iltasyazilim
FD Üye
fazıl say hangi alanlarda hizmet etmiştir
Fazıl Say, (d 14 Ocak 1970, Ankara) Türk klasik müzik piyanisti, bestecidir Yazan ve müzikolog Ahmet Say'ın oğludur Piyano eğitimini Ankara'da Mithat Fenmen ve Kamuran Gündemir, Düsseldorf'ta David Levine ile yapmıştır
Üç yaşındayken obuacı Ali Kemal Kaya ile ritmik jimnastik ve işitme alıştırmalarına başlayan Fazıl Say, bir sene sonradan Mithat Fenmen ’den aldığı piyano dersleriyle sevgiyi de taşıyan bir öğrenim sürecine girmiştir Fenmen ’le sekiz sene süren bu dönem, piyano, solfej ve teorinin yanı sıra, besteciliğe teşvik çalışmalarını ve konser podyumlarına ısındırma amaçlı ufak dinletileri kapsar Mithat Fenmen ’in 1982 yılında ölüm etmesi üzerine Ankara Devlet Konservatuarı'na giren Fazıl Say, 'Özel Statü' olarak nitelenen hızlandırılmış yoğun eğitim çerçevesinde Kamuran Gündemir ile piyano, İlhan Baran ile kompozisyon çalışmıştır Gündemir, yorum kavrayışı gerektiren yapıtlar üstünde üstteki seviye bir değerlendirme ortamı yaratarak öğrencisini yetiştirmiş, İlhan Baran ise ona kompozisyon eğitiminin temeli olan teknik donanımları kazandırmıştır Donanımların başlıcaları armoni, kontrpuan, form bilgisi, tahlil, enstrümantasyon, orkestrasyon, antik modlar, Türm Müziği makamsal ve ritmik sistemleri, caz armonisi ve stil araştırmalarıdır İlhan Baran, ayrıca modern müzik stilleri çalışması için Ertuğrul Oğuz Fırat'dan yararlanılmasını istemiş ve Fazıl Say, üç sene Fırat'dan ders almıştır 1987 yılında konservatuarı bitiren genç piyanist, Almanya ’nın DAAD bursuyla bu ülkeye gitmiş, Düsseldorf Müzik Yüksek Okulu ’nda ABD'li piyanist David Levine'in öğrencisi olmuştur Dünyanın önde gelen Schubert yorumcularından olan Levine, Marifetli Yorumculukaçısından örnek bir piyanisttir Fazıl Say, piyanist kimliğiyle onu örnek almıştır *
Fazıl Say, (d 14 Ocak 1970, Ankara) Türk klasik müzik piyanisti, bestecidir Yazan ve müzikolog Ahmet Say'ın oğludur Piyano eğitimini Ankara'da Mithat Fenmen ve Kamuran Gündemir, Düsseldorf'ta David Levine ile yapmıştır
Üç yaşındayken obuacı Ali Kemal Kaya ile ritmik jimnastik ve işitme alıştırmalarına başlayan Fazıl Say, bir sene sonradan Mithat Fenmen ’den aldığı piyano dersleriyle sevgiyi de taşıyan bir öğrenim sürecine girmiştir Fenmen ’le sekiz sene süren bu dönem, piyano, solfej ve teorinin yanı sıra, besteciliğe teşvik çalışmalarını ve konser podyumlarına ısındırma amaçlı ufak dinletileri kapsar Mithat Fenmen ’in 1982 yılında ölüm etmesi üzerine Ankara Devlet Konservatuarı'na giren Fazıl Say, 'Özel Statü' olarak nitelenen hızlandırılmış yoğun eğitim çerçevesinde Kamuran Gündemir ile piyano, İlhan Baran ile kompozisyon çalışmıştır Gündemir, yorum kavrayışı gerektiren yapıtlar üstünde üstteki seviye bir değerlendirme ortamı yaratarak öğrencisini yetiştirmiş, İlhan Baran ise ona kompozisyon eğitiminin temeli olan teknik donanımları kazandırmıştır Donanımların başlıcaları armoni, kontrpuan, form bilgisi, tahlil, enstrümantasyon, orkestrasyon, antik modlar, Türm Müziği makamsal ve ritmik sistemleri, caz armonisi ve stil araştırmalarıdır İlhan Baran, ayrıca modern müzik stilleri çalışması için Ertuğrul Oğuz Fırat'dan yararlanılmasını istemiş ve Fazıl Say, üç sene Fırat'dan ders almıştır 1987 yılında konservatuarı bitiren genç piyanist, Almanya ’nın DAAD bursuyla bu ülkeye gitmiş, Düsseldorf Müzik Yüksek Okulu ’nda ABD'li piyanist David Levine'in öğrencisi olmuştur Dünyanın önde gelen Schubert yorumcularından olan Levine, Marifetli Yorumculukaçısından örnek bir piyanisttir Fazıl Say, piyanist kimliğiyle onu örnek almıştır *