Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Gemi garantisi verilecek, fatura halkın sırtına yüklenecek

Gemi garantisi verilecek, fatura halkın sırtına yüklenecek
0
46

teknoloji

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,248
Etkileşim
1
Puan
36
Yaş
46
F-D Coin
83
Iste%2DKanal%2DIstanbul%2Dun%2Drant%2Dharitasi%2D%C2%A06%2Dbin%2Dparselin%2Dsahiplerine%2Dkanal%2Dpiyangosu%2Dvuracak%2D229470%2Ejpg

CHP Genel Lideri Başdanışmanı ve İstanbul Milletvekili Erdoğan Toprak, iktidarın kamu özel işbirliği (KÖİ) ya da yap-işlet-devret (YİD) modeliyle inşa etmeyi planladığı Kanal İstanbul için emsal başka projelerde olduğu üzere üstlenici ve işleticilere gemi trafiği ve gemi sayısı garantisi vereceğini belirterek “Kanal İstanbul’u yapacak olanlara verilecek dövize endeksli 25-30 yıllık gelir garantisi tutturulamayacağı üzere, her yıl garanti edilen gelirler Hazine’den ve milletin sırtından ödenecek” değerlendirmesini yaptı. 

Toprak’ın, partisinin Merkez İdare Kurulu’na (MYK) sunduğu haftalık kıymetlendirme raporunda Kanal İstanbul’la ilgili çarpıcı değerlendirmelere yer verildi.

Toprak, iktidarın Kanal İstanbul projesindeki ısrarlı yaklaşımının sırf çevresel problemler ve rant ekseninde değil, bir dizi dış siyaset meselesine da yer hazırlayacağını lisana getirdi.

Toprak, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın 2011 genel seçim kampanyasında gündeme getirdiği Kanal İstanbul projesinin iktidar tarafından irtifa kaybetmeye başlamasının akabinde 8 yıl sonra tekrar ülke gündemine taşındığını vurguladı.



Toprak, mali fiyatı 75 milyar TL ile 125 milyar TL ya da 22 milyar dolar ile 25 milyar dolar olarak hesaplanan projenin KÖİ ya da YİD modeliyle gerçekleştirilmesinin planlandığı bilgisini paylaştı. Toprak, “Böyle bir proje, bir kişinin isteği, ısrarı ve inadıyla, aklına geldiği üzere uygulayabileceği rastgele bir altyapı, otoyol, köprü, baraj üzere bir proje değildir” değerlendirmesini yaptı. 

‘SİYASİ ÇILGINLIK’

İktidarın KÖİ ve YİD modeliyle inşa ettiği benzeri öteki projelerde olduğu üzere üstlenici ve işleticilere garanti vereceğini belirten Toprak, şunları kaydetti:

“Uluslararası hukuk ve mukavelenin sağladığı haklar varken, ülkelerin gemilerini Kanal İstanbul’dan parayla geçişe zorlamak mümkün değil. Kanal İstanbul’u yapacak olanlara verilecek dövize endeksli 25-30 yıllık gelir garantisi tutturulamayacağı üzere, her yıl garanti edilen gelirler Hazine’den ve milletin sırtından ödenecek. Ayrıyeten bu kanalın milletlerarası hukuk açısından statüsü de tartışmalı olacaktır.



Kanal İstanbul’un tıpkı vakitte milletlerarası bir suyolu olarak memleketler arası hukuka alışılmış olmaksızın işletilmesi halinde, Türkiye’nin Karadeniz’e kıyısı olan ülkeler ve komşularıyla ihtilaflı bir hale gelmesi kaçınılmaz olacaktır.

Karadeniz’in milletlerarası bir güç uğraşı alanına dönüşmesinin yolu açılacaktır. Bölgede ve dünyada giderek yalnızlaşan, ambargo ve yaptırım tehditleri altında bulunan bir ülkeyi yönetenlerin, ülkenin başına yeni meseleler açacak gereksiz bir işe kalkışması siyasi çılgınlıktır. Ülkemizin bu çeşit çılgınlıklara değil, ortak akla ve kaynaklarının akılcı biçimde kullanılmasına muhtaçlığı vardır.” 

Mahmut Lıcalı/Cumhuriyet
 
858,496Konular
981,671Mesajlar
29,757Kullanıcılar
firat118Son üye
Üst Alt