http:bilgilihocamcominternaldatasgidalardaposanedenbukadaronemlidir5c35b2699f22dalt 202 202Fiyat, kuruluşlardan alınan mülk ve hizmetlerin karşılığında ödenen para miktarı kabul edilir Mülk veya hizmetten kullanmak için katlanılan maliyetler toplamı diye de kabul edilir Fiyat, mal ve hizmetlerin değerlerinin göstergesidir Değerinde ise, alınan ve satılan mal ya da hizmetlerin nitelikleri kabul edilir Fiyatlama mekanizması ekonomide, alternatif kullanımlar arası kaynak tahsisinde kullanılır İşletmelerde ise fiyatlama, gelir sağlamanın temelidir Fiyat, işletmelerin gaye ve politikaları sonucudur, kayda değer bir pazarlama unsurudur Vaktiyle fiyatlama, alıcı ve satıcıların pazarlıkları sonucu gerçekleşirmiş Satıcılar alabileceklerinden artı fiyat bekler, alıcılar ise ödeyebileceklerinden az fiyat beklerlermiş En son, pazarlık sonucu kabul edilir bir fiyat belirlenirmiş Aynı ürüne ihtiyaçlar ve pazarlık sonuçlarına tarafından öbür fiyatlar belirlenirmiş Günümüzde bir ürünün fiyatı herkese eşit belirlenmektedir Fiyat, tüketici tercihlerinin en kayda değer faktörüdür Özellikle yoksul toplumlarda böyledir Tüketici tercihleri günümüzde fiyat dışı faktörlere de bağlıdır Pazarlama karmasının gelir getirici tek unsuru ve en elastik unsuru fiyattır Diğer unsurlar maliyettir Fiyat en hızlı değişen pazarlama unsurudur Fiyatlama ve fiyat rekabeti, pazarlamada en fazla yaşanan sorunlardandır Mülk ve hizmetler işletme kararları doğrultusunda fiyatlandırılır Çevresel koşullar da fiyatları etkilemektedir FİYATLAMA FAKTÖRLERİ İşletme İçi Faktörler: *Pazarlama Amaçları *Pazarlama Karması *Maliyetler *İşletme Organizasyonu İşletme Dışı Faktörler: *Pazar Yapısı *Rekabet *Talepler *Öteki Değişik Çevresel Faktörlerhttp:bilgilihocamcominternaldatasgidalardaposanedenbukadaronemlidir5c35b269efa0ealt 248 140FİYATLAMA SÜRECİ Fiyatlamada parasal olmayan değişkenler de incelenir 1Fiyat ve talep ilişkilerinin tespiti için pazar analizi 2Daha Aşağı ve üst fiyat sınırlarının kısıtlarını izah etme 3Stratejik amaçlar için hedefler belirleme 4Mümkün fiyat yelpazesi için gelir potansiyeli analizi 5Muhtemel fiyat yelpazesi başlangıç fiyatı tespit 6Dinamik pazar koşullarına yerinde düzenlemeler Litaratür: Anadolu Üniversitesi – Genel İşletme – Haziran 2008 sizlere bilgilihocamcom farkıyla sunulmuştur