nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Geçmişten bugüne ticaret yolları
Tarihi ticaret yolları
önemli ticaret yolları
Ipekli Yolu
* Tam ismi ile Pers Kral Yolu Pers İmparatorluğu kralı I Darius vaktinde MÖ 5 yüzyılda üretilmiş olan bir antik anayoludur
* Batıda Sard ’dan başlayarak (Türkiye ’de İzmir ’in 95 km dek doğusunda) doğuya doğru Asur ’un başkenti Ninova ’ya (şu anki Musul Irak) varmaktadır sonra Babil ’in (şu anki Bağdat Irak) güneyine geçmektedir
* Lidya kralı Giges ticaret için Efes ’ten başlayıp Mezopotamya ’ya değin uzanan Kral Yolu ’nu yapmışlardır EfesNinova arasındaki ticaret yolu doğubatı aralarında ticaretin ve kültürel etkileşimin hızlanmasını sağlamıştır
Baharat Yolu
* Eski çağlarda Uzakdoğu ’yu Batı ’ya bağlayan ticaret yollarından biriydi
* Baharat günümüzden binlerce yıl önce Doğu ülkelerinde kullanılıyordu Ortaçağ Avrupası ’nda soyluların sofralarına da girince çok önemli bir ticaret ürünü haline geldi Ama fiyatı yüksek olması sebebiyle oysa zengin kimseler satın alabiliyordu
* Baharat Yolu; Coğrafi Keşiflerden önce Hindistan ’la Akdeniz limanları aralarında taşımada yararlanılan bir yoldur Hindistan ’da ve Güney Arabistan ’da meydana çıkan baharatlar Avrupa ’da fazla aranıyordu Bunlar iki yoldan Akdeniz limanlarına götürülüyordu Birincisi; Hindistan ’dan gemilerle İran (Basra) Körfezi ve Irak üzerinden kervanlarla Akdeniz ve Suriye limanlarına taşınıyordu İstanbul bu malların en fazla bulunduğu şehirdi İkinci yol; tekrar gemilerle Hint Okyanusu ve Kızıldeniz ’den Süveyş ’e getiriliyor oradan kervanlarla İskenderiye ’ye Akdeniz limanlarına yollanıyordu
* Baharat Yolu ile; Hindistan ’ın karabiber zencefil tarçın gibi baharatları ile inci mercan fildişi elmas gibi değerli taşlar ve diğer mallar Akdeniz limanlarına ulaştırılır oradan Avrupa ’ya gönderilirdi
Kral Yolu
Kral Yolu veya bütün ismi ile Pers Kral Yolu, Pers İmparatorluğu Kralı Darius I zamanında MÖ 5 yüzyılda üretilmiş olan bir antik anayoldur Darius yolu büyük imparatorluğunu baştan başa Susa'dan Sardis'e değin hızlı ulaşımı kolaylaştırmak için yapmıştır Bu kuryeler yedi günde 2699 kilometre gezi edebiliyorlardı Yunanlı tarihçi Herodotus'un yazdığı, Dünya'da Persli kuryelerden daha çabuk yolculuk eden diğer bir şey yokturcümleleri ile onları övmektedir Benzer bir şekilde, Ne kar ne yağmur ne sıcaklık ne de gecenin karanlığı onların görevlerini yapmalarına engeldicümlesi ise bu kuryelerin gayri resmi sloganlarıydı
Yolun seyri Herodotus'un yazılarından, kazıbilimsel araştırmalardan ve tarihi kayıtlardan yararlanılarak her yerde yapılmıştır Batıda Sardis'ten başlayarak (Türkiye'de İzmir'in 95 km değin doğusunda), doğuya dürüst şu anki Türkiye'nin orta kuzey kısmından Asur'un başkenti Nineveh'a (şu anki Musul, Irak) varmaktadır, sonradan Babil'in (şu anki Bağdat, Irak) güneyine geçmektedir Babil'in yakınından, yolun iki öbür yola ayrıldığı düşünülmektedir, bir tanesi kuzeybatıya daha sonra batıdan Ecbatana ve oradan da Ipek Yolu ile beraber gitmektedir, öteki yol ise doğuya devam ederek Pers başkenti Susa'ya (şu anki İran) ulaşmaktadır ve sonradan güneydoğudan Persepolis geçmektedir *
Tarihi ticaret yolları
önemli ticaret yolları
Ipekli Yolu
* Tam ismi ile Pers Kral Yolu Pers İmparatorluğu kralı I Darius vaktinde MÖ 5 yüzyılda üretilmiş olan bir antik anayoludur
* Batıda Sard ’dan başlayarak (Türkiye ’de İzmir ’in 95 km dek doğusunda) doğuya doğru Asur ’un başkenti Ninova ’ya (şu anki Musul Irak) varmaktadır sonra Babil ’in (şu anki Bağdat Irak) güneyine geçmektedir
* Lidya kralı Giges ticaret için Efes ’ten başlayıp Mezopotamya ’ya değin uzanan Kral Yolu ’nu yapmışlardır EfesNinova arasındaki ticaret yolu doğubatı aralarında ticaretin ve kültürel etkileşimin hızlanmasını sağlamıştır
Baharat Yolu
* Eski çağlarda Uzakdoğu ’yu Batı ’ya bağlayan ticaret yollarından biriydi
* Baharat günümüzden binlerce yıl önce Doğu ülkelerinde kullanılıyordu Ortaçağ Avrupası ’nda soyluların sofralarına da girince çok önemli bir ticaret ürünü haline geldi Ama fiyatı yüksek olması sebebiyle oysa zengin kimseler satın alabiliyordu
* Baharat Yolu; Coğrafi Keşiflerden önce Hindistan ’la Akdeniz limanları aralarında taşımada yararlanılan bir yoldur Hindistan ’da ve Güney Arabistan ’da meydana çıkan baharatlar Avrupa ’da fazla aranıyordu Bunlar iki yoldan Akdeniz limanlarına götürülüyordu Birincisi; Hindistan ’dan gemilerle İran (Basra) Körfezi ve Irak üzerinden kervanlarla Akdeniz ve Suriye limanlarına taşınıyordu İstanbul bu malların en fazla bulunduğu şehirdi İkinci yol; tekrar gemilerle Hint Okyanusu ve Kızıldeniz ’den Süveyş ’e getiriliyor oradan kervanlarla İskenderiye ’ye Akdeniz limanlarına yollanıyordu
* Baharat Yolu ile; Hindistan ’ın karabiber zencefil tarçın gibi baharatları ile inci mercan fildişi elmas gibi değerli taşlar ve diğer mallar Akdeniz limanlarına ulaştırılır oradan Avrupa ’ya gönderilirdi
Kral Yolu
Kral Yolu veya bütün ismi ile Pers Kral Yolu, Pers İmparatorluğu Kralı Darius I zamanında MÖ 5 yüzyılda üretilmiş olan bir antik anayoldur Darius yolu büyük imparatorluğunu baştan başa Susa'dan Sardis'e değin hızlı ulaşımı kolaylaştırmak için yapmıştır Bu kuryeler yedi günde 2699 kilometre gezi edebiliyorlardı Yunanlı tarihçi Herodotus'un yazdığı, Dünya'da Persli kuryelerden daha çabuk yolculuk eden diğer bir şey yokturcümleleri ile onları övmektedir Benzer bir şekilde, Ne kar ne yağmur ne sıcaklık ne de gecenin karanlığı onların görevlerini yapmalarına engeldicümlesi ise bu kuryelerin gayri resmi sloganlarıydı
Yolun seyri Herodotus'un yazılarından, kazıbilimsel araştırmalardan ve tarihi kayıtlardan yararlanılarak her yerde yapılmıştır Batıda Sardis'ten başlayarak (Türkiye'de İzmir'in 95 km değin doğusunda), doğuya dürüst şu anki Türkiye'nin orta kuzey kısmından Asur'un başkenti Nineveh'a (şu anki Musul, Irak) varmaktadır, sonradan Babil'in (şu anki Bağdat, Irak) güneyine geçmektedir Babil'in yakınından, yolun iki öbür yola ayrıldığı düşünülmektedir, bir tanesi kuzeybatıya daha sonra batıdan Ecbatana ve oradan da Ipek Yolu ile beraber gitmektedir, öteki yol ise doğuya devam ederek Pers başkenti Susa'ya (şu anki İran) ulaşmaktadır ve sonradan güneydoğudan Persepolis geçmektedir *