Gerilla pazarlama yontemleri
Gerilla pazarlama hakkında bilgi
Gerilla pazarlama nasıl yapılır
Gerilla pazarlama nedir
Gerilla pazarlama
Gerilla pazarlama, alışılmışın dışında taktiklerle ve beklenmeyen yerlerde, beklenmeyen zamanlarda yurutulen pazarlama kampanyalarına verilen isimdir
Aynı zamanda Jay Conrad Levinson tarafından 1984 yılında yazılan bir pazarlama kitabının adıdır
Bu kavram, zamanla kitapta da anlatılan, geleneksel olmayan pazarlama ve promosyon kampanyaları icin kullanılan genel bir isim olmuştur 1980'lerde ortaya cıkan bu kavramın ortaya cıkış oykusunu Levinson şoyle anlatıyor:
“1980'lerin ortasında kısıtlı butcesi olan insanlar icin bir pazarlama kitabı yoktu Universitede ders verirken oğrencilerim bana bu konuda soru sordular ve ben onlara konuyla ilgili kaynak bulacağıma soz verdim Kutuphaneye gittim yoktu, başka kutuphanelere baktım yoktu Diğer universitelere ve kutuphanelere baktım yine yoktu Araştırmalarım sonunda bu konuda hicbir kaynak bulamadım Ama bir kere soz vermiştim Sonra oturdum oğrencilerim icin bir liste yaptım az parası olan işletmeler neler yapabilir diye ve 527 maddelik bir liste cıkarttım Boylece gerilla pazarlamanın temeli atılmış oldu
Esasında gerillanın ve geleneksel pazarlama anlayışının hedefleri konusunda bir farklılık bulunmuyor Daha fazla satmak ve daha cok kar elde etmek gibi geleneksel hedeflere odaklansa da gerilla, kullandığı yontemlerle geleneksel pazarlamadan ayrılıyor Yani esas fark amacta değil araclarda ortaya cıkıyor
Gerilla pazarlama, mumkun olan en kucuk butceyle, geleneksel aracların yaratacağı etkinin ustune cıkan bir etki yaratacak pazarlama yontemlerini bulmak ve uygulamak şeklinde tanımlanabilir Ancak Levinson bunun bir kerelik bir aktivite değil bir surecolduğuna da dikkat cekiyor
alıntı
Gerilla pazarlama hakkında bilgi
Gerilla pazarlama nasıl yapılır
Gerilla pazarlama nedir
Gerilla pazarlama
Gerilla pazarlama, alışılmışın dışında taktiklerle ve beklenmeyen yerlerde, beklenmeyen zamanlarda yurutulen pazarlama kampanyalarına verilen isimdir
Aynı zamanda Jay Conrad Levinson tarafından 1984 yılında yazılan bir pazarlama kitabının adıdır
Bu kavram, zamanla kitapta da anlatılan, geleneksel olmayan pazarlama ve promosyon kampanyaları icin kullanılan genel bir isim olmuştur 1980'lerde ortaya cıkan bu kavramın ortaya cıkış oykusunu Levinson şoyle anlatıyor:
“1980'lerin ortasında kısıtlı butcesi olan insanlar icin bir pazarlama kitabı yoktu Universitede ders verirken oğrencilerim bana bu konuda soru sordular ve ben onlara konuyla ilgili kaynak bulacağıma soz verdim Kutuphaneye gittim yoktu, başka kutuphanelere baktım yoktu Diğer universitelere ve kutuphanelere baktım yine yoktu Araştırmalarım sonunda bu konuda hicbir kaynak bulamadım Ama bir kere soz vermiştim Sonra oturdum oğrencilerim icin bir liste yaptım az parası olan işletmeler neler yapabilir diye ve 527 maddelik bir liste cıkarttım Boylece gerilla pazarlamanın temeli atılmış oldu
Esasında gerillanın ve geleneksel pazarlama anlayışının hedefleri konusunda bir farklılık bulunmuyor Daha fazla satmak ve daha cok kar elde etmek gibi geleneksel hedeflere odaklansa da gerilla, kullandığı yontemlerle geleneksel pazarlamadan ayrılıyor Yani esas fark amacta değil araclarda ortaya cıkıyor
Gerilla pazarlama, mumkun olan en kucuk butceyle, geleneksel aracların yaratacağı etkinin ustune cıkan bir etki yaratacak pazarlama yontemlerini bulmak ve uygulamak şeklinde tanımlanabilir Ancak Levinson bunun bir kerelik bir aktivite değil bir surecolduğuna da dikkat cekiyor
alıntı