Fiat'ın yeni Doblo'su 263'ü de Tofaş üretecek yeni doblo ne süre çıkacak yeni doblo resimleri resmi ne vakit çıkıyor Tofaş ve Fiat, Türkiye'de üretilen Doblo modelinin yerine geçecek olan yeni bir hafif ticari aracın üretimi için anlaştı 370 milyon euro tutarındaki yatırımla üretimine başlanacak ve yılında piyasaya çıkacak olan araç yılda 120 bin adet üretilecek Bunun 70 bini yurtdışına ihraç edilecek Tofaş CEO'su Ali Pandır, 2000 yılından bu yandan 700 bin adet üretilen Doblo'daki başarılarının, bu yeni projenin alınmasında büyük etkisi olduğunu belirterek, Doblo ile Fiat'ın güvenini kazanmıştık bu nedenle yeni proje için bizim seçilmemizden daha doğal bir şey olamazdıdedi Bu projeyi alarak, mümkün adaylar İtalya ve Polonya'yı geride bıraktıklarına dikkat çeken Pandır, Tofaş artık milletlerarası bir üretici olduğunu kanıtladıdiye konuştu 2 milyar euro ihracat hedefi Pandır, yeni araçta Tofaş'ın ArGe bölümünün çok daha büyük rol oynayacağını belirterek, Bilhassa Minicargo projesinde ArGe konsundaki yetkinliğimizi kanıtladık Bu projede Tofaş'ın ArGe bölümü, Minicargo'dakinden daha artı rol oynayacakifadesini kullandı Kod adı 263olan proje, üç yıla yayılmış toplam 370 milyon euro'luk yatırımla gerçekleştirilecek Tofaş Finansal ve Mali Hizmetler Direktörü (CFO) Nezih Olcay ise proje için 1475 milyon euro ArGe yatırımı, 2225 milyon euroda sabit yatırım yapılacağını bildirdi 263'ün, 8 yıllık bir proje olduğunu bildiren Olcay, projenin finansmanının 2 sene geri ödemesiz, 10 yıl vadeli dış kaynaklı kredi ile sağlandığını kaydetti Bu projeyle birlikte üretim kapasitesini yılda 360 bin adede çıkarmış olacaklarını söyleyen Tofaş CEO'su Ali Pandır, aracın üretimi başladığında yıllık ihracat gelirlerinin de 2 milyar euro olacağını kaydetti Projenin fikri mülkiyet haklarının, tıpatıp Minicargo'daki gibi Tofaş'a ait olacağını kaydeden Pandır, Alım garantisi, 'al veya öde' prensip anlaşması dahilinde gerçekleştirileceğinden, 263 projesi de Tofaş için ihracat riski içermeyen, kapsamlı ve kesintisiz bir proje olacakdedi 263 projesi, şirketin cirosuna yıllık 12 milyar dolarlık katkı maddesi yapacak Yeni vasıta projesinin finansmanı, birincil iki yılı geri ödemesiz 10 sene vadeli dış kredi ile sağlanacak Çevreci bir vasıta olacak 263 kodlu aracın Doblo'nun tamir edilmiş hali olmayacağını gösteren Tofaş CEO'su Pandır, isminin ne olacağına da ileride karar verileceğini belirtiyor Yeni aracın üretime başlamasıyla mevcut Doblo modeli üretimden kalkacak Ancak Rusya gibi ülkelerde üretimi devam edecek Modern, dirençli ve tasarımıyla alımlı olması planlanan yeni vasıta, aynı zamanda çevreci ve fazla amaçlı olacak Tofaş ArGe Direktörü Kemal Printer da, aracın tüm geliştirme çalışmalarının Bursa'da gerçekleştirileceğini, bu projedeki İtalyan desteğinin en üye indirildiğini bildirdi Printer, 6 şahsiyet tasarım ekibinin derhal İtalya'da bulunduğunu iletti Printer, araçta alternatif yakacak kullanımı konusunda da çalışmalar yapılacağını, karbondioksit salınımı düşük alternatiflerin gündeme geleceğini belirtiyor Yazıcı, bu alternatifler arasında biyo yakıtlar, durkalk (Stop&Go) sistemi ve benzeri hibrid modellerin de olabileceğine dikkat çekiyor Hem aracın motorları, Euro 5 çevre normunda olacak