Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

fizik vücut

fizik vücut

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
İNSANIN YARATILIŞI
Allah'u Teâlâ insanı kainatın en üstün varlığı olarak kendi katında yarattı, Kur' anı Kerim'inde buyuruyor ki;

38SAD71: İz kaâle Rabbüke lilmelâiketi inniy halikûn beşeran min tıyn
Hani o zaman ki Rabbin meleklere ben balçıktan (tiyn'den) bir insan yaratacağım dedi

32SECDE7: Ve bedee halkal insanı min tiyn
İnsanı yaratmaya çamurdan (tiyn'den) başlamıştır

15HICR26: Ve lekad halaknel insane min salsalin min hamein mesnun
Biz insanı şekillenmiş kuru balçıktan yarattık (salsalinden)

Görülüyor ki insan indi ilâhi'de, tiyn veya salsalin adı verilen bir balçıktan yaratılmıştır Önce Allah'u Zülcelal Hz ona şekil verdi sonra o'nu insan olarak dizayn etti İnsana balçıktan ilk şekil verilmesiyle, insan hüviyetinde dizaynı arasında çok uzun zaman geçti En sonunda bütün uzuvlarıyla dizayn edilen insan, kendisine nefs ve ruh verilerek canlandırıldı Hem de yeryüzünün halifesi olarak canlandırılıdı İnsan yeryüzünün halifesi, hükümdarı olarak yaratıldı Ve bütün meleklere ve cinlere Âdem ASa secde etmesi emredildi Aşağıdaki âyeti kerimeler bu konulara ışık tutmaktadır

2BAKARA30: Ve iz kale Rabbüke lilmelaiketi inni ca'ılün fil'ardı haliyfe
Hani o zaman ki, Rabbin meleklere Ben yeryüzünde bir halife kılacağımdedi


15HICR29: Feiza sevveytühû ve nefahtü fihi min rûhy feka'û lehü sâcidîyn
Onu nefsle dizayn edip ve Ruhumdan O'na üfürdüğüm zaman ona secde edin

32SECDE9: Sümme sevvâhü ve nefeha fiyhi min ruhıhi
Daha sonra onun nefsini dizayn etmiş, ona kendi ruhundan üfürmüştür

ÂDEM ALEYHİSSELAM’A SECDE

Yukarıdaki âyeti kerimelerde açıklandığı gibi Rabbimiz yaratış zincirinin son halkasında ve kendi katı'nda en çok sevdiği mahluku olan insanı yaratmıştır Herşey insan için yaratılmıştır Nitekim Rabbimiz daha evvel yarattığı Cin ve e Âdem'e secde edin, diye emir buyuruyor
İblis, yâni şeytan Âdem (AS) a secde etmedi

7ARAF11: Ve lekad halaknâküm sümme savvernâküm sümme kulnâ lilmelâiketiscüdû liâdeme, fesecedû illâ iblîs, lem yekün minessâcidîn
Sizi yarattık, sonra size suret (ruh ve nefs) verdik e Âdem'e secde edin, dedik İblis'den başkası secde ettiler O secde edenler içinde bulunmadı

Allah'u Teâlâ iblis'e;

7ARAF12: Kaâle mâ mene'ake ellâ tescüde iz emertük, kaâle ene hayrun minh, halaktenîy min nârin ve halektehû min tîyn
Allah sana secde etmeyi emretmiş iken, seni ondan ne men etti, dedi İblis; Ben O'ndan hayırlıyım, Sen ben ateşten yarattın O'nu ise çamurdan yarattın dedi

Rabbimiz buyuruyor ki;

7ARAF13: Kaale fehbit minhâ femâ yekûnü leke en tetekebbera fîhâ fahruc inneke minessâğıriyn
Allah, oradan in çünkü orada kibirlenmek sana layık değildir Sen aşağılanandansın buyurdu

İblis, Allah'dan talepte bulunuyor Kıyamet gününe kadar hayy olmayı Allah'dan diliyor

7ARAF14, 15, 16, 17: Kaâle enzirnîy ilâ yevmi yüb'asûn Kâle inneke minelmünzarîyn Kaâle febimâ ağveytenîy leakudenne lehüm sıratakelmüstakîym Sümme leâtiyennehüm min beyni eydîhim ve min halfihim ve an şemâilihim, ve lâ tecidü ekserehüm şâkirîyn
Şeytan Ba's gününe kadar bana hayat ver, dedi Allah sen müsâade verilenlerdensin, buyurdu Beni azgın kılmana yemin ederim ki, onlar için senin Sırâtı Müstakiym’ine oturacağım sonra önlerinden, arkalarından sağlarından, sollarından geleceğim, Sen onların çoğunu şükredici bulamayacaksın

Demek oluyor ki, iblis insanların çoğunu yoldan çıkaracak Sadece şükredenler, yâni hikmet sahipleri onun dalâletinden tam beri olup, dalâlete düşmüyorlar Hidâyete ulaşanlar dalâletten kurtuluyorlar Ama İhlas’a kadar şeytan onların üzerindeki Zulmâni telkinini devam ettiriyor Onun için dalâletten tam kurtulma hali İhlas’ta oluşabiliyor İhlâs sahipleri şükür kademesindedir Bu aynı zamanda hikmet sahibi olmaktır
Buradaki şükür sahipleri kendilerine hikmetin öğretildiği kişiler oluyor Rabbimiz bunu Kur’ânı Kerim'de Lokman Sûresi’nin 12 âyetinde şöyle açıklıyor

31LOKMAN12: Ve lekad âteynâ lokmânelhıkmete enişkür lillah, ve men yeşkür feinnemâ yeşküru linefsih, ve men kefera feinnallâhe ğaniyyün hamîd
Biz Lokman'a Allah'a şükret diye hikmet verdik Her kim şükrederse kendi nefsi için şükreder Her kim küfrederse zararı yine kendisinedir Çünkü Allah Gani'dir, Hamid'dir

2BAKARA269: Yü'tilhikmete men yeşâ'ü, ve men yü'tel hikmete fekad ûtiye hayran kesîyrâ,ve mâ yezzekkerü illâ ülülelbâb
Allah dilediğine hikmet verir Her kime hikmet vermişse ona bir çok hayırlar verilir Bunu ancak ulûlelbâb tezekkür eder


ÂDEM AS VE ZEVCESİNİN HATASI

Âdem (AS) Cennet'ten itaatsizlik sebebiyle dünyaya indirilmiştir Aşağıdaki âyeti kerimeler bu konuyla ilgilidir
Rabbimiz Âdem (AS)a sen ve zevcen Cennet'te sakin olun, diye emrediyor

7ARAF19: Ve yâ âdemüskün ente ve zevcükelcennete feküla min haysü şi'tüma ve lâ tekrabâ hâzihişşecerate fetekûna minezzâlimîyn
Âdem, sen ve zevcen Cennet'te sakin olun Dilediğinizden yiyin Yalnız bu ağaca yaklaşmayın, yoksa zâlimlerden olursunuz


20TÂHÂ118, 119: İnne leke ellâ tecû'a fîyhâ ve la ta'râ Ve enneke lâ tezmeu fîyhâ ve lâ tedhâ
Senin için orada acıkmak da yok Çıplak olmak da yok Sen orada hiç susamazsın Güneş ışığı da çekmezsin


20 TÂHÂ 117: Fekulnâ ya Ademü inne hâzâ adüvvün leke ve lizevcike felâ yuhricennekümâ minel cenneti feteşkaâ
Biz de demiştik ki; Adem bu sana ve zevcene düşmandırSakın sizi cennetten çıkarmasın, bedbaht olursunuz
20 TÂHÂ 120,121: Fevesvese ileyhişşeytanü,kaâle yâ âdemü hel edüllüke alâ şeceratilhuldi ve mülkin lâ yeblâ Fe'ekelâ minhâ febedet lehüma sev'âtühümâ ve tafikâa yahsifâni aleyhimâ min verakılcenneti, ve asâ âdemü Rabbehû feğavâ
Şeytan ise O'na vesvesede bulundu da şöyle dedi Adem sana bir ağaç sağlık vereyim mi ki, ondan yiyen daima Cennet'te kalacak, zevâl bulmaz bir devlete erecektir

Bunun üzerine Adem ile zevcesi ondan yediler Hemen utanılacak yerleri kendilerine göründü Üzerlerine Cennet yaprağını yapıştırmaya koyuldular Adem Rabbine karşı geldi de matlûbuna eremedi

7Araf22,23: Fedellâhüma biğurûr, felemmâ zâkaşşecerete bedet lehümâ sevâtühümâ ve tafikâ yehsifâni aleyhimâ min verakılcenneh, ve nâdâhümâ Rabbuhümâ elem enhekümâ an tilkümşşecereti ve ekul lekümâ inneşşeytâne lekümâ adüvvün mübîyn Kaâle Rabbenâ zalemnâ enfüsenâ ve in lem tağfirlenâ terhamnâ lenekunenne minelhâsirîn
Onlar ağacın meyvasını tadınca avret yerleri kendilerine göründü Cennet yapraklarından kat kat yapıştırıp üzerlerine koymağa koyuldular Rableri ise onlara nidâ etti Ben size bu ağacı yasak etmedim mi? Şeytan size apaçık bir düşmandır, demedim mi? Ey Rabbimiz biz nefsimize zulüm ettik Sen bizi bağışlamaz ve muhafazana almazsan biz hüsrana düşenlerden oluruz, dediler

20Tâhâ115: Ve lekad ahidnâ ilâ âdeme min kablü fenesiye ve lem necid lehû azmâ
Evvelce biz Adem'e o ağacın meyvesinden yememesini emir ve vahiy etmiştik O, ise bunu unuttu Biz bu hali azîm ve tasmime müstenit bulmadık



ADEM ASIN YERYÜZÜNE İNDİRİLİŞİ

7Araf24, 25: Kaâlehbitû ba'duküm liba'dın adüvv, ve leküm filerdı müstekarrün ve metâun ilâ hîynKaâle fîyha tehyevna ve fîyha temûtûne ve minhâ tuhrecun
Allah bazınız bazınıza düşman olarak yeryüzüne inin, sizin için yeryüzünde bir vakte kadar geçinmek vardır Orada yaşar, orada ölürsünüz, oradan çıkarsınız, dedi

Rabbimiz Adem zürriyetinin hepsinin yeryüzüne inmesini istemiş

2Bakara38: Kulnahbitu minha cemi’an, fe imma ye’ti yenneküm minni hüden femen tebi’a hüdaye felâ havfün aleyhim ve lâ hüm yahzenun

Biz dedik ki: “ Hepiniz oradan (aşağıya) inin Ben’den size; (hangi zamanda yaşarsanız yaşayın) bir hidayetçi gelecektir O zaman kim o hidayetçiye tâbi olursa, artık onların üzerine bir korku yoktur ve onlar mahzun da olmayacaklar…

20Tâhâ123, 124: kaâlehbitâ minhâ cemiy’an ba’duküm liba’dın adüvv, feimmâ ye’tiyenneküm minniy hüden femennittebe’a hüdâye felâ yadıllu ve lâ yeşkaâ
Birbirinize düşman olarak oradan hepiniz aşağı inin Bizden size yaşadığınız devrede hidayetimiz geldiği zaman, kim hidayetçimize tâbi olursa o dalâlette kalmaz ve şâkî de olmaz

7Araf26,27: yâ beniy âdeme kad enzelnâ aleyküm libâsen yüvâriy sev’atiküm ve riyşâ ve libâsüttakvâ zâlike hayr, zâlike min âyâtillâhi le’allehüm yezekkerün yâ beniy âdeme lâ yeftinennekümüşşeytânü kemâ ahrece ebeveyküm minelcenneti yenzi’u anhümâ libâsehümâ liyüriyehümâ sev’âtihimâ, innehü yerâküm hüve ve kabiylühü min haysü lâ terevnehüm, innâ ce’alneşşeyâtıyne evliyâe lilleziyne lâ yü’minûn
Ey Adem oğulları! Size çirkin yerlerinizi örtecek libas ve süslenecek elbise indirdikTakva elbisesi ise daha hayırlıdırBunlar,Allah’ın alametlerindendir Ta ki insanlar iyice düşünüp anlasınlar Ey Ademoğulları, Şeytan sakın size fitne etmesin, anne babanızı cennetten çıkardığı gibi (bir fitne) onların ayıp yerlerini kendilerine göstermek için onları soyduğu gibi… Şeytan ve kabilesi kendilerini göremiyeceğiniz yerden sizi görürler Biz şeytanı mü’min olmayanlara dost kıldık

7Araf35: Yâ benî âdeme immâ ye'tiyenneküm rüsülûn minküm, yekussune aleyküm ayatiy femenittekaa ve esleha felâ havfün aleyhim ve lâ hüm yahzenûn
Ey Adem oğulları sizin içinizden size âyetlerimi beyan eden elçiler gelince, herkim ki, takva sahibi olup nefsini ıslâh ederse onlar için korku yoktur Onlar mahzun olmazlar


İnsanoğlu cennetten kovulmuş ve birbirlerine düşman olarak yeryüzüne inmiş Ama Allah onlara yeryüzünde belirli bir

vade vermiş ve onlara kurtuluşları için hidayetçiler göndereceğini söylemiş Onları ıslah edecek onlara şefaat edecek hidayetçiler


İNSAN BOŞUNA YARATILMAMIŞTIR

Yüce Rabbimizin herşeyi yaratmasında bir hikmet vardır İnsan ise yaratıklar arasındaki en üst noktadadır Öyleyse abesle iştigal etmeyen Allah’ın insanı boşuna yaratması düşünülebilir mi?

Allah'u Teâlâ, Kur’anı Kerimin Kıyame Süresinin 36âyetinde buyuruyor ki;


75Kıyame36: Eyahsebûl insânü en yütrake südâ
İnsan başı boş bırakılacak mı zannediyor?

23Müminûn115: Efehasibtüm ennemâ halâknâküm abesen ve enneküm ileynâ lâ turce'ûn
Biz sizi abes olarak mı yarattık? Bize dönmeyeceğinizi mi sandınız?

38Sad27: Ve mâ halâknessemâe vel'arda ve mâ beynehümâ bâtıla, zâlike zanulleziyne keferû

Bu göğü, yeri ve aralarındakini boşuna yaratmadık, boşuna yaratmak keyfiyeti kâfirlerin zannıdır


HERŞEY İNSAN İÇİN YARATILMIŞTIR

2Bakara29: Hüvellezi halâka leküm ma fil ardı cemi’an sümmesteva ilessemai fe sevvahünne seb’a semavati Ve hüve bikülli şey’in alîm
O (Allah) ki; yeryüzündeki şeylerin hepsini sizin için yarattı, sonra (kudret ve iradesiyle) göğe yönelip, onları da yedi (kat) gök olarak düzenledi O, her şeyi bilen ALÎM’dir


Allah'u Teâlâ insanı kainatin en üstün varlığı olarak yaratmıştır

Ayeti Kerime'sinde;

45Casiye13: ve sehhare leküm mâ fiyssemâvâti ve mâ fiyl’ardı cemiy’an minh, inne fiy zâlike leâyâtin likavmin yetefekkerûn
Odur ki , O yüce Allahdır ki bütün göklerde ve bütün arzlarda (hayat olan alemlerde yarattığı) her şeyi katından sizlerin (insanların) emrine musahhar kıldı Muhakkak ki bunda düşünen bir kavim için ayetler vardır


Madem ki, insandan başka her şey insan için yaratılmıştır Öyleyse insan Allah Katı'nda en çok sevilen mahlûktur Yüce Rabbimiz insanı en çok sevdiğinden onu yeryüzünün hükümdarı olarak yaratmıştır

2Bakara30: Ve iz kale Rabbüke lilmelaiketi inniy câ'ilûn fiyl'ardı haliyfe
Senin Rabbin o zaman meleklere dedi ki ben yeryüzünde bir halife kılacağım


İNSAN ALLAH İÇİN YARATILMlŞTlR

Allah'u Teâlâ herşeyi insan için yarattığını fakat insanı da kendisi için yarattığını aşağıdaki âyeti kerimelerde beyan buyuruyor;

2Bakara156: ellezine izâ esâbethüm müsibetün, kâlû innâ lillâhi ve innâ ileyhi râci’un
Onlar ki; Kendilerine bir musibet isabet ettiği zaman; Biz muhakkak ki Allah içiniz (Allah için yaratıldık) ve muhakkak O'na döneceğiz(ulaşacağız) dediler


Başka bir âyeti kerimesinde de en fazla mutlu olmasını istediği bu mahlükunun yaratılış gayesini açıklarken şöyle buyuruyor;


51 Zariyat56: ve mâ halaktülcinne vel’inse illâ liya’büdûn
Biz insanları ve cinleri başka bir şey için değil bize kul olsunlar diye yarattık

Kendim için yarattım, dediği insan, her devirde ya gönderilen Peygamber veya onun mirasını bir bütün olarak devralan devrin halifesidir İnsan ve cinleri de sadece bana kul olmaları için yarattım, dediği âyeti kerimede de, Peygamber veya halifenin dışında kalan tüm yaşayan cin ve insan mahlûklarının Allah’ın bu değerli sevgilisi peygambere veya halifeye mutlak tâbî olmalarını murad etmektedir Tabi olan her cin ve insan yaratılış hedefine varmak üzere hidayete adım atıyor

RUH, NEFS VE FİZİK VÜCUT

İnsan dediğimiz bu varlık Allah'u Teâlâ’nın en üstün ve en sevgili mahlûku olduğu için, Allah'u Teâlâ bu mahlûkunun mutluluk içinde, saadet içinde olmasını diliyor Bunun için onu, o güne kadar yarattığı varlıklardan değişik biçimde yaratmış Çünkü insanın üç ayrı cesetten oluştuğunu görüyoruz Kâinat üzerinde üç ayrı cesetten oluşan başka bir varlık hiç yaratılmadı Yaratılması da söz konusu değildir Hicr Sûresi’nin 26 âyeti kerîmesinde fizik vücudumuzun topraktan yaratıldığını,


15Hicr 26: ve lekad halaknel’insâne min salsâlin min hamein mesnûn
Andolsunki biz insanı şekillenebilen kuru bir balçıktan yarattık

91Şems7: Ve nefsin ve mâ sevvâhâ
Yemin ederim ki o nefs sevva edildi (7 kademede)


6Enam98: Ve Hüvelleziy enşe'eküm min nefsin vâhidetin
Sizi bir nefisle inşâ eden o'dur


Nefsimizin gökler gibi sevva edildiğini bildiren Rabbimiz bir nefisle inşâ edildiğimizi söylüyor Biz insanı bir nefisle inşâ ettik Bir bina inşâ eder gibi inşâ etmiş nefsimizi Sonra da Secde Sûresi’nin 9 âyeti kerîmesinde ruhumuzdan bahsediyor;

32Secde9: sümme sevvâhü ve nefeha fiyhi min rûhihî ve ce’ale lekümüssem’a vel’ebsâre vel’ef’ideh, kaliylen mâ teşkürûn
Sonra (Allah) onu dizayn etti ve onun içine (vechin, fizik vücudun içine) ruhundan üfürdü ve onu (onun ruhunun kalbine) sem’i (kalbin işitme hassası) basar (kalbin görme hassası) ve fuad (kalbin idrak etme hassası) hassalarına (sahip) kıldı Ne kadar az şükrediyorsunuz

Biz diyor, insana ruhumuzdan üfürdük, burada üfürme fiili var Üfürülen birşey, bu da 3cesedimiz oluyor Alah'u Teâlâ üç ayrı cesedimiz için üç ayrı fiil kullanmış Bunların birbirinden farklı şeyler olduğunu ifade etmek için ayrı fiiller kullanıyor
 
858,465Konular
981,155Mesajlar
29,533Kullanıcılar
TUNCAMMSon üye
Üst Alt