Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Funnel Nedir?

Funnel Nedir?
0
218

dragons

FD Üye
Katılım
Ocak 15, 2023
Mesajlar
281
Etkileşim
12
Puan
18
Yaş
69
F-D Coin
80
Funnel kelimesi anlam olarak pazarlama hunisi anlamına gelir. Bu terim pazarlama alanında uzun yıllardır kullanılır. Potansiyel müşterilerin markaların sunmuş olduğu hizmet ve ürünlerle bağlantılı olarak satın alma sürecine doğru olan aşamaları barındırma özelliğine sahiptir. Pazarlama funneli sistemi çeşitli uygulamalarla kolay bir şekilde kurulabilir. Bunun yanında bunu kişiler kendileri de gerçekleştirebilir.

Pazarlama funneli 4 aşamada incelenir. Bunlar farkındalık, ilgi uyandırma, değerlendirme ve satış şeklindedir. Farkındalık pazarlama funnelinin en tepesinde yer alır. Bu aşamaları kendi içinde çoğaltmak mümkündür. Dijital pazarlamada da Funnel kullanılır. Ancak daha kapsamlı olarak ele alınır.

Funnel Sistemi Ögeleri Nelerdir?

Funnel sistemini birtakım ögeleri bulunur. Funnel sistemlerinin tamamının 4 aşamalı olması gerekmez. Sınırsız aşamalara sahip olan funnel sistemi kurmak mümkündür.

Farkındalık Oluşturma aşamasında müşterilere ürün ya da hizmet ile ilgili çeşitli tanıtımlar yapılır. Burada kişilerin ürüne neden ihtiyaç duyduğundan bahsedilir. Ürünlerin kişilerin hangi sorunlarını çözeceği anlatılır. Bunun yanında fiyatı gibi çeşitli detaylardan da burada bahsedilir. Bu aşamada çeşitli pazarlama yöntemleri kullanılabilir.

İlgi Oluşturma aşamasında reklamlar ile kullanıcılara ürün ve hizmetlerle alakalı detaylı bilgiler verilir. Açılış sayfalarının tasarımı burada kişilerin son derece işine yarayacak olan bir olgudur. Firmanın nasıl hizmet verdiği ile alakalı detaylı bilgilerin yer aldığı açılış sayfası olması önemlidir.

Değerlendirme aşaması, sitedeki ziyaretçilerin bilgilendirici yazıları okumasının ardından kendi kendilerine karar verdikleri aşamadır. Hizmet ya da ürünü alıp almayacaklarına karar verirler. Değerlendirme aşamalarında e-ticaret sitelerinde müşteriler ürünleri sepete ekleyebilir ya da satın alma işlemini gerçekleştirebilirler. Hizmet satışı yapan firmalarda ise talep formu doldurma, telefon ya da mail bırakma gibi durumlar söz konusu olabilir.

Satın Alma aşamasında ürün ya da hizmeti satın alanlar bulunur. Funnel sistemi amacı siteyi ziyaret edenlerin müşteri olmasını sağlamaktır.

Funnel Sistemi Neden Kurulur?

Dijital ortamda ürün ya da hizmet satmayı düşünen kişiler tarafından kurulmalıdır. Funnel sisteminin kurulmaması durumunda reklam verilen bütçeler boşa gider. Bunun yanında siteye gelen ziyaretçileri form dolduran, sepete ekleyen, sayfayı ziyaret eden, hizmet satın almayan kişiler şeklinde kategorize etmek mümkün olmaz. Bunun yanında ürünü sepete ekleyenler potansiyel müşterilerdir. Funnel sistemi olmadığı zaman potansiyel müşteriler tespit etmek mümkün olmaz. Bu da reklam bütçelerinin verimsiz kullanılmasına neden olur.

Funnel sisteminin kurulmaması durumunda işlerde süreklilik meydana gelmez. Vur kaç taktiği ile elde edilen paraların reklama harcanmasında devamlılık sağlanması oldukça zordur. Bunun yanında Funnel sistemi kullanan ve çeşitli uzmanlardan yardım alan bir rakip olması durumunda konumu kaybetme gibi tehlikeler meydana gelebilir. Bu da kişilerin pastadaki payından olmasına neden olur.

Funnel sisteminin amacı ziyaretçilerin huniden geçmesini sağlayıp bu kişilerin müşteriye dönüşmesini sağlamaktır. E-ticaret sitelerinde Funnel sistemi kurmak oldukça basit bir yöntemdir.
 

Similar threads

Satış ve pazarlama söz konusu olduğunda dikkate alınması gereken birçok incelik vardır. Bu blog yazısında, B2B satış ve pazarlamanın farklı nüanslarını inceleyeceğiz. B2B ve B2C satışları arasındaki farktan ortak satış ve pazarlama stratejilerine kadar, daha fazla anlaşma yapmak için bilmeniz...
Cevaplar
0
Görüntüleme
285
Pazarlama, en yanlış anlaşılan iş disiplinlerinden biridir. Çoğu zaman bunun, reklamcılık gibi pazarlamanın içerdiği şeyin yalnızca bir yönü olduğu varsayılır. Tam kapsamı, diğer iş alanlarındaki insanlar tarafından genellikle hafife alınır ve yanlış anlaşılır, ancak pazarlama, herhangi bir...
Cevaplar
0
Görüntüleme
381
Bu makalede sizlere dijital pazarlamanın temelleri ile ilgili bilgileri vereceğiz. Dijital pazarlama, özellikle de 2000’li senelerden itibaren gelişim göstermiş ve şu anda gelişmekte olan bir pazarlama stratejisidir. Pazarlama, kişilerin ya da örgütlerin ürün başta olmak üzere hizmet ile...
Cevaplar
0
Görüntüleme
205
Call to action nedir ve anlama gelir merak edilmektedir kişilerin sıklıkla sorduğu ve yanıt aradıkları bu soru Türkçe anlamı ve dilimizdeki kullanımı bakımdan bir hareket çağrısı ve eyleme geçiren mesaj şeklinde açıklanır. Call to action çağın en önemli pazarlama taktikleri arasında yerini üst...
Cevaplar
0
Görüntüleme
119
Hedef kitle çakışması, aynı kitle için farklı reklam pazarlaması uygulamak anlamına gelir. Örtüşmenin büyük olması kampanya performansını daha kötü yapacaktır. Aynı hedef kitlesi için birden fazla reklam seti ile ödeme yapmak, boşuna zaman ve para kaybı anlamına gelir. Hedef kitlesi çakışması...
Cevaplar
0
Görüntüleme
509
858,507Konular
982,817Mesajlar
30,627Kullanıcılar
GolfddaySon üye
Üst Alt