
Fazıl Say, 'Atatürk Kültür Merkezi' salonunun isminin 'Türk Telekom Opera Salonu' olarak değiştirilmesini eleştirdi. Say, 'Sponsor olmanın hassas duruşunu ve çelebiliğini de almak lazım' tabirlerini kullandı.
Dünyaca ünlü Piyanist Fazıl Say, 'Atatürk Kültür Merkezi' salonunun isminin 'Türk Telekom Opera Salonu' olarak değiştirilmesine, toplumsal medya hesabı üzerinden reaksiyon gösterdi.
Say, 'Firma isimleri kültür sanatın ve özel kurumlarının üstünde, önünde, ardında her yerinde yer alıyor, halbuki art planında yer almak ne kadar daha büyüklük değil mi?' dedi.
Say'ın açıklamaları????
Say Twitter hesabından, 'Hepinize yeterli bir hafta dilerim. Olabildiğince diyelim. İstanbul AKM 'Atatürk Kültür Merkezi' salonunun isminin 'Türk Telekom Opera Salonu' olarak değiştirilmesine yönelik naçizane bir çift öneri' notuyla paylaştığı açıklamasında şu tabirleri kullandı:
'Şimdi sabah sabah tekrar başlayayım madem; İstanbul AKM’nin büyük salonunun ismi değişmiş. 'Türk Telekom Opera Salonu' olmuş. Duyar duymaz 'ah' dedim. Ah zira. Niyet Atatürk ismini mı daha az görünür yapma niyetidir bilmiyorum, bu türlü bir polemiğe de gerçekten girmek istemiyorum. Değilse bile; sanat yapılan bir yerin ismi Telekom filan olmamalı kardeşim. Ah yani. Anladık sponsor olmuş. Çok güzel etmiş. Sanata dayanak verenler sağ olsunlar, buradan teşekkürlerimi ben de ileteyim fakat naçizane tekliflerim de var. Dinlerlerse, sponsor olmanın hassas duruşunu ve çelebiliğini de almak lazım, bizde bu bir türlü olamıyor. Firma isimleri kültür sanatın ve özel kurumlarının üstünde, önünde, ardında her yerinde yer alıyor, halbuki art planında yer almak ne kadar daha büyüklük değil mi?
Bak; 'aşk' olabilir mesela değil mi? Gerisinde kimin dayanağı olduğunu da biliyor olur oraya gelen herkes ve kat kat takdir eder, merak etmesinler, en azından düşündürtelim.'