Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Gerdek gecesinin anlatımı ve adabı

Gerdek gecesinin anlatımı ve adabı
0
128

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
14
Sünnet ve meşru olan düğün akdi tamamlandıktan daha sonra iki benzer, dünya evine girmek maksadıyla zifaf gecesi ve bir araya gelme anı için maddî ve ruhî hazırlığa başlarlar Bu bölümde; İslam'ın evlenecek olan çiftlerle ilgili, zifaf gecelerinde yapmaları gerekli olan adab ve peşine düşüp takip etmeleri lüzumlu gelen yolu izah edeceğiz Söylenilenler yapıldığı takdirde nikah ve zifaf geceleri Allah'ın rızası doğrultusunda ve İslam'ın adabına uygun olarak üretilmiş olur
Zifafa Hazırlık:
Yukarıdan beri anlattığımız gibi, gerekli maddesel ve manevi temizleme ve hazırlıklar tamamlanır Temiz bir banyo, güzel giyim, aroma, sakalbıyık traşı, ağız temizliğigibi
Zifaf odası özel hazırlanmalıdır Olası mertebe şamata, kalabalık ve kolaylık bozucu etkilerden uzak olmalı, rahatsız edilmeme konusunda güvenli bir yer olmalıdır
Başkalarının ikamet ettiği bir evde ya da dairede zifaf olacaksa, en iyisi evdekilerin o akşam orayı terkedip, gelin ve damadı başbaşa gizli bırakmalıdır Bu muhtemel değilse, evdeki diğer misafirler evi ivedi terketmeli, kalanlar erken yatmalı yani elayak çekilmeli, kapılar kapanmalıdır Gelin ve güvey her türlü üzüntü ve huzursuzluktan, kanlı çarşaf gösterme stresinden uzak ve güven içinde olmalıdır
Banyo teşkilatı zahmetsizce kullanılabilir ve rahat bir ortamda olmalıdır
Düğün gününü belirlerken gelinin adet günlerin! göz önüne almalı ve düğün günü pak günlerine tarafından ayarlanmalıdır
Tüm bir ömür boyu ve özellikle nikah günü ve gecesi alkollü içkilerden kaçınılır Zira alkollü içkiler haramdır ve cinsel mutluluğun da amansız düşmanıdır Tarlaya ayyaş tohum atmak en büyük hatadır
Bütün bunları açıkladıktan sonra, acilen de evlenecek olan kişinin zifaf gecesinde yapması gerekli olan şeyleri ve zevcesinin yanında girdiği andan başlatmak üzere, cinsel ilişkinin bitimine kadar olan merhalelerde riayet edilmesi zorunlu olan durumları izah edeceğiz
Herkes bilsin ama, İslamî kültür ve adetlerimiz, bize her şeyi, hatta zifaf gecesindeki yazınsal ve cinsel ilişkinin esas kaidelerini zeka öğretmiştir Bu merhaleler aşağıdaki şekildedir:
Gelinlik elbisesini giymeden önce gelin kız abdest alır, iki rekat şükür namazı kılar ve dua eder
Düğün gecesi damat en yakın camiye yatsı namazına gider Camiden gelince nikah evinin kapısı önünde cemaatle birlikte dua edilir Zifaf, illa gece olmaz Gündüz de olabilir fakat her zaman gecenin sessizliği ve sakinliği tercih edilir
Duadan daha sonra damat, büyüklerin elini öper ve güvey içeri katılır
Güvey, euzü besmele çekerek sağ ayağıyla gelinin odasına girer
Zifaf Odasında:
Damad, güleryüz ve neşe ile gelinin odasına girer, eşine selamlama verir İçerde yenge ya da büyükler var ise büyüklerin elleri öpüldükten sonra içerdekiler de damatla geline mutluluklar dilerler ve odadan çıkarlar Kapı besmele ile kilitlenir Güvey, elini gelinin başına koyarak besmele ile Hz Peygamberin tavsiye ettiği duayı okur:
Sizden biriniz bir kadınla evlendiği zaman elini onun alnına (perçemine) koysun, besmele çekerek Allah'ın adını ansın, daha sonra da bereketle dua ederek şöyle desin:
Ey Allahım! Senden onun hayırlı olanını ve uğurlu olan mizaç ve tabiatını dilerim, yeniden onun şerlisinden ve şerli olan huy ve tabiatından sana sığınırım(Buhari, Ebu Davud, Düğün: 46)
Bu duadan sonra damat gelinin yüzünde örtülü bulunan örtüyü kaldırır ve yüz açımı olarak hazırladığı hediyesini takdim eder Geline hoşgeldin der, tebrik eder ve tokalaşırlar Birbirlerinin yüzüne sevgi, şefkat ve mutlulukla bakışırlar
Gelin de ayakta damadın tebriğini kabul eder, güler yüzle karşılık verir Lüzumsuz somurtkanlık ve çekingenlik gösretmemelidir Mutluluklar tek yanlı olmamalı ve paylaşılmalıdır Karşılık görmeyen iltifat ve sevgi yarımdır
Sonradan güvey ile gelin, böyle mutlu bir izaç kurdukları için Cenabı Hakka şükür olarak ikişer rek'at şükür namazını birlikte ya da ayrı ayrı kılarlar Namazdan daha sonra da Cenabı Allah'a ellerini açarlar, kendilere verdiği bu nimetlerden ve mutluluktan nedeniyle şükrederler Bu mutluluklarının devamı, dünya ve öbür dünya saadeti için birlikte dua ederler Cenabı Hakk'tan bahtı açık evlat, helal ve bol rızık dilerler ve şöyle dua ederler, gelin de amin der:
Allah'ım! Eşimi ve ailesini benim için bereketli kıl Beni ve ailemi de eşim için bereketlendir Hayırlarda birleştirdiğin sürece bizi birlikte yaşat (Dünya va ahiret mutluluğumuz için) ayrılık gerektiğinde bizi ayır(Taberani, (2213))
Bu dua ayrı ayrı da yapılabilir
Güvey, gelinin yatsı namazını kılıp kılmadığını sorar ve kılmamış ise kılmasına müsaade eder Natürel adetli olup olmadığını da sorar ve ona tarafından davranır Eğer adetli ise cinsel birleşmeye girmez, sabreder, sohbete başlarlar
Sohbet: Sonra damat, güleryüzlü, iyi kalpli tavırla eşine yaklaşır Gönül müşteri tatlı sözler söyler Eşine iltifatlar eder, mutluluğunu bildirir Benzer şekilde gelinin de güler yüzle ve tatlı tebessümlerle karşılık vermesi damadın moralini yükseltir El ele, gönül gönüle, göz göze ve omuz omuza vererek kendileri için hazırlanan kuru yemiş cinsinden şeyleri hem yerler keza de tatlı tatlı sohbet ederken heyecanlarını giderirler Birbirlerine yiyecek ve tatlı ikram ederler Şakalaşırlar
İmam Ahmed, Müsned'inde şu rivayeti zikretmiştir:
Esma Binti Yezid b esSeken şöyle dedi: Ben Hz Aişe'yi (ra) bakılması için süsledim, daha sonra Peygamber (sav) onun yanında geldi, kendisine büyük bir bardakla süt getirildi ve o sütten içti, sonra sütü Hz Aişe'ye verdi, Hz Aişe utandı ve başını eğdi(Ahmet b Hanbel)
Öteki bir hadiste de Peygamber (sav) şöyle buyurmuştur:
İman bakımından en kamil mü'min, ahlakı en güzel olan ve ailesiyle en fazla şakalaşandır(Tirmizi Nesai)
Bir diğer hadiste de:
En hayırlınız ailesine en çok uğurlu olanınızdır, ben de içinizde aileme en fazla bahtı açık olanınızımbuyurdu (Tirmizi)
Bütün günün yorgunluğu ve stresi giderilinceye değin sohbete devam edilir Mesela, evlilik hayatlarında takib edecekleri ortak çizgiden ve hedeflerinden, evlilikten beklentilerinden bahsederler Güvey, gelinin telaşı ve ürkekliği gidip sakinleşinceye değin telaş etmemelidir Çünkü, gelin birincil kere tanıdık olmayan bir erkekle başbaşa buluşmanın, ona iyice yakınlaşmanın, özel konuları konuşmanın utancını yaşar Kızlığın bu hali normaldir, güzel karşılanmalıdır Gelin konuşmaktan, ona açılmaktan çekinse bile, güvey samimi sohbet ve yakınlığı sabırla sürdürmeli, onun gönlüne yavaşça tatlı ve güvenli konuşmaları ile girmelidir Gelinin güleryüz ve samimi olarak dinlemesi ve gülümsemesi, arasıra hafif karşılık vermesi kafidir
Bu birincil gecede eşler birbirlerine karşı nezaketi elden bırakmamalıdırlar Eşler, birbirlerini üzecek tutum ve tavırlardan kaçınmalıdırlar Gündüzün yorgunluğunu ve stresini hatırlatıcı söz ve hareketlerden de kaçınmalıdırlar
ilk olarak bir erkeğe kendini teslim eden bir kız için ilk gece çok önemlidir O anda erkeğin geniş şefkat ve sevgi kanatlarına ihtiyacı vardır Bir kadın, kendisini teslim ettiği birincil erkeği asla unutmaz Eğer bayan ilk zifaf gecesinde tatlı heyecanlar ve hoş bir ön sevişme yaşamışsa, sevgi, tahammül, nezaket ve geniş bir anlayışla karşılaşmışsa, o erkeğe ömür boyu teşekkür borçlu kalır Ve ömür boyu ilk gecenin tadını unutamaz Hatta o adam o kadını sonradan terketse, hayal kırıklığına uğratsa da kalbindeki o esrarlı anı tekrar tekrar yaşar
Irk arasında hatalı bir ifade vardır; Kedinin bacağını ilk günden ayırmalıYani daha birincil gecede sert davranmalı ve itaat için gelinin gözünü korkutmalı derler Halbuki bu söz ve böyle bir tavır çok yanlıştır Gönülde tamiri muhtemel olmayan derin yaralar açar Ömür boyu sürecek kırgınlığın temelini atar
Zifaf gecesi, erkeğe girişkenlikten ziyade çekingenliği ve nezaketi emreder Ilk gecede, erkek alacağından fazla belirlemek zorundadır Bir kadının zifaf gecesinde yaşadıkları, ileride erkeğine karşı duyacağı sevgi ve davranışlarını belirler
Bilinçli bir erkek, sert hareketlerden durmadan kaçınır Daha odaya girer girmez gelinin giysilerini hemen hemen parçalarcasına çıkartmak ve senelerdir hasret kaldığı ilişkiyi bir lahza önce gerçekleştirmeye kalkmak gelini paniğe uğratacağı gibi, her iki taraf da bu anın olumsuzluğunun etkisinden uzun yıllar kurtulamazlar O nedenle erkeğin çok sevecen, romantik, hassas ve yumuşak davranışlar içinde olması gerekir
Romantik Girişimler:
Eşler, kendileri için hazırlanan kuru yemiş vs yedikten ve sohbeti koyulaştırıp birbirlerini biraz olsun tanıyıp aralarında bir tedarik açık sözlülük oluşunca, güvey yavaşça geline yaklaşır, öncelikle elleri ile geline nazik ve şefkatli okşamalarla dokunma alışkanlığını kazanır ve gelini de dokunmaya alıştırır Sonra öpmeye alışır ve gelinini de alıştırır Damat, asla aceleci ve vahşi davranmamalıdır Artık evlendik, ona istediğim gibi sahip olurum, diye düşünmemelidir yukarıda anlattığımız nedenlerden nedeniyle
Bir müddet sonra gelinin gerginliğinin ve tedirginliğinin gittiğini hisseden damat, oda ışığını olabildiğince loş ayla getirir Bu hal, gelinin dar soyunmasını sağlar Bilhassa gelinin dar olabilmesi için soyunurken damadın geline arkasını dönmesinde yarar vardır Ekseriya gelin, erkeğin karşısında birincil defa çıplak olarak görünmekten ve erkeği de çıplak olarak görmekten ürküp nefret ve korkuya kapılabilir Burda da erkeğin anlayışlı ve sabırlı olması gerekir Hatta gelinin utangaçlığını tamir etmek için iç çamaşırların yatağın içinde de çıkarılması psikolojik yönden daha yatıştırıcı olur
Cinsi münasebette eşler, iç çamaşırlarını da en ince ayrıntısına kadar çıkarmalıdırlar Zira elbiseleri dahil etmemek bedeni rahatlatır, hareketi kolaylaştırır ve tenlerin birbirine dokunması lezzeti artırır Cinsel ilişki sırasında eşlerin soyunması helaldir Oysa olgun iman, Allah'a ve meleklere karşısında utanmayı zorunlu kıldığı gibi örtünmeyi de güzel kılmaktadır Bu örtü cinsel ilişkiyi yasaklayıcı olmamalıdır Hafif bir örtü olabilir
Bu konuda söylenti edilen hadiste Peygamber (sav) şöyle buyurmuştur:
Allahü Teala haya sahibi ve settar (örten)'dir Haya ve örtmeyi sever(Ahmet b Hanbel Tirmizi Ebu Davud)
Diğer bir hadiste ise Efendimiz (sav) şöyle buyurmuştur:
Çıplaklıktan sakının, zira büyük abdest ve kişinin zevcesi île cinsi temasta bulunması hariç, sair hal ve zamanlarda sizinle beraber olan ve sizden asla ayrılmayan (melekler) vardır Onlardan haya edin ve onlara hürmet gösterin(Tirmizi)
Cinsi münasebette örtünmenin efdal olduğunu teyid eden bir rivayette şöyledir:
Biriniz eşi ile cima yaparkan iki kaba eşek gibi örtüden büsbütün arınmasınlar(Tirmizi) Örtünmeyi öğütleyen hadislerinde Allah'ın Resulü şöyle buyurmaktadır:
Biriniz eşiyle cinsi münasebette bulunduğu süre eşi ile kendisinin arkasına bir örtü alsın
Eşler iki barbar eşek gibi örtüden (büstünün) arınmasınlar(Müslim, Hayz:10)
Aşk Oyunları:
Sevişmek sünnettir: Cinsel temasın adaplarından biri de az önce cinsel ilişkiden önce eşlerin oynaşması, sarmaş dolaş olması ve öpüşmesi sünnettir Cinsî münasebetin bedeni (cinsî) tatmîne erdirici olabilmesi için ilişkiden önce sevişilmesi şarttır Bu sevişmede gelinin kendini tabiî akışa serbest bırakması yeterlidir
Erkek yatağa girdiğinde elleriyle gelinin saçlarını okşamalı, gözlerine tatlı tatlı bakarken ona saçlarının, gözlerinin, kaşlarının, burnunun vb ne kadar güzel olduğu hakkında tatlı sözler söylemelidir
Eşler, yatakta da tatlı sohbetle ürkekliklerini giderdikten ve birbirlerine alıştıktan sonra ağır ağır önsevişme denilen öpmeler, okşamalar ve aşk fısıltıları ile aşka başlamalıdırlar
Aşk Fısıltılarının Aracı Kılınması:
Hz Peygamber (sav) bir hadislerinde şöyle buyurdu:
Hiçbiriniz eşiyle hayvanlar gibi sevişmeksizin cinsî münasebette bulunmasın ara sıra elçi bulunsun Soruldu:
Ya Resulellah! SÖzünü ettiğiniz elçi nedir?
Aşk fısıltıları ve öpüşmedir (İhyau Ulûmiddin, İmamı Gazali, KNikah, Adabü'lMuaşeret, 264)
Yeniden Efendimiz (sav) şöyle buyurdu:
Üç şey acizlik açıklama eder: Bunlardan biri de kişinin fısıldaşmaksızın sarmaş dolaş olup eğlenmeksizin eşi ya da cariyesi ile cinsi münasebette bulunması; eşi orgazm olmadan (boşalmadan) boşalıp işini bitirmesidir
Halbuki, gelin ile öpüşme, oynaşma ve sarmaş dolaş olmanın; nefsi cinsel münasebete hazırlama, duyguları harekete geçirme ve cinsel ilişki lezzetini arttırmadaki etkinliği red edilemez
Bu sebeple güvey, cinsel birleşme sırasında hadiste geçtiği gibi eşinin de onunla birlikte memnun etme olmasını ve orgazmım (boşalmasını) gözetlemesi gerekir Onun için erkeğin kendisini teftiş aşağıda tutup, acele etmeyip eşinin cinsel duygularını hareketlendirici sevgi sözleri ve aşk fısıltıları ile eşinin cinsel duygularını uyandırmalıdır Birincil gece genelde kadınlar cinsel ilişki yerine oynaşmayı ve sevişmeyi tercih ederler Onun için erkek cinsel ilişki için telaş etmeden oynaşarak kadının ürkekliğini gidermelidir
Tatlı bakışlar ve sözler artık yavaş yavaş dokunuşlara ve öpüşlere dönüşür Bunlar gelinin dokunma ürkekliğini giderir Gelin ne dek ürkek olursa olsun, erkeğin şefkatli, nazik ve güven verici davranışları aleyhinde gelinin utangaçlığı gider ve erkeğin aşk oyunları ile yavaşça aşktan haz duymaya ve arzuya dönüşür
Damadın sözlü aşk fısıltıları, yumuşak okşama ve dokunmaları, yavaşça fiziksel aşka geçiş sağlar
Ilk gecede birçok bayan, cinsel birleşmeden daha çok alıngan bölgelerinin hafif okşamalarla tahrik edilmesini ister Ama bu okşamaya da en alıngan bölgeden başlanmaz genelde ilk gecede kadının teninin tamamı hassastır Ilk Kez daha eksik alıngan olan bölgelerden başlayarak hassas bölgelere doğru yavaşça yumuşak okşama ve öpmelerle kayılır (Alıngan yerler: Dudaklar, kulaklar, bilhassa kulak arkaları ve boyun, ense, göğüsler, göbek ve çevresi, daha sonra cinsel organ civarlarıdır)
Bu esnada sevgi ve aşk fısıltılarını da yetkisiz etmemelidir Sözler, dokunuşlardan daha tesirlidir Yukarıdan beri izah ettiğimiz ön sevişme yapılmadan asla gönder cinsel ilişkiye girilmemelidir *
 
858,505Konular
982,770Mesajlar
33,065Kullanıcılar
DoxySon üye
Üst Alt