iltasyazilim
FD Üye
Bir markanın ayrıcalık sahibi, belirli koşullar dahilinde işin yönetim ve yürütülmesine ilişkin yardım sağlayarak, belirtilen bir maddesel layık karşılığında, egemen yatırımcılara markasını kullandırabilir Bu iş ilişkisine “franchising denir
Franchising sisteminde, ayrıcalık sahibi, markasının tatbik iznini, o markanın yüksek itibarı, güçlü kurumsal kimliği ve bilinirliğinden muamele etmek isteyen, bir başka yatırımcıyla paylaşabilir Bu sayede, bağımsız yatırımcı, bir değerinde karşılığında, güçlü bir imajı olan ve daha evvelden müşteriler göre tanınan bir markayı faydalanma hakkı kazanmış olur Oysa bu kullanımda imtiyaz sahibinin koyduğu ve markanın franchise bayiliğini bölge yatırımcının uymak zorunda olduğu kurallar vardır Bu kurallar, o işletmenin logosunu, sloganını ve kurumsal kimliğini devam ettirme, işletmenin iç dizaynını belirlenen standart şekilde dekore ettirme, kıyafet yönetmeliği gibi farklı alanlara yönlendirilmiş konularda olabilir
İlk olarak Amerika Birleşmiş Devletleri ’nde uygulanmaya başlanan franchising, bereketli ve karlı bir sistem olması bir uçtan bir uca tüm dünyaya kısa sürede yayıldı ve bütün dünya ülkeleri kadar her sektörde geniş yer edindi Bunun nedeni, franchising sistemi kullanan markaların, rakiplerinin açık ara farkla önlerine geçmiş olmaları ve bundan böyle pazarlama dünyasındaki yarışın franchise markaların arasında yaşanmasıdır Günümüzde, şipşak çoğalan ve tüketimin kalbi sanılan alışveriş merkezleri, zincir marka olmayan işletmelere yer belirlemek deha istemiyorlar
Franchising sisteminde, ayrıcalık sahibi, markasının tatbik iznini, o markanın yüksek itibarı, güçlü kurumsal kimliği ve bilinirliğinden muamele etmek isteyen, bir başka yatırımcıyla paylaşabilir Bu sayede, bağımsız yatırımcı, bir değerinde karşılığında, güçlü bir imajı olan ve daha evvelden müşteriler göre tanınan bir markayı faydalanma hakkı kazanmış olur Oysa bu kullanımda imtiyaz sahibinin koyduğu ve markanın franchise bayiliğini bölge yatırımcının uymak zorunda olduğu kurallar vardır Bu kurallar, o işletmenin logosunu, sloganını ve kurumsal kimliğini devam ettirme, işletmenin iç dizaynını belirlenen standart şekilde dekore ettirme, kıyafet yönetmeliği gibi farklı alanlara yönlendirilmiş konularda olabilir
İlk olarak Amerika Birleşmiş Devletleri ’nde uygulanmaya başlanan franchising, bereketli ve karlı bir sistem olması bir uçtan bir uca tüm dünyaya kısa sürede yayıldı ve bütün dünya ülkeleri kadar her sektörde geniş yer edindi Bunun nedeni, franchising sistemi kullanan markaların, rakiplerinin açık ara farkla önlerine geçmiş olmaları ve bundan böyle pazarlama dünyasındaki yarışın franchise markaların arasında yaşanmasıdır Günümüzde, şipşak çoğalan ve tüketimin kalbi sanılan alışveriş merkezleri, zincir marka olmayan işletmelere yer belirlemek deha istemiyorlar