Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Fen ve Teknolojinin Hayatımızdaki Onemi

Fen ve Teknolojinin Hayatımızdaki Onemi
0
92

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
86
Puan
48
F-D Coin
0
Fen ve Teknolojinin Onemi,
Fen ve Teknolojinin ulke ekonomisine katkısı,
Fen ve Teknolojinin ekonomiye katkısı

Fen ve Teknolojinin Hayatımızdaki Onemi

Surekli değişim ve gelişim icinde bulunan dunya, yeniliklerin ve gelişmelerin farkında olan, bu gelişmelere kendisinin nasıl katkı sağlayacağını duşunen ve bunu uygulamaya gecirebilen bireylere ihtiyac duymaktadır Gunumuzde bireylerden, bilgi tuketmekten cok bilgi uretmeleri beklenmektedir Cağdaş dunyanın kabul ettiği birey, bilgiyi yorumlayan, sorgulayan ve zamanı gelince kullanabilenlerdir

Eğitimin yeni hedefi; bilgiyi nasıl ve nerede kullanacağını bilen, kendi oğrenme yontemlerini tanıyıp etkili bir bicimde kullanan ve yeni bilgiler uretmede onceki bilgilerinden yararlanan bir insan modeli yaratmaktır (Abbott, 1999)

Geleneksel oğretim yontemleri, oğrenciye bilgiyi doğrudan doğruya aktarmacı bir yol izler Bu da oğrencileri aktarılan bilgiyi ezberlemeye yoneltir Ayrıca geleneksel yontemler, oğretilen konularla ilgili oğrencinin duşuncelerini, ilgi ve yeteneklerini goz ardı eder Oğrenciyi tanımayı, onun ihtiyaclarına cevap vermeyi dikkate almaz (Kucukahmet, 2004)

Oysa;
Cocuk doğduğu andan itibaren cevresinde olan değişimleri fark eder ve kendince acıklamalar yapar Cocuklar ne oldu?, nasıl oldu?, nicin oldu? bilmek isterler ve cevreleriyle ilgili merakları vardır Ucurtma nasıl ucuyor, gemiler nasıl yuzuyor, gokkuşağı nasıl meydana geliyor, uzayda insan nasıl yuruyor oğrenmek isterler Oyuncakları soker, onların nasıl calıştığını araştırır, anlamaya calışırlar ve calışırken saatler gecirirler, incelemekten araştırmaktan yorulmazlar Bir konuyu oğrendikce o konuyla ilgili yeni sorular sorarlar (Gurdal, 1992)

Cocukluktan başlayarak gelen fene karşı merak, fen konularının oğrencilere bilimsel bilgiyi gunluk hayattaki yaşantısında uygulamasına fırsat vermek ve oğrendiklerini zihninde yapılandırarak daha kalıcı bir oğrenmeye zemin hazırlayarak etkili bir yontemle oğretilmesi gereksinimini doğurmuştur Bunu temel alan bir oğretme yontemi olan Oğrenme Dongusu Modelinin fen derslerinde ozellikle laboratuar calışmalarında uygulanması etkili bir oğrenme gercekleştirmek icin oğrencilere faydalı olacaktır

Piagetin oğrenme kuramına dayanan yontemlerden biri olan Oğrenme Dongusu Modeli (L3) araştırma, kavramları tanımlama ve kavramları uygulama olmak uzere uc aşamadan oluşmaktadır Oğrenme halkasının bu uc aşaması, Piaget (1970)in oğrenme teorisindeki, ozumleme (asimilasyon), yerleştirme (accomodation) ve uyum sağlama (adaptation) aşamalarına karşılık gelir

Araştırma aşamasında, oğrenciler ihtiyacı olan bilgiyi oluşturmak icin meraklı bir şekilde araştırma yaparlar ve araştırma boyunca topladıkları bilgilerle, kavramları inceleme ve incelenenleri yapmaya calışmakla uğraşırlar (Abraham ve Renner, 1986) Bu aşama Piagetin ozumleme aşamasına karşılık gelir

Kavramların tanımlanması aşamasında, oğrenciler, araştırma aşaması boyunca topladıkları bilgileri paylaşır ve tartışırlar Oğrenciler araştırma aşamasında topladıkları bilgilerle problemin kokenini, yeni kavramlara neden ihtiyac olduğunu oğrenirler ve deneyim sahibi olurlar (Marek, Eubanks ve Gallaher, 1990) Bu aşama Piagetin yerleştirme aşamasına karşılıktır

Kavramları uygulama aşamasında ise, oğrenci oğrendiği kavramları yeni durumlara uygular, gunluk tecrubeler kullanılarak oğrencilerin anlama ve hatırda kalma surelerini uzatmalarına yardımcı olunur (Marek ve Cavallo, 1997, Akt: Scolavino, 2002) Bu aşama Piagetin uyarlama aşamasına karşılık gelmektedir
Atkins ve Karplusun 1960lı yılların başında Fen Oğretim Programı calışmalarını geliştirirken oluşturdukları oğrenme dongusu (learning cycle), yıllar boyunca fen bilgisi oğretiminin uygulamalarında yer almıştır Oğrenme dongusu modeli ile ilgili yapılan calışmalar değerlendirildiğinde; calışmaların ozellikle fen bilimleri ve matematik alanlarında yoğunlaştığı gorulmektedir Sosyal bilimlerde yapılan calışmalar daha azdır Burada ozellikle fizikle ilgili yapılan bazı calışmalar yer almaktadır Bu calışmalar; Stephan, Dyche ve Beiswenger (1988) yuzme batma; Klindienst (1993) Elektrik; Saunders ve Stringham (1998) yalıtkanlar; Beisenherz, Dantonio & Richardson (2001) Bernoulli prensipleri; Nuhoğlu (2004), elektrik ve manyetizma, şeklinde ozetlenebilir

Yapılan bu araştırmalar, Oğrenme Dongusu Modelinin; aşağıdaki ozelliklerini vurgulamaktadır

Oğrenme Dongusu;
* Oğretmen adaylarının araştırma, keşfetme, sorgulama ve yaratıcı duşunme becerilerini geliştirmelerine fırsat tanır
* Oğretmen adaylarının araştırma ve sorgulama yoluyla, yeni kavramları zihninde onceden yer edinen bilgilerle bağdaştırıp yeni durumlara uygulamasını sağlar
* Oğretmen adaylarının fen kavramlarını anlamlandırma ve zihinlerinde yapılandırmaları icin cevrelerine meraklı gozlerle bakarak, cevresinde gercekleşen olayları fen kavramlarıyla ilişkilendirmeye ve bunu da sınıf ortamına taşımayı oğretir
Ozetlemek gerekirse; Oğrenme Dongusu fen kavramlarını zihinlerinde yapılandırmak suretiyle, hayata aktarma noktasında araştırma, keşfetme ve sorgulamayı iceren kalıcı ve aktif bir oğrenme ortamı sağlar
 
858,496Konular
981,878Mesajlar
29,917Kullanıcılar
ErkanzglSon üye
Üst Alt