EA Sports, FIFA 20'nin 27 Eylül 2019'da çıkış yapacağını duyurdu. Oyunun tanıtımı bugün Türkiye saati ile 17:00'da yapılacak. EA Sports, geçtiğimiz hafta yayınladığı blogda FIFA 20 ile gelecek oynanış değişikliklerinden bahsetti.
FIFA 20 çıkış tarihi duyuruldu!
Metnin tamamını aşağıdan okuyabilirsiniz.
Çok sayıda geri bildirim içtimasının akabinde ve forumlardan, anketlerden, içeriklerden ve toplumsal kanallardan topladığımız oyuncu geri bildirimleriyle birlikte FIFA 19’un birinci aşamalarındaki şunlar üzere birtakım dertleri çözmeyi başardık:
Zıplayarak Vole Vuruşları, maç sırasında Dinamik Taktikler, Gelişine Plase Şutlar, Defansif Basınç, Yakın Direğe Şutlar, Yapay Zeka Kadro Arkadaşı Şut Engellemeleri, Müdahale Suratı, Defansif Daima Basınçta Dayanıklılık, Şut ve Beceri Hareketleriyle ilgili ekstra düzenlemeler, Zamanlamalı Plase Şutlar, Zamanlamalı Şut Aralığı ve Kaleci Hareketi.
Topluluğumuz tarafından talep edilen özelliklerin / mekaniklerin, ekibimizin üzerinde çalıştığı düzenlemelerin ve bir sonraki eser için önceliklerimizin listesine aşağıdan göz atabilirsiniz:
Oyuncularımıza Yapay Zeka Savunması ve Yapay Zeka Grup Arkadaşı hareketi/pozisyon alması/reaksiyonları ile ilgili daha âlâ bir deneyim sunmak için çok sayıda çalışma yapıyoruz. Bu bahisler oyuncularımız tarafından sıkça lisana getirildi ve FIFA’nın bir sonraki versiyonu için talep edildi:
Yenilenen Savunma Sistemi savunma sistemleri, durum alma revizyonları, meydandaki koordinasyon ve akıcılığın düzenlenmesiyle birlikte yenilenecek. Manuel savunmaya ehemmiyet verilecek ve bu formda savunma yapanlar daha düzgün sonuçlar alacak.
Planlı Müdahale, müdahalede bulunan defans oyuncusunun grubunun durumuna müsait kararı vermesini sağlayan (örneğin, müdahale yaparken topu kapmak yahut yakındaki bir ekip arkadaşına göndermek) ve manuel müdahaleyi ödüllendiren yeni bir sistem.
Markaj ve İkili Markaj Aktifliği azaltılacak, oyuncular/Yapay Zeka Kadro Arkadaşları daha uzak bir aralıkta tutulacak, top süren oyuncunun yan değiştirmesine daha yavaş reaksiyon gösterecek ve otomatik müdahale ya da otomatik mani nispeti azaltılacak. Bu sayede manuel savunma daha dinamik olmasının yanı sıra daha ödüllendirici olacak.
Geliştirilmiş Yakın Markaj Sistemi daha ziyade çeviklik ve hassasiyet ile düzenlenerek defans oyuncularını denetim etmeye karar veren oyuncuları ödüllendirecek.
1’e 1 Şut İsabeti geliştirilecek; ceza meydanı içindeki kolay durumlarda daha ziyade kaleyi bulan şut olacak ve isabet orantısı yükselecek. Boş Kale Durumları düzenlenecek; oyuncuların 1’e 1 konumlardaki bahtı artacak ve topluluktan gelen birçok örnekte belirtildiği üzere “basit golleri” atma olasılıkları yükselecek.
Kaleci Reaksiyonları münhasıran 1’e 1 durumlar için düzenlenecek. Bu sayede “süper insan” reaksiyonları azalacak ve kalecilerin hareketlerinin gerçek hayattakilere daha çok benzemesiyle birlikte forvetlerin gol atma fırsatları artacak.
Ayağın Dışıyla Şut durumları geliştirilecek ve sadece Ayak Dışı özelliğine sahip olan oyuncular tarafından gerçekleştirilebilecek. Şut Yüksekliği/Gücü Ayarlaması ile birlikte düşük güçlü şutlar, Sert Şutlara emsal formda sonuçlanarak daha istikrarlı olacak ve daha âlâ gol fırsatları yaratacak.
Topu voleyle ortalamanın (veya aşırtma orta) ve voleyle şut çekmenin aktifliği bir sonraki oyunda düşürülecek: Artan Zorluk ve Kusur Üleşi - Aşırtma toplarla/volelerle gelen ortalar daha düşük isabete sahip olacak ve daha çeşitli sonuçlara yol açacak.
2 Oyunculu Baş Topları, oyuncuların topu almak için havaya zıpladıkları /çarpıştıkları için daha çokça çeşitliliğe sahip olacak ve bu konumlarda forvet oyuncusunun gol atması zorlaşacak.
Vole Şut İsabetinin Azaltılması - Voleyle çekilen şutlar daha düşük isabete sahip olacak ve daha çeşitli sonuçlara yol açacak. Oyuncuların FIFA 19 boyunca gönderdiği geri bildirimlerden biri de bir oyuncunun boşta kalan topa kilitli kalması ve bu sırada öteki oyuncu seçememesiyle ilgiliydi.
Ekibimiz bu durumları geliştirmek üzerine çalışıyor ve destekli oyuncu değiştirme mekanizması için bir açıklama eklemeyi planlıyor. Bu sayede Hava Toplarında ve Boşta Kalan Toplarda otomatik değiştirme seçeneği gösterilecek.
Ekibimiz, hava topları, uzaklaştırılan toplar ve ortalar üzere çeşitli durumlarda oyuncu değiştirme mekaniğinin doğruluğunu geliştirmek üzerine çalışıyor.
Başkaca ekibimiz sağ çubukla değiştirme mekanizmasını mümkün olduğunca istikrarlı ve hassas yapabilmek ve topa en yakın olan oyuncular arasında otomatik değiştirme yapmayla ilgili karar mekanizmasını geliştirmek üzerine çalışmaya devam ediyor.