Gıybet Duası,
Gıybetin affı icin okunacak dua,
Gıybetin affı icin dua
Peygamber Efendimiz Hz Muhammed (sav), gıybeti ateşe benzetmiştir Ateş odunu nasıl yok ederse, gıybet ateşi de oyle sevabı yok eder
İnsan boş bulunur da birinin gıybetini eder, aleyhinde konuşursa yapılacak iş, gıybetini ettiği kimsenin afvı icin dua etmek, sonra da bir fırsatını bulunca ondan helallık dilemektir Gıybeti yapan ya da yapanı dinleyen hemen şoyle demelidir;
Allahummağfir lena ve limen iğtebnahu
Allahım, bizi ve gıybetini ettiğimiz kimseyi mağfiret eyle
Boyle derse, gıybetten pişmanlık duymuş, bir nevi tevbe etmiş olur Bir daha tekrarlamadığı takdirde Rabbimiz onu inşaallah afveder
Gıybetten sonra uzuntu duymak, ettiği sozlere pişmanlık hissetmek, bir daha boyle adi mevzulara girmeme azminde olmak, bir nevi tevbe, istiğfar manasını ifade eden guzel bir duygudur
En kotusu, gıybetten sonra pişmanlık duymamak, uzuntu hissetmemek, yaptığı gunahtan lezzet alır duruma girmektir Bu hal menhUs bir lezzettir
Gıybet ile tarifi karıştırmamak da lazımdır Biri, bir kimseyi oğrenmek istese, bilen de onun iyi ve kotu halini bildiği kadarıyla aynen anlatsa, bu gıybet olmaz, soran kimseye gerceği soylemek olur Yanılmasını onlemek icin lazım gelenin soylenmesi şeklinde değer bulur
Kotulemek kasdıyla soylemek başkadır, bildiğini doğru olarak haber vermek de bir başkadır
Sorana bildiğini mubalağasız soylemek şahidliktir Fazla, ya da eksik soylemek ise yalancı şahidliktir
Şuurlu mumin yalancı şahidlikten titrer, Allaha sığınır
Gıybetin affı icin okunacak dua,
Gıybetin affı icin dua
Peygamber Efendimiz Hz Muhammed (sav), gıybeti ateşe benzetmiştir Ateş odunu nasıl yok ederse, gıybet ateşi de oyle sevabı yok eder
İnsan boş bulunur da birinin gıybetini eder, aleyhinde konuşursa yapılacak iş, gıybetini ettiği kimsenin afvı icin dua etmek, sonra da bir fırsatını bulunca ondan helallık dilemektir Gıybeti yapan ya da yapanı dinleyen hemen şoyle demelidir;
Allahummağfir lena ve limen iğtebnahu
Allahım, bizi ve gıybetini ettiğimiz kimseyi mağfiret eyle
Boyle derse, gıybetten pişmanlık duymuş, bir nevi tevbe etmiş olur Bir daha tekrarlamadığı takdirde Rabbimiz onu inşaallah afveder
Gıybetten sonra uzuntu duymak, ettiği sozlere pişmanlık hissetmek, bir daha boyle adi mevzulara girmeme azminde olmak, bir nevi tevbe, istiğfar manasını ifade eden guzel bir duygudur
En kotusu, gıybetten sonra pişmanlık duymamak, uzuntu hissetmemek, yaptığı gunahtan lezzet alır duruma girmektir Bu hal menhUs bir lezzettir
Gıybet ile tarifi karıştırmamak da lazımdır Biri, bir kimseyi oğrenmek istese, bilen de onun iyi ve kotu halini bildiği kadarıyla aynen anlatsa, bu gıybet olmaz, soran kimseye gerceği soylemek olur Yanılmasını onlemek icin lazım gelenin soylenmesi şeklinde değer bulur
Kotulemek kasdıyla soylemek başkadır, bildiğini doğru olarak haber vermek de bir başkadır
Sorana bildiğini mubalağasız soylemek şahidliktir Fazla, ya da eksik soylemek ise yalancı şahidliktir
Şuurlu mumin yalancı şahidlikten titrer, Allaha sığınır