Z jenerasyonunun değerli bir kısmının da dahil olduğu genç nüfus, bakış açıları ve tavır farklılıklarıyla öteki nesillerden çeşitli özellikleriyle ayrılıyor. Türkiye ise genç nüfus oranıyla ön plana çıkan ülkeler ortasında yer alıyor. O denli ki TÜİK’in (Türkiye İstatistik Kurumu) 2022 Mayıs ayında açıkladığı “İstatistiklerle Gençlik, 2021” raporuna nazaran yüzde 15,3 genç nüfus oranıyla Türkiye, Avrupa Birliği ülkelerinin çok daha üzerinde bir ortalamaya sahip. Bu nedenle ülkemizde gençlerin markalar hakkındaki fikirleri, kurumlar tarafından büyük değer taşıyor.
Bu bağlamda Beykoz Üniversitesi’nin akademik takviyesiyle “G250 Türkiye Gençlik Endeksi” 2022 Araştırması’nı düzenleyen Türkiye Prestij Akademisi, geçtiğimiz günlerde genç kitlenin en çok güvendiği ve tercih ettiği markaları açıkladı. Bölümünde Avrupa’nın açık orta bir numaralı markası olan MediaMarkt, 18 – 24 yaş ortasındaki gençlerle yapılan araştırmada gençlerin de bir numaralı tercihi oldu.
Araştırmanın sonuçları incelendiğinde dijitalleşmeye ehemmiyet veren ve toplumsal medya mecraları başta olmak üzere pek çok irtibat kanalından gençlere daha çok dokunan markaların, 18 – 24 yaş ortası genç jenerasyonda daha çok itimat algısı oluşturduğu belirtiliyor. Tüm bunlar, bugün tıpkı vakitte Avrupa genelinde 1.000’den fazla mağazası bulunan MediaMarkt’ın dijitalleşme yolunda attığı adımların ve omnichannel irtibat stratejilerinin de başarılı olduğunun bir öteki örneği olarak ön plana çıkıyor.
18 Nisan ve 13 Mayıs tarihleri ortasında CATI (Computer Assisted Telephone Interview) tekniği kullanılarak gerçekleştirilen Gençlik Endeksi (G250) Araştırması, 26 bölgeden rasgele olarak seçilen 4863 kişi ile gerçekleştirildi.