![s-8a8f2c14e748d9e25ab5de5ce47fdbe1c434808f.jpg](https://img-s1.onedio.com/id-60ae27964fdd6e5752f394ca/rev-0/raw/s-8a8f2c14e748d9e25ab5de5ce47fdbe1c434808f.jpg)
Fransız medyası, İngiltere merkezli bir ajansın, toplumsal medya fenomenlerine Pfizer/BioNTech koronavirüs aşısını kötülemeleri için para teklif ettiğini argüman etti.
Fransız medyası, Fransa'daki toplumsal medya fenomenlerinin "Sosyal medyada binlerce takipçisi bulunan içerik üreticilerine ulaştılar, para karşılığında, Pfizer/BioNTech aşısını kötülemelerini istediler." argümanına yer verdi.
Ölümcül olduğunu söylemesini istediler
Youtube'da 1 milyonun üzerinde takipçisi bulunan "Dirty Biology" lakaplı Leo Grasset, Londra merkezli bir ajansın kendisiyle irtibata geçtiğini, kendisine ölçüde para teklif edildiğini, fakat teklifi reddettiğini öne sürdü.
Grasset, Pfizer-Biontech aşısının ölümcül riskleri bulunduğunu, hatta 45-60 saniyelik bir görüntü çekerek, "Pfizer-BioNTech aşısının, AstraZeneca'dan 3 kat ölümcül olduğunu" söylemesini istediklerini söyledi.
Fransa'daki birçok toplumsal medya fenomeninden benzeri açıklamalar geldi.
Ortalarında 10 bin takipçisi bulunan bir tabip da "aşı karalama kampanyası" görüntüsü çekmesi karşılığında kendisine 2 bin eurodan fazla para teklif edildiğini açıkladı.
Fransa Sıhhat Bakanı Olivier Veran da kimi toplumsal medya fenomenlerine bu tarafta e-posta gönderildiğini tespit ettiklerini belirterek, "Bu acıklı, tehlikeli, sorumsuzca bir teşebbüs ve işe yaramayacak" dedi.
Fransız medyası, Londra merkezli şirketin bu teklifi ismi açıklanmayan bir müşterisi ismine yaptığını ileri sürdü.