Görünür ki Sucker Punch açık yerküre oyunlar yapmaktan hoşlanıyor. Sıradaki oyunları Ghost of Tsushima da bu cihetten bir istisna olmayacak. Lakin bu sefer evvelki oyunlarına nazaran daha farklı bir yaklaşım sergilemek istemişler. Oyuncuyu daha özgür bırakan, muayyen yol göstermelerle, yönlendirmelerle dayatılmış değil oyuncunun iradesiyle yapılan seçimler sunmak amaçlanıyormuş oyunda.
Geçtiğimiz periyotlarda paylaşılan bir geliştirici günlüğünde, feodal periyotta Japonya’da geçen bir oyun yapmak kararının kendileri için kolay bir karar olduğunu aktarıyor geliştirici ekip. Moğol istilasını ana itici güç olarak almak da taşları konumuna oturtmuş ve böylelikle oyunun umumi çerçevesi de belirlenmiş.
Hikaye, ana tema ile ilgili bu tespitlerden sonra oynanışa dair açıklamalara yan veriliyor geliştirici günlüğünde. Oyunun sanat direktörü Jason Connell, Ghost of Tsushima’yı “aksiyon-gizlilik oyunu” olarak tanımlıyor, fakat oyuncu tercihlerini daha büyük orantıda oyuna yansıtan bir yapıda olmasının hedeflendiğinin de altı çiziliyor.
Connell; “Oyuncuların sahiden seçim yapmasını istiyoruz. ‘Oradaki bambu ormanını denetim etmek istiyorum. O tarafa yanlışsız ilerlemek ve ne olduğunu görmek istiyorum.’ diye düşünmenizi istiyoruz. Sizi bir tarafa yönlendiren işaretler yok. ‘Buraya git ve bu bambu ormanına bak’ diyen hiçbir şey yok” diyor.
Bizlere bir tercihi dayatmaktansa, açık yerküredeki bir nahiyeyi incelemek için bir mecburilik olmasındansa bunu içimizden gelerek yaptığımız bir keşif haline getirmek istedikleri anlaşılıyor yaptıkları paylaşımdan. “Umuyoruz ki, sizlere şık ve egzotik bir tecrübe sunacağız. Bu sizin maceranız, sizin tercihiniz olacak” diyor Connell. Umarım hayal ettikleri üzere olur, bizlere de keyifle oynamak düşer.
Ghost of Tsushima 2020 yaz aylarında bizlerle olacak. Büyük bir merakla beklemekteyiz, çok yakından takipteyiz efendim...