iltasyazilim
FD Üye
Gerçek Müslüman olmak için, Ehli sünnet âlimlerinin bildirdikleri gibi iman etmek ve ibadetlerini doğru ve ihlas ile yapmak lazımdır Allahü teâlâ doğru ve ihlas ile ibadet yapanları seveceğini, bunların kalblerine dünyada feyizler, nurlar vereceğini, ahirette de sevap vereceğini vaat etti İslamiyet’in aslı, temeli üçtür: İlim, amel, ihlas
Bunların biri yoksa o işin değeri olmaz Yani ilimsiz veya ihlassız ibadetin kıymeti yoktur İlim ve ihlas var, fakat amel yani ibadet yoksa yine kıymetsizdir
İbadet, emirleri yapmak demektir İbadetlerin doğru olması için, nasıl yapılacaklarını öğrenmek ve öğrendiklerine uygun olarak yapmak lazımdır
Sevap, iyilik, Allahü teâlâ tarafından verilen mükafattır
Takva, haramlardan, yasak edilmiş olanlardan sakınmaktır
İhlas, gerek beden ile, gerek mal ile yapılan farz veya nafile bütün ibadetleri, mesela hayrat ve hasenat yapmayı, Müslümanları sevindirmeyi, onları sıkıntıdan kurtarmayı, zikri, istiğfarı Allah rızası için yapmaktır İhlas, Allahü teâlâdan başka hiçbir şeyi sevmemekle, yalnız Onu sevmekle, kendiliğinden hasıl olur Mal, mevki, hürmet, şöhret kazanmak için yapılan ibadette ihlas olmaz, riya olur Böyle ibadete sevap verilmez Günah olur, azap yapılır Bid’at işleyenlerin, haram işleyenlerin ve böyle kimselerle ve kâfirlerle, mezhepsizlerle arkadaşlık, komşuluk yapanların kalblerinde, ihlas kalmaz Zulmet, kara lekeler hasıl olur Doğru itikat ve ibadetlerin şartları ve ihlas da, ancak Ehli sünnet âlimlerinin kitaplarından elde edilir
İbadetin kıymetli olması da, bazı şartlara bağlıdır Müslüman, faydasız şeyler ile vakit geçirmez Hz Ebu Bekir, (Biz, bir harama düşmek korkusundan dolayı, yetmiş helali işlemekten sakınırdık) buyurdu Bunun için, kimse ibadetine güvenmemeli İbadetim çok diye kibirlenmemeli İbadetin kabul olması için, niyetin halis olması, yani yalnız Allahü teâlânın rızası için yapılması gerekir Bu ihlası elde etmek kolay değildir Nefsi temizlemek takva ile olur Nefsi temizlenmeyen kimsenin ibadetlerini ihlas ile yapması çok güçtür
Bunların biri yoksa o işin değeri olmaz Yani ilimsiz veya ihlassız ibadetin kıymeti yoktur İlim ve ihlas var, fakat amel yani ibadet yoksa yine kıymetsizdir
İbadet, emirleri yapmak demektir İbadetlerin doğru olması için, nasıl yapılacaklarını öğrenmek ve öğrendiklerine uygun olarak yapmak lazımdır
Sevap, iyilik, Allahü teâlâ tarafından verilen mükafattır
Takva, haramlardan, yasak edilmiş olanlardan sakınmaktır
İhlas, gerek beden ile, gerek mal ile yapılan farz veya nafile bütün ibadetleri, mesela hayrat ve hasenat yapmayı, Müslümanları sevindirmeyi, onları sıkıntıdan kurtarmayı, zikri, istiğfarı Allah rızası için yapmaktır İhlas, Allahü teâlâdan başka hiçbir şeyi sevmemekle, yalnız Onu sevmekle, kendiliğinden hasıl olur Mal, mevki, hürmet, şöhret kazanmak için yapılan ibadette ihlas olmaz, riya olur Böyle ibadete sevap verilmez Günah olur, azap yapılır Bid’at işleyenlerin, haram işleyenlerin ve böyle kimselerle ve kâfirlerle, mezhepsizlerle arkadaşlık, komşuluk yapanların kalblerinde, ihlas kalmaz Zulmet, kara lekeler hasıl olur Doğru itikat ve ibadetlerin şartları ve ihlas da, ancak Ehli sünnet âlimlerinin kitaplarından elde edilir
İbadetin kıymetli olması da, bazı şartlara bağlıdır Müslüman, faydasız şeyler ile vakit geçirmez Hz Ebu Bekir, (Biz, bir harama düşmek korkusundan dolayı, yetmiş helali işlemekten sakınırdık) buyurdu Bunun için, kimse ibadetine güvenmemeli İbadetim çok diye kibirlenmemeli İbadetin kabul olması için, niyetin halis olması, yani yalnız Allahü teâlânın rızası için yapılması gerekir Bu ihlası elde etmek kolay değildir Nefsi temizlemek takva ile olur Nefsi temizlenmeyen kimsenin ibadetlerini ihlas ile yapması çok güçtür