iltasyazilim
FD Üye
Bir Yaprağı Ölçme
ETKİNLİĞİN BAYAĞI : BİR YAPRAĞI ÖLÇME
ETKİNLİĞN TÜRÜ :FEN VE MATEMATİK ETKİNLİĞİ
YAŞ GRUBU : 4 Yaş
MATERYAL :Bambaşka büyüklüklerde yapraklar ve fasulye
BAŞVURU FORMU : Sınıfa her bir çocuğa yetecek dek yaprak getirilir Etkinliğe geçmeden önce çocuklarla yapraklar hakkında konuşulur Ağaçların ilkbahar geldiğinde yaprak açtığı bu ufak yaprakların zamanla büyüdüğü ve sonbaharda bu yaprakların döküldüğü anlatılır daha sonra her çocuğa bir yaprak verilerek çocuklara bu yaprağın üzerine kaç fasulye dizebilirsiniz diye sorulur Çocukların tahminleri bir kağıda kaydedilir sonra çocuklar yapraklarına tek tek fasulye dizerler Eğitimci çocuklardan yaprağa dizdikleri fasulyeleri saymalarını ister Eğitimci bu sayıları önceki varsayım kağıdının üzerine yazar ve çocuklarla beraber daha önceki varsayım sonuçları ile bu sayıların hangisinin daha eksik yada daha fazla olduğu karşılaştırır
Eriyen ve Erimeyen Maddeler
FAALIYET OLAĞAN: Eriyen Ve Erimeyen Maddeler
ETKINLIK TÜRÜ: Fen Ve Matematik
YAŞ GRUBU: 45 Yaş
MATERYALLER: Un , tuzlu, şeker, kum, taş, pirinç, su ve plastik bardak
UYGULAMA:Çocuklara, bir takım nesnelerin suya atılıp karıştırıldığında eridiği ve bazılarının da erimediği söylenir Suda eriyen ve erimeyen nesnelerin neler olabileceği sorulur Çevrelerinden gözlemledikleri ve yaşantılarından edindikleri tecrübeleri dile getirmeleri için tezgâhtar olunur Suya veya başka bir sıvı içeceğin içine bir şey atıp atmadıkları, sonucunda nelerin olduğu konusunda düşünceleri alınır
Çocuklardan , plastik bardakların içine bir tedarik su koymaları istenir Her çocuğun bir malzeme seçmesi istenir ve bu malzemenin suda eriyip erimediği sorulur Peşinde, bu malzemeyi suya katarak karıştırması sağlanır Malzemenin aldığı şekil ve suyun aldığı renk, suyun görüntüsü ve varsa tadındaki değişiklik hakkında sorular sorulur
Tüm maddeler sırayla denenir Sonucu bütün sınıfın görmesi sağlanır Faaliyet sonunda çocuklarla , hangi malzemelerin eridiği hangilerinin erimediği , eriyen maddelerin ne dek sürede eridiği hakkında sohbet edilir Çocuklardan , niçin bir takım maddelerin daha tez bazılarınınsa daha yavaş eridiği konusunda tahmin yürütmeleri istenir Etkinliğin içinde gizli olan ipuçları verilerek anlamalarına yardımcı olunur
*
ETKİNLİĞİN BAYAĞI : BİR YAPRAĞI ÖLÇME
ETKİNLİĞN TÜRÜ :FEN VE MATEMATİK ETKİNLİĞİ
YAŞ GRUBU : 4 Yaş
MATERYAL :Bambaşka büyüklüklerde yapraklar ve fasulye
BAŞVURU FORMU : Sınıfa her bir çocuğa yetecek dek yaprak getirilir Etkinliğe geçmeden önce çocuklarla yapraklar hakkında konuşulur Ağaçların ilkbahar geldiğinde yaprak açtığı bu ufak yaprakların zamanla büyüdüğü ve sonbaharda bu yaprakların döküldüğü anlatılır daha sonra her çocuğa bir yaprak verilerek çocuklara bu yaprağın üzerine kaç fasulye dizebilirsiniz diye sorulur Çocukların tahminleri bir kağıda kaydedilir sonra çocuklar yapraklarına tek tek fasulye dizerler Eğitimci çocuklardan yaprağa dizdikleri fasulyeleri saymalarını ister Eğitimci bu sayıları önceki varsayım kağıdının üzerine yazar ve çocuklarla beraber daha önceki varsayım sonuçları ile bu sayıların hangisinin daha eksik yada daha fazla olduğu karşılaştırır
Eriyen ve Erimeyen Maddeler
FAALIYET OLAĞAN: Eriyen Ve Erimeyen Maddeler
ETKINLIK TÜRÜ: Fen Ve Matematik
YAŞ GRUBU: 45 Yaş
MATERYALLER: Un , tuzlu, şeker, kum, taş, pirinç, su ve plastik bardak
UYGULAMA:Çocuklara, bir takım nesnelerin suya atılıp karıştırıldığında eridiği ve bazılarının da erimediği söylenir Suda eriyen ve erimeyen nesnelerin neler olabileceği sorulur Çevrelerinden gözlemledikleri ve yaşantılarından edindikleri tecrübeleri dile getirmeleri için tezgâhtar olunur Suya veya başka bir sıvı içeceğin içine bir şey atıp atmadıkları, sonucunda nelerin olduğu konusunda düşünceleri alınır
Çocuklardan , plastik bardakların içine bir tedarik su koymaları istenir Her çocuğun bir malzeme seçmesi istenir ve bu malzemenin suda eriyip erimediği sorulur Peşinde, bu malzemeyi suya katarak karıştırması sağlanır Malzemenin aldığı şekil ve suyun aldığı renk, suyun görüntüsü ve varsa tadındaki değişiklik hakkında sorular sorulur
Tüm maddeler sırayla denenir Sonucu bütün sınıfın görmesi sağlanır Faaliyet sonunda çocuklarla , hangi malzemelerin eridiği hangilerinin erimediği , eriyen maddelerin ne dek sürede eridiği hakkında sohbet edilir Çocuklardan , niçin bir takım maddelerin daha tez bazılarınınsa daha yavaş eridiği konusunda tahmin yürütmeleri istenir Etkinliğin içinde gizli olan ipuçları verilerek anlamalarına yardımcı olunur
*