ilgili ayetlerde açıklanmıştır.(Nahl Suresi 16/98 -100 .Ayetler)
Yukarda meali zikredilen ayet (16/98) Sebebiyle Kur’an Oumaya başlayanlar “Eûzü”Çekerler .Ancak bunun hükmü konusunda farklı görüş ve yorumlar vardır.Bazı müctehidlere göre emir kipi kullanıldığı için Eûzü çekmek Farzdır.
Müctehidlerin Çoğunluğuna göre ise bu tavsiye emridir ,Eûzü Çekmek farz değil menduptur ,teşvik edilmiştir ve güzel bulunmuş bir davranıştır.
Şeytanın İnsandan En uzakta olması gereken zaman olan Kur’an okuma halinde bile -okumaya başlarken Eûzü çekmek tevisye edildiğine göre diğer işlere başlarken bunu yapmanın daah da gerekli olacağı anlaşılmaktadır.Kötülüğe karşı bile iyilik insanlardan gelecek belâyı defetmek ,Eûzü çekerek de şeytandan gelecek olan vesvese ve kışkırtmayı kendilerinden uzaklaştırmak Kur’an’ın ,Müminlere tavsiyeleri arasında yer almıştır.(Mü’minün Suresi 23/96-98.Ayetler)
Eûzü ,bir yandan böyle maddi ve manevi şeyleri ,kötülükleri defetmeye ilaç olurken diğer yandan kulun imtihan şuurunu tazelemkte ,İnsanın ulvi yönü ile süfli yönü arasında Ömür Boyu sürüp giden ve onu geliştirmeyi ,olgunlaştırmayı sağlayan mücadelede uyanık ve tedbirli olmayı telkin etmektedir.1.Surelerin Başında Bulunan Besmele cümlelerinin ,Kur’an-ı Kerim’in Mushaflarda ilk defa toplanmasından sonra yazıla gelidiği ,Aynu dönemde Kur’an’a Dahil olmayan hiçbir şeyin Mushafa Yazılmadıüı dikkate alınırsa Aksine Görüşler bulunmasına rağmen her surenin başındaki besmeleyi ,Surenin Ayet Sayılarına dahil olmayan ayrı bir ayet olarak kabul etmek Gerekmektedir.HANEFİ Fıkıhçılarının görüşleri bu yöndedir.Kaynak (Cessas Ahkamu’l Kuran 1,12)
İmam Şafii Fatiha Süresinin Başındaki besmeleyi bu sureden bir ayet olarak kabul etmiştir .Diğer BSurelerin başlarındaki Besmeleler konusunda kendisinden iki farklı görüş nakledilmiştir.He rsureye dahil bir ayet sayılması görüşü ona ait olması yönünden daha sahih bir rivayet olarak kaydedilmiştir.Ebu Hanifr ‘ye göre besmeleler Surelerin Başında ayrı ayetler olduğu için namazda yalnızca Fatiha’dan Önce Sessiz Olarak Okunur.
FATİHA’YI Takip Eden ve Zamm-ı Sure Denilen Sure ve Ayetlerden Önce Besmele Okunmaz.
—
Besmele Dilmizde Genellikle “Rahman Ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla “Şeklinde Çevrilmektedir.Bu Cümlede Zikredilmeyen Fakat Her Besmele okuyanın başlayacağı işe göre niyetinde bulunan “….Okuyorum ,başlıyorum ,Yapıyorum ,Yiyorum”Gibi bir yüklem vardır.”Allah’ın Adıyla yemek ,okumak”ifadesinden Türkçede yenen ve okunanın Allah’ın adıyla birlikte yenildiği veya okunduğu “Anlaşılır.Bu Mana Kastedilmediğine göre maksadı doğru anlatabilmek için besmeleyi “Rahman ve Rahim olan Allah Afına ,..Adını Anrak ,..Allahtan Yardım Dileyerek ..”Şekillerinde çevirmek de uygun olur.
—
Kul Herhangi bir davranışta bulunurken önemli bir işe teşebbüs ederken önce Eûzü çekerek muhtemel olumsuz etkileri defetmekte sonra da besmeleyi okuyarak kendinin tek başına yeterli olmadığını ,başarı ve gücün ancak Allah’tan gelebileceğini ,Allah’ın yeryüzündehalife kıldığı bir varlık olarak O’nun mülkğnde ,O’nun adına tasarrufta bulunduğunu ,asıl mâlik ve Hâkim olan Allah’ın koyduğu sınırları aşarsa emanete hıyanet etmiş olacağını peşinen kabul etmekte ve bundan güç almaktadır .Burada tevhid cümşesinin manası da üstü kapalı olarak mevcuttur.Zaira nasıl ki tevhid cümlesinde “Lâ İlâhe “denilerek önce bütün sahte tanrılar zihinlerden siliniyor ,sonra da “illallah”ifadesiyle hakiki ,tek ,eşi ve benzeri bulunmayan Allah kalbe ve zihne yerleştiriliyorsa ,Eûzü besmele çekildiğinde de önce kulluk ilişkisine olan kirli çevre temizleniyor.,sonra da bu ilişkinin en uygun anahtarı kullanılmış ,doğru kapılar açılmış ,sağlıklı bağ kurulmuş oluyor.
Allah Yerine “Tanrı” ,Rahman Yerine “Esirgeyen “Rahim Yerine de “Bağışlayan “Kelimelerinin kullanılması bu isimlerin anlamlarını tam olarak karşılamaz.çünkü Allah ismi ,bu isme hakkıyla layık olan “Tek ,Eşsiz ,Benzersiz,Bütün kemal sıfatlarına sahip ve eksiklerinden uzak ,varlığı zarurui (Olmazsa olmaz) ,Yokluğu düşünülemez “olan Yüce Zâta mahsustur.Bu sıfatları taşımayan hiçbir varlığa Allah Denemez.Halbuki insanların uydurdukları ,kendilerine göre bazı nitelikler yükledikleri Mâbudlara tanrı denebilir.Başka bir deyişle tanrı kelimesi Allah içinde Kullanılabilir,halbuki Allah ismi O’ndan başka hiçbir varlık için kullanılamaz ve Arap dilinde de kullanılmamıştır.
Kur’an dilinde Rahmân sıfat-ismi de Allah’a mahsustur,başka hiçbir varlık için kullanılmamıştır.Rahman “En Uzak geçmişe doğru bütün yaratılmışlara sonsuz ve sınırsı lütüf ,ihsan ,rahmet bahşeden “demektir.Rahman ,Rahmetiyle muamele ederken buna mazhar olan varlığın hak etmesine ,layık olmasına bakmaz,bu sıfatın tecellisi yağmur gibiherşeyin üzerine yağar ,güneş gibi herşeyi ısıtır ve aydınlatır.Rahîm “çok merhametli ,rahmeti bol “demek olup bu ettikleri ,layık oldukları sınırsız rahmetini ,lütuf ve merhametini ifade etmektedir.”Esirgemek “ve Bağışlamak “bu sonsuz ,engin ve etkisi çeşitli rahmetin ancak bir parçası ,etkilerinin yalnızca bir çeşididir.