nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Fotoğrafçılık Dersleri: Çerçevenin Şekli
Fotoğrafların yaratılmasına ve ne açıklama yapmak istediklerine dair üretilmiş felsefi, şiirsel, bazende anlamsız çok sayıda yorum vardır Bir çoğuda fotoğrafçı olmayan insanlara aittir Dijital olsun yada olmasın fotoğrafçılıktaki en manâlı kararlar görüntünün kendisiyle ilgili olanlardır… Bunlar onu çekme sebebi ve nasıl görüneceğidir
Teknolojide çok önemlidir ancak teknolojinin yapabileceği en iyi şey zihin ve algıların açığa çıkmasına destek etmektir
Vizörden görülen çerçeve şeklinin görüntünün alacağı biçim üstünde çok büyük etkisi vardır Sonra görüntüyü kırpmak fazla kolay olsada doğal eğilimimiz kompozisyonu çekim esnasında çerçevenin kenarlarına oturtarak düzenleme yönündedir
Bir görüntünün kullanılmayacak kısımlarını çekim esnasında göz ardı yapabilmek yıllar süren bir deneyim gerektirir ve bazı fotoğrafçılar buna katiyen alışamazlar
Çerçeveye alma ustalığı iki unsura bağlıdır; biri tasarım prensipleri bilgisi, diğeride düzenli olarak resim çekmekten gelen deneyimdir Bu ikisinin birleşimi bir fotoğrafçının olaylara bakışını oluşturur Bir çeşitlilik kadraj algısı yaratarak gerçek hayattan sahneleri potansiyel fotoğraflar olarak değerlendirmeyi sağlar
Öteki grafik sanatlarının aksine birçok süre fotoğrafçılıkta kesinkes muhakkak birkaç format kullanılır Dijital fotoğrafçılığa kadar açık ara en yaygın format standart 35 mm makinelerdeki 36×24 mm ölçülere karşılık gelen 3:2 çerçeve idi Fakat artık düşük ve orta kalite makinalar kağıtlara ve ekranlara daha iyi uyan daha az uzatılmış daha doğal 4:3 formatını benimsemişlerdir
Yatay kompozisyonlarda daha uzun olan 3:2 formatını dikey kompozisyonlarda ise 3:4 formatını faydalanma eğilimi görülmektedir *
Fotoğrafların yaratılmasına ve ne açıklama yapmak istediklerine dair üretilmiş felsefi, şiirsel, bazende anlamsız çok sayıda yorum vardır Bir çoğuda fotoğrafçı olmayan insanlara aittir Dijital olsun yada olmasın fotoğrafçılıktaki en manâlı kararlar görüntünün kendisiyle ilgili olanlardır… Bunlar onu çekme sebebi ve nasıl görüneceğidir
Teknolojide çok önemlidir ancak teknolojinin yapabileceği en iyi şey zihin ve algıların açığa çıkmasına destek etmektir
Vizörden görülen çerçeve şeklinin görüntünün alacağı biçim üstünde çok büyük etkisi vardır Sonra görüntüyü kırpmak fazla kolay olsada doğal eğilimimiz kompozisyonu çekim esnasında çerçevenin kenarlarına oturtarak düzenleme yönündedir
Bir görüntünün kullanılmayacak kısımlarını çekim esnasında göz ardı yapabilmek yıllar süren bir deneyim gerektirir ve bazı fotoğrafçılar buna katiyen alışamazlar
Çerçeveye alma ustalığı iki unsura bağlıdır; biri tasarım prensipleri bilgisi, diğeride düzenli olarak resim çekmekten gelen deneyimdir Bu ikisinin birleşimi bir fotoğrafçının olaylara bakışını oluşturur Bir çeşitlilik kadraj algısı yaratarak gerçek hayattan sahneleri potansiyel fotoğraflar olarak değerlendirmeyi sağlar
Öteki grafik sanatlarının aksine birçok süre fotoğrafçılıkta kesinkes muhakkak birkaç format kullanılır Dijital fotoğrafçılığa kadar açık ara en yaygın format standart 35 mm makinelerdeki 36×24 mm ölçülere karşılık gelen 3:2 çerçeve idi Fakat artık düşük ve orta kalite makinalar kağıtlara ve ekranlara daha iyi uyan daha az uzatılmış daha doğal 4:3 formatını benimsemişlerdir
Yatay kompozisyonlarda daha uzun olan 3:2 formatını dikey kompozisyonlarda ise 3:4 formatını faydalanma eğilimi görülmektedir *