Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Fotoğrafcılık Dersleri: Cercevenin Şekli

Fotoğrafcılık Dersleri: Cercevenin Şekli
0
202

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
86
Puan
48
F-D Coin
0
Fotoğrafcılık Dersleri: Cercevenin Şekli

imagesfotografcilikderslericerceveninsekli5adfa7a6985d0
Fotoğrafların yaratılmasına ve ne anlatmak istediklerine dair yapılmış felsefi, şiirsel, bazende anlamsız cok sayıda yorum vardır Bir coğuda fotoğrafcı olmayan insanlara aittir Dijital olsun yada olmasın fotoğrafcılıktaki en onemli kararlar goruntunun kendisiyle ilgili olanlardır… Bunlar onu cekme sebebi ve nasıl goruneceğidir

Teknolojide cok onemlidir ancak teknolojinin yapabileceği en iyi şey fikir ve algıların acığa cıkmasına yardım etmektir

Vizorden gorulen cerceve şeklinin goruntunun alacağı bicim uzerinde cok buyuk etkisi vardır Sonradan goruntuyu kırpmak cok kolay olsada doğal eğilimimiz kompozisyonu cekim sırasında cercevenin kenarlarına oturtarak duzenleme yonundedir

Bir goruntunun kullanılmayacak kısımlarını cekim sırasında goz ardı edebilmek yıllar suren bir deneyim gerektirir ve bazı fotoğrafcılar buna asla alışamazlar

Cerceveye alma ustalığı iki unsura bağlıdır; biri tasarım prensipleri bilgisi, diğeride duzenli olarak fotoğraf cekmekten gelen deneyimdir Bu ikisinin birleşimi bir fotoğrafcının olaylara bakışını oluşturur Bir ceşit kadraj algısı yaratarak gercek hayattan sahneleri potansiyel fotoğraflar olarak değerlendirmeyi sağlar

Diğer grafik sanatlarının aksine coğu zaman fotoğrafcılıkta kesin olarak belirlenmiş birkac format kullanılır Dijital fotoğrafcılığa kadar acık ara en yaygın format standart 35 mm makinelerdeki 36×24 mm olculere karşılık gelen 3:2 cerceve idi Ancak artık duşuk ve orta kalite makinalar kağıtlara ve ekranlara daha iyi uyan daha az uzatılmış daha doğal 4:3 formatını benimsemişlerdir

Yatay kompozisyonlarda daha uzun olan 3:2 formatını dikey kompozisyonlarda ise 3:4 formatını kullanma eğilimi gorulmektedir
 

Similar threads

Fotoğrafçılık Dersleri: Çerçevenin Şekli Fotoğrafların yaratılmasına ve ne açıklama yapmak istediklerine dair üretilmiş felsefi, şiirsel, bazende anlamsız çok sayıda yorum vardır Bir çoğuda fotoğrafçı olmayan insanlara aittir Dijital olsun yada olmasın fotoğrafçılıktaki en manâlı kararlar...
Cevaplar
0
Görüntüleme
101
858,496Konular
981,800Mesajlar
29,865Kullanıcılar
mchailSon üye
Üst Alt