Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Gerekçesiz Zam Yapmak ‘Aldatıcı’ Sayılmayacak

Gerekçesiz Zam Yapmak ‘Aldatıcı’ Sayılmayacak
0
59

morfeus

FD Üye
Katılım
Kas 12, 2021
Mesajlar
3
Etkileşim
4
Puan
38
Yaş
46
Konum
Rusya
F-D Coin
139
hakli-gerekce-olmadan-zam-yapmak-aldatici-ticari-uygulama-sayilmayacak-1643701454.jpg

Ticaret Bakanlığı, bugün Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliğinde kıymetli bir değişikliğe imza attı. Resmî Gazete’de yayımlanan değişiklikle birlikte Bakanlık, indirimli eser satışlarına ait verilen reklamların şartlarını yine belirledi. Düzenleme ile döviz fiyatından etkilenmediği halde haksız yere fiyat artışı yapmak, ‘aldatıcı ticari uygulamalar’ ortasından çıklarındı.

Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliğinin “Haksız Ticari Uygulama Olarak Kabul Edilen Örnek Uygulamalar” başlıklı ekinin ‘Aldatıcı Ticari Uygulamalar’ kısmındaki 19. bent de yürürlükten kaldırıldı. Bu bent, “Girdi maliyeti ve döviz kuru artışı üzere fiyat değişimlerinden etkilenmemesine karşın bu durumlardan etkileniyormuş üzere hareket ederek tüketiciye sunulan mal yahut hizmetin satış fiyatında haklı bir münasebet olmaksızın artış yapmak' artık aldatıcı ticari uygulama sayılmayacak.” formundaydı.

Son 1 aydaki en düşük fiyat, olağan artış fiyatıyla birlikte verilecek


4385282b959d651d88228cf74855784f9cc62ced.jpeg

Yeni yapılan değişiklikle birlikte artık indirime ait reklamlar için ‘indirimden evvelki fiyat’ ibaresi de eklendi. 14. unsura yapılan eklemeyle birlikte indirime ait reklamlarda, indirimden evvelki 1 aylık vakit dilimindeki en düşük fiyat da olağan artış fiyatıyla birlikte verilecek. Meyve ve zerzevat üzere çabuk bozulabilen ürünlerdeyse bir evvelki fiyat temel alınacak.

Şahsileştirilmiş fiyat, olağan fiyatla birlikte verilecek

Ayrıyeten bir mal yahut hizmete ait olarak tüketicinin satın alma davranışı ve öteki ferdî dataları tahlil edilerek sunulan fiyatın ‘kişiselleştirilmiş fiyat’ olduğu kabul edilecek. Tüketiciye bu biçimde bir fiyat sunulması durumunda eserin aktüel satış fiyatına ve şahsileştirilmiş fiyata tıpkı alanda yer verilecek.

Sıralama sonuçlarında reklam ibaresi vermek mecburî olacak

İnternette satışa sunulan bir mal yahut hizmetin fiyat, nitelik ve gibisi konularında karşılaştırma yapılarak sıralama yapılması durumunda, sıralamanın hangi ölçütler dikkate alınarak oluşturulduğuna ait bilgiye birebir alanda yer verilecek ya da tüketiciler, bir bağlantı/uyarı işareti ile detaylı bilgi alabilecekleri açılır ekrana yönlendirilecekler. Reklam yahut sponsorluk ve gibisi mutabakatlara dayanılarak gösterilen sıralama sonuçlarında da reklam ibaresine yer verilmesi mecburî olacak.

Yalnızca eseri satın alanlar kıymetlendirme yapabilecek

9a023ff36f734d57ba18afffeee98f7111ae25d6.jpeg

Bunun yanı sıra tüketicilere yönelik de kıymetli bir tedbir devreye giriyor. İnternetten satılan bir mal ve hizmete ait tüketici değerlendirmelerinin yer alması durumunda, bu alanda yalnızca eseri satın alanların kıymetlendirme yapması sağlanacak. Tüketici değerlendirmeleri, olumlu olumsuz ayrımı yapılmadan en az 1 yıl mühletle yayınlanacak.

Satışı artırmak hedefiyle gerçek olmayan değerlendirmeler yahut bununla ilgili gerçek/tüzel bireylerle mutabakat yapılamayacak.

Son olarak tüketici şikayetlerinin yayımlandığı platformlarda, hakkında kıymetlendirme yapılan satıcıya açıklama yahut yanıt verme hakkı için en az 72 saat mühlet verilecek.


 
858,510Konular
982,880Mesajlar
30,660Kullanıcılar
firatinan26Son üye
Üst Alt