
20-23 Ocak tarihleri arasında gerçekleşen Kidathon etkinliğinde 8-18 yaş aralığındaki iştirakçiler Monster Notebook sponsorluğunda toplumsal yarar odaklı, evlatlara iyi e-spor oyun fikirleri geliştirdi. 45 mekteplinin katıldığı aktiflikte, iştirakçiler e-spor pazarı hakkında detaylı malumat edinip Fikir Değirmeni Evlat ve Genç Girişimcilik Üssü’nde kendi fikirlerini tasarladılar.
Iştirakçiler öncelikle fikir geliştirme ve sorun tahlilleri üzerine eğitimler aldılar. Uygulamalı olan eğitimlerin yanı sıra aktiflikte, yerinde başarılı teşebbüsçüler ağırlandı. Birinci gün Bahçeşehir Üniversitesi E-Spor Merkezi Koordinatörü Seçkin Topaloğlu iştirakçilere e-spor hakkında bilgilendirmelerde bulundu. Günün ahir iştirakçilere GameFed Türkiye koordinatörü Ercan Altuğ Yılmaz, İş Modelinde Oyunlaştırma üzerine eğitim verdi.
Aktifliğin 2. gününde birbirinden pahalı mentörler ile buluşan talebeler iş modellerini başarılı girişimcilere, kurumsal şirketlerin üst seviye başkanlarına tanıttı. Aldıkları geri bildirimler ile iş modellerini detaylandırdılar.
Monster Notebook içerisinde müsabakayı kazanan gençlerden oluşacak bir danışmanlar konseyi kurulacağını açıklayan Monster Notebook CEO’su İlhan Yılmaz “Fikir Değirmeni ile burada Monster Notebook’un önümüzdeki 20 yılını şekillendireceğimiz birinci adımı atıyoruz. İlkokuldan üniversite seviyesine kadar iştirakçi tüm talebeler ile geleceğe yönelik girişimler üretiyor olacağız. Bizim için burası vizyoner ve hayaller üzerine konseyi bir yerküre ve biz gençlerin hayallerine inanıyoruz” dedi.
Yarış Jürisi
Aktifliğin son gününde iştirakçiler jüri üyelerine altı dakika içerisinde iş modellerini sundular. Müsabaka jürisinde Monster Notebook İş Geliştirme Yöneticisi Cem Çerçioğlu, Monster Notebook Pazarlama Yöneticisi Alper Arın, ESL Türkiye Başkanı Doruk Demirsar, Intel Türkiye Perakende Satış Yöneticisi Koray Yıldız, Workinton Eser Yöneticisi Recep İlkbahar, Robust Dye kurucusu Cavid Bayramlı ve teşebbüsçü Alp Onur taraf aldı.
Kazanan Oyun Fikri: Call of Cleanliness
Birbirinden farklı toplumsal yarar odaklı e-spor oyun girişimlerinin ortaya çıktığı aktifliğe etrafa hassas oyunlar geliştiren girişimler damga vurgu. Bir numara olan küme etraf kirliliğine dikkat çeken ve bu mevzuda tahliller üreten “Call of Cleanliness” oyunu olurken 2. oyun “Enviropolis”, üçüncü oyun ise orman yangınlarına dikkat çeken “Fire Children” oldu.