DIR/Floortime:
Kısaca “Floor Time”; muhaberenin esas alındığı ve oyunlarla pekiştirildiği bir terapi halidir ve duyu bütünleme terapisi seansları ile en entegrasyonlu yaklaşım tekniğidir. 3 temel unsuru vardır;
Gelişim: Evladın duygusal, toplumsal ve bilişsel gelişimine bakılır. Evladın gelişimi için başarması gereken 6 farklı aşamada evladı kıymetlendirir ve eksik olan cihetlerini geliştirmeyi gayeler.
Kişisel farklılıklar: Her evladın kendi içinde farklı bir birey olduğunu ve bu farklılığın onun öğrenmesini, etrafıyla muhabere kurma biçimini etkilediğini kabul eder. Tekrar 6 farklı aşamada kişisel farklılık gözlemlenebilecek ortamları belirlemiştir ve evladı bu ortamlara nazaran kıymetlendirir. Eksik olan yerlerini başkalarıyla destekleyerek evladın başarısızlık hissinden külliyen uzaklaşmasını ve bu halde eksik ortamlardaki açığını kapatmasını sağlar.
Alaka: Evladın etrafındakilerle olan muhaberesinin çok kıymetli olduğunu söyler ve brincil olarak anne-baba, bakıcı ve kardeşlerle olan muhaberesinin desteklenmesi gerektiğini kabul eder.
Floor Time ‘da evlada, onun gelişimsel seviyesinde yaklaşılır. Oyunlar sırasında evladın önderliği kabul edilir; merakı, motivasyonu ve ilgisini canlı tutmak için onun ilgi yerleri üzerinden gidilerek çabalaması ve gelişimi sağlanır.
Kısaca “Floor Time”; muhaberenin esas alındığı ve oyunlarla pekiştirildiği bir terapi halidir ve duyu bütünleme terapisi seansları ile en entegrasyonlu yaklaşım tekniğidir. 3 temel unsuru vardır;
Gelişim: Evladın duygusal, toplumsal ve bilişsel gelişimine bakılır. Evladın gelişimi için başarması gereken 6 farklı aşamada evladı kıymetlendirir ve eksik olan cihetlerini geliştirmeyi gayeler.
Kişisel farklılıklar: Her evladın kendi içinde farklı bir birey olduğunu ve bu farklılığın onun öğrenmesini, etrafıyla muhabere kurma biçimini etkilediğini kabul eder. Tekrar 6 farklı aşamada kişisel farklılık gözlemlenebilecek ortamları belirlemiştir ve evladı bu ortamlara nazaran kıymetlendirir. Eksik olan yerlerini başkalarıyla destekleyerek evladın başarısızlık hissinden külliyen uzaklaşmasını ve bu halde eksik ortamlardaki açığını kapatmasını sağlar.
Alaka: Evladın etrafındakilerle olan muhaberesinin çok kıymetli olduğunu söyler ve brincil olarak anne-baba, bakıcı ve kardeşlerle olan muhaberesinin desteklenmesi gerektiğini kabul eder.
Floor Time ‘da evlada, onun gelişimsel seviyesinde yaklaşılır. Oyunlar sırasında evladın önderliği kabul edilir; merakı, motivasyonu ve ilgisini canlı tutmak için onun ilgi yerleri üzerinden gidilerek çabalaması ve gelişimi sağlanır.