teknolojiuzmani
FD Üye
Microsoft kısa bir süre önce DirectStorage API’sini oyun geliştiricilerine sunarak onların Xbox Series X|S konsollarındaki en iyi özelliklerden biri olan “hızlı devam ettirme” ile aynı teknolojiye erişmelerini sağladı. Teorik olarak DirectStorage API, bir PC oyununu son derece hızlı bir şekilde yüklemeyi vadediyor. Pratikte bu yeni teknoloji, PC platformu için büyük bir yükseltme olabilir.
PC Gamer tarafından tespit edildiği kadarıyla, Forspoken rol yapma oyununun görüntüleri, oyunun DirectStorage aracılığıyla bir M.2 SSD’den şaşırtıcı bir şekilde 1,9 saniyede yüklendiğini gösteriyor. Bir SATA SSD ile bu süre 3,7 saniyeye yükseliyor ve normal bir HDD’de ise oyun 21,5 saniyede oynamaya hazır hale geliyor.
GameSpot’un paylaştığı habere göre, bu hızları göstermek için kullanılan sahneler, toplamda 4,5 GB büyüklüğünde yaklaşık olarak 20.000 dosyadan meydana geliyordu ve DirectStorage API, aynı sürücüde saniyede 2.826 MB hızında çalışan Win32 API’ye karşılık saniyede 4.839 MB’lık bir dosya giriş-çıkış hızına sahipti.
Bu teknoloji tam olarak “tak ve çalıştır” yazılımı olmadığı için bu konuda önemli bir nokta da var. Geliştirici stüdyo Luminous Productions, Forspoken’ın bu teknolojiden faydalanabilmesi için oyunu bu teknolojiye göre optimize hale getirdi. Hatta stüdyo, oyundaki grafik açma ile veri darboğazlarını önlemek için bazı iyileştirmeler yapılabileceğini de belirtti. Ayrıca Microsoft, bu teknolojiye ince ayar yapmak ve gelecekte daha rafine hale getirmek için çalışmalarına devam ediyor.