Fotoğrafcılık Dersleri: Cercevenin Şekli
imagesfotografcilikderslericerceveninsekli5adfa7a6985d0
Fotoğrafların yaratılmasına ve ne anlatmak istediklerine dair yapılmış felsefi, şiirsel, bazende anlamsız cok sayıda yorum vardır Bir coğuda fotoğrafcı olmayan insanlara aittir Dijital olsun yada olmasın fotoğrafcılıktaki en onemli kararlar goruntunun kendisiyle ilgili olanlardır… Bunlar onu cekme sebebi ve nasıl goruneceğidir
Teknolojide cok onemlidir ancak teknolojinin yapabileceği en iyi şey fikir ve algıların acığa cıkmasına yardım etmektir
Vizorden gorulen cerceve şeklinin goruntunun alacağı bicim uzerinde cok buyuk etkisi vardır Sonradan goruntuyu kırpmak cok kolay olsada doğal eğilimimiz kompozisyonu cekim sırasında cercevenin kenarlarına oturtarak duzenleme yonundedir
Bir goruntunun kullanılmayacak kısımlarını cekim sırasında goz ardı edebilmek yıllar suren bir deneyim gerektirir ve bazı fotoğrafcılar buna asla alışamazlar
Cerceveye alma ustalığı iki unsura bağlıdır; biri tasarım prensipleri bilgisi, diğeride duzenli olarak fotoğraf cekmekten gelen deneyimdir Bu ikisinin birleşimi bir fotoğrafcının olaylara bakışını oluşturur Bir ceşit kadraj algısı yaratarak gercek hayattan sahneleri potansiyel fotoğraflar olarak değerlendirmeyi sağlar
Diğer grafik sanatlarının aksine coğu zaman fotoğrafcılıkta kesin olarak belirlenmiş birkac format kullanılır Dijital fotoğrafcılığa kadar acık ara en yaygın format standart 35 mm makinelerdeki 36×24 mm olculere karşılık gelen 3:2 cerceve idi Ancak artık duşuk ve orta kalite makinalar kağıtlara ve ekranlara daha iyi uyan daha az uzatılmış daha doğal 4:3 formatını benimsemişlerdir
Yatay kompozisyonlarda daha uzun olan 3:2 formatını dikey kompozisyonlarda ise 3:4 formatını kullanma eğilimi gorulmektedir
imagesfotografcilikderslericerceveninsekli5adfa7a6985d0
Fotoğrafların yaratılmasına ve ne anlatmak istediklerine dair yapılmış felsefi, şiirsel, bazende anlamsız cok sayıda yorum vardır Bir coğuda fotoğrafcı olmayan insanlara aittir Dijital olsun yada olmasın fotoğrafcılıktaki en onemli kararlar goruntunun kendisiyle ilgili olanlardır… Bunlar onu cekme sebebi ve nasıl goruneceğidir
Teknolojide cok onemlidir ancak teknolojinin yapabileceği en iyi şey fikir ve algıların acığa cıkmasına yardım etmektir
Vizorden gorulen cerceve şeklinin goruntunun alacağı bicim uzerinde cok buyuk etkisi vardır Sonradan goruntuyu kırpmak cok kolay olsada doğal eğilimimiz kompozisyonu cekim sırasında cercevenin kenarlarına oturtarak duzenleme yonundedir
Bir goruntunun kullanılmayacak kısımlarını cekim sırasında goz ardı edebilmek yıllar suren bir deneyim gerektirir ve bazı fotoğrafcılar buna asla alışamazlar
Cerceveye alma ustalığı iki unsura bağlıdır; biri tasarım prensipleri bilgisi, diğeride duzenli olarak fotoğraf cekmekten gelen deneyimdir Bu ikisinin birleşimi bir fotoğrafcının olaylara bakışını oluşturur Bir ceşit kadraj algısı yaratarak gercek hayattan sahneleri potansiyel fotoğraflar olarak değerlendirmeyi sağlar
Diğer grafik sanatlarının aksine coğu zaman fotoğrafcılıkta kesin olarak belirlenmiş birkac format kullanılır Dijital fotoğrafcılığa kadar acık ara en yaygın format standart 35 mm makinelerdeki 36×24 mm olculere karşılık gelen 3:2 cerceve idi Ancak artık duşuk ve orta kalite makinalar kağıtlara ve ekranlara daha iyi uyan daha az uzatılmış daha doğal 4:3 formatını benimsemişlerdir
Yatay kompozisyonlarda daha uzun olan 3:2 formatını dikey kompozisyonlarda ise 3:4 formatını kullanma eğilimi gorulmektedir