Gençler en çok hangi firmalarda çalışmak ister. Hususla ilgili yapılan çalışmada Arçelik, Hepsiburada, Mercedes-Benz Otomotiv, Nike, Pfizer, Shell, Siemens, TUSAŞ, Unilever ve Yapı Kredi “Gençler Tarafından En Çok Çalışılmak İstenen Şirketler” sıralamasında kendi dallarının birincileri oldu.
Büyük ölçekli şirketlerden kobilere kadar farklı büyüklük ve kesimlerde hizmet veren şirketlerin; çalışma ortamlarını, kurum kültürlerini gençlere aktardıkları, staj ve işe alım süreçlerini yönettikleri Youthall tarafından düzenlenen Youth Awards’a, finanstan teknolojiye, perakendeden otomotive kadar farklı dallardan 162 şirket iştirak gösterdi. Şirketler, 219 üniversite ve 231 farklı kısımda okuyan genç yetenekler tarafından oylandı. Şirketlerin sonuçlarını heyecanla beklediği müsabakanın kazananları Youthall’un web sitesinden ve toplumsal medya hesaplarından duyuruldu.
Gençlerden oylamaya büyük ilgi
Şirketlerin, hem bir patron markası olarak gençlerdeki algılarını öğrendikleri hem de insan kaynakları çalışmalarını onların gözünden kıymetlendirme fırsatı yakaladıkları Youth Awards’ın ikincisine iştirak, geçtiğimiz yıla nazaran %84.1 artış gösterdi. Oylamaya en çok iştirak gösteren üniversiteler sırasıyla; Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi ve İstanbul Teknik Üniversitesi olurken, Sanayi Mühendisliği, İşletme ve Bilgisayar Mühendisliği kısımları en çok oy kullanılan kısımlar oldu. 18-35 yaş bandındaki Youthall kullanıcılarının iştiraki ile gerçekleşen oylamada, oy verenlerin %76.9’u 18-25 yaş aralığında olup, üniversitenin 3. ve 4. sınıflarında okuyan gençlerin kullandığı oy sayısı, toplam oy sayısının %44.3’ünü oluşturdu. Oy verenlerin cinsiyet dağılımı ise %64 bayan ve %36 erkek olarak belirlendi.
“Yarışmaya iştirakteki artış yanlışsız bir iş yaptığımızı gösteriyor”
Gençlerin en çok çalışmak istedikleri şirketleri ve insan kaynakları gruplarının patron markası ismine yaptığı başarılı çalışmaları belirlemek üzere oy kullandıkları müsabakayı değerlendiren Youthall CEO’su Emre Aykan; “Amacımız, şirketlerin bünyelerine kazandırmak istedikleri gençler tarafından nasıl algılandıklarını tekrar gençlerin değerlendirmeleriyle görmelerini sağlamaktı. Geçen yıl birincisini düzenlediğimiz Youth Awards’a 127 şirket katılmış, 46 binden fazla genç yetenek oy kullanmıştı. Bu yıl şirketler açısından bu sayının yaklaşık yüzde 25 artarak 162’ye yükselmesi gerçek bir iş yaptığımızın göstergesi. Bu yıl oylamaya katılan gençler manasında da önemli oranda bir artış kelam konusu. Oylamanın büyük ilgiyle karşılanması bizi çok sevindirdi. Hem şirketlere iştirakleri için hem de gençlere kıymetlendirme sürecindeki pahalı oyları için çok teşekkür ediyoruz.” dedi.
Youth Awards Sonuçları:
- Gençler Tarafından En çok Çalışılmak İstenen FMCG Şirketi
- Unilever, 2. ETİ, 3. P&G
- Gençler Tarafından En Çok Çalışılmak İstenen Teknoloji Şirketi
- Siemens, 2. Turkcell, 3. SabancıDx
- Gençler Tarafından En Çok Çalışılmak İstenen Otomotiv Şirketi
- Mercedes-Benz Otomotiv, 2. Borusan Otomotiv, 3. Oyak Renault
- Gençler Tarafından En Çok Çalışılmak İstenen Finans Şirketi
- Yapı Kredi, 2. Akbank, 3. DenizBank
- Gençler Tarafından En Çok Çalışılmak İstenen Sıhhat Şirketi
- Pfizer, 2. Abdi İbrahim, 3. AstraZeneca
- Gençler Tarafından En Çok Çalışılmak İstenen Perakende Şirketi
- Nike, 2. Boyner, 3. LC Waikiki
- Gençler Tarafından En Çok Çalışılmak İstenen Sanayi Şirketi
- TUSAŞ, 2. Kale, 3. Akçansa
- Gençler Tarafından En Çok Çalışılmak İstenen İnternet Şirketi
- Hepsiburada, 2. Sahibinden, 3. Obilet
- Gençler Tarafından En Çok Çalışılmak İstenen Sağlam Tüketim Şirketi
- Arçelik, 2. BSH, 3. Vestel
- Gençler Tarafından En Çok Çalışılmak İstenen Güç Şirketi
- Shell, 2. Enerjisa, 3. Tüpraş
- Gençler Tarafından Meslek Hesabı Toplumsal Medyada En Beğenilerek Takip Edilen Şirket
- Aselsan, 2. Mercedes-Benz Türk, 3. Anadolu Efes
- Gençler Tarafından Sürdürülebilirlik Çalışmaları En Beğenilen Şirket
- Sabancı Topluluğu, 2. Unilever, 3. Arçelik
- Kampüs Etkinliklerinin En Beğenilen Şirketi
- Anadolu Efes, 2. TUSAŞ, 3. Eti
- Gençlerin En Beğendiği Uzun Devir Staj Programı
- TUSAŞ – SKY, 2. Mercedes-Benz Otomotiv – Drive-Up, 3. Henkel – Step Up
- Gençlerin En Beğendiği Kısa Devir Staj Programı
- Sabancı Holding – Yeni Jenerasyon Meslek Tecrübesi, 2. Arçelik – Fresh Start, 3. Coca-Cola İçecek – Summer Fest Internship Program
- Gençlerin En Beğendiği MT programı
- Aselsan – a Yetenek, 2. Coca-Cola İçecek – Next Talent Genç Yetenek Programı, 3. Unilever – UFLP
- Gençlere En İlham Veren İK Liderleri
- Yakup Aydilek – Enerjisa / İnsan ve Kültür Kısım Lideri, 2. Esra Beyzadeoğlu – Hepsiburada/ İnsan Kaynakları Küme Lideri, 3. Deniz Daver – Abdi İbrahim / İnsan ve Kültür Küme Başkanı
- En Beğenilen Öğrenci Kulübü (Kariyer)
- ODTÜ-Verimlilik Topluluğu, 2. Yıldız Teknik Üniversitesi-İşletme Kulübü, 3. Boğaziçi Üniversitesi–BÜYAK
- En Beğenilen Öğrenci Kulübü (Sosyal)
- Yıldız Teknik Üniversitesi – Seyahat ve Kampçılık Kulübü, 2. ODTÜ-Caz Topluluğu, 3. Boğaziçi Üniversitesi – Radyo Kulübü