Yap-İşlet-Devret modeliyle yapılan ve Kasım 2012'de hizmete açılan Kütahya'daki Zafer Havalimanı'nda yüklenici firmaya verilen yolcu garantisine 2019'da da ulaşılamadı. 1 milyon 232 bin olarak garanti verilen yolcu sayısı 82 binde kaldı. Devletin yüklenici firmaya anlaşma gereği 2019 için 6.5 milyon euro, işletme süresi olan 29 yıl için ise toplam 205 milyon euro garanti bedeli ödeyeceği belirtiliyor.
2019’da verilen yolcu garantisi 2018'e göre yaklaşık 48 bin arttı ancak hizmet verilen yolcu sayısı yüzde 17,4 oranında azaldı.
Garanti bu yıl 1 milyon 279 bine yükseltildi, yolcu sayısı 2020'nin ilk ayında sadece 5 bin oldu.
Yatırım bedeli 50 milyon euro, devletin kasasından çıkacak 205 milyon euro...
Uluslararası Şeffaflık Derneği’nin çalışmasına göre, 29 yıl 11 aylık işletme süresinde Hazine, Zafer Havalimanı için IC İÇTAŞ şirketine 205 milyon 281 bin 118 euro garanti bedeli ödeyecek.
Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nden de verilen garanti araç sayısına ulaşılamamıştı
Türkiye'nin ilk bölgesel havalimanı (Kütahya-Afyon-Uşak) olarak tanıtılan projenin yatırım bedeli 50 milyon euro olarak açıklanmıştı.
Verilen garantiler ve ödenecek para sosyal medyada tartışılıyor