Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

GM, Artık Çip Sıkıntısı Sebebiyle Tesislerini Kapatmayacak

GM, Artık Çip Sıkıntısı Sebebiyle Tesislerini Kapatmayacak
0
37

Garfield

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
42,750
Etkileşim
1
Puan
36
Yaş
46
F-D Coin
80
gm-8-ayin-ardindan-ilk-defa-cip-sikintisi-sebebiyle-tesislerini-kapatmayacak-1635006412.jpg

COVID-19 pandemisiyle birlikte başlayıp pek çok üreticiyi büyük sıkıntılara sokan çip kıtlığı; bir süredir büyük otomobil şirketleri de dahil olmak üzere birçok şirketi etkisi altına almıştı. Mercedes-Benz, araç teslimatlarının bir yıl gecikebileceğini söylerken Renault da Bursa’daki fabrikasında bir hafta üretim yapıp bir hafta yapmayacağını duyurmuştu. General Motors (GM) da çip krizinin vurduğu şirketlerden birisi.

ABD’nin en büyük otomobil üreticisi konumundaki GM, bayi partilerindeki arzın azalmasına ve yeni araç fiyatlarını arşa çıkarmasına sebep olan yarı iletken çip kıtlığı sebebiyle geçen yılın sonlarından beri tesislerindeki üretimi ara sıra durdurmaktaydı. Ancak cuma günü yaptığı açıklamada şirket; Kasım’ın 1’i itibariyle sekiz ayın ardından ilk defa, hiçbir fabrikasının küresel çip krizi sebebiyle kapanmak zorunda kalmayacağını duyurdu.

Çip krizi hala daha ciddi bir tehdit


6891242ccb22f938493ce9a6f277fc6cbaf39d94.jpeg

Ancak bu elbette ki üretimin normale döndüğü anlamına da gelmiyor. Bazı fabrikalar günde sadece bir vardiya çalışacak. Bunun GM için olumlu bir haber olduğunu; ancak çip sıkıtsının hala daha büyük bir tehdit oluşturduğunu belirten IHS Markit’in çip piyasasını incelemekle sorumlu kıdemli baş analisti Phil Amsurd,General Motos'u kast ederek "Bu, hastanın tüm zorlu noktalardan geçtiğinin bir işareti değil ve hastaneden taburcu edilmeden önce birkaç hafta gerekli" şeklinde konuştu. Amsurd’a göre GM’nin tesislerinin kapanmayacak olması, şirketin bazı isteğe bağlı özelliklerden kurtulduğunun ve bu çipleri başka kullanımlara yönlendirerek eksikliklerle başa çıkmakta daha iyi hale geldiğinin bir işareti.

Çip tedarik sıkıntısının biraz olsun hafiflediğini belirten Amsurd; hala daha büyük silikon devre levhalarını ayrı çiplere bölen ve bunları test edip dağıtım için paketleyen Asya'daki arka plan şirketlerde tıkanıkların olduğunun altını çizdi. Amsrud ayrıca, otomobil üreticilerinin büyük çip üreticilerinden daha fazla silikon devre levhası almasına rağmen, şirketlerin kişisel elektronik ve diğer sektörlerden gelen ezici bir taleple başa çıkmak için sınırlı kapasiteye sahip olduğunu da kaydetti. Malezya'daki ve Asya'nın başka yerlerindeki şirketlerin, çalışanların yeni koronavirüse yakalanması nedeniyle fabrikaları açık tutmakta sorun yaşadığını; ancak bu durumun bazı yerlerde nispeten azaldığını aktaran Amsrud, "COVID tamamen sahneden çekilinceye kadar COVID'i listeden çıkarmazdım." ifadelerini kullandı.

Üreticiler, çiplere 52 hafta sonra ulaşabiliyor

518524ab80d2c44b7fcd4a776616abf98b41614c.jpeg

Şu anda bir otomobil üreticisinin, sipariş verdikten ancak 52 hafta yani 1 yıl sonra bitmiş çiplere ulaşabildiğini belirten Amsrud, uzamaya devam eden teslim sürelerine dikkat çekerek “Bu, piyasada hala belirsizlik olduğu anlamına geliyor. “ dedi. Çip kıtlığının gelecek yıl tamamında olmasa da çoğunda devam etmesi bekleniyor; ancak Amsrud’ göre yıl boyunca iyileştirmeler olacak.

Yeni bir aracın ortalama satış fiyatı; geçen ay 42.802 dolara ulaşarak Ağustos ayında belirlenen 41.528 dolarlık eski rekoru kırmıştı. Bu da ortalamanın, ilk kez 36.000 doları kırdığı bir yıl öncesine göre yaklaşık olarak %19 artmış olduğu anlamına geliyor.


 

Similar threads

Hiç şüphesiz ki silikon çipler, dünyanın ‘dönmesini’ sağlayan makinelerin oldukça önemli ve hatta belki de en önemli parçası. Otomotiv sektöründen elektronik sektörüne, pek çok farklı sektör üretim için çiplere ihtiyaç duyuyor. Ancak COVID-19 pandemisinin bütün dünyayı etkisi altına aldığı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
92
Tüm dünyayı etkisi altına alan pandeminin ekonomi üzerinde pek çok olumsuz etkisi oldu. Fabrikalar üretime ara verdi, kimi sektörlerde artan talebe cevap verilemedi, işletmeler kapandı. Bu durumlar arasında etkisi en uzun sürecek gibi görünen ise küresel çapta yaşanan çip krizi. Çip krizi...
Cevaplar
0
Görüntüleme
71
Çip üretiminde yaşanan sıkıntının tepe noktaya ulaştığı bu günlerde Intel, rakiplerine göre biraz daha avantajlı. Çünkü Intel, AMD ve pek çok diğer şirketin aksine çip üretimi için kendi tesislerine sahip. CEO değişiminin ardından Pat Gelsinger, Intel haricinde diğer şirketler için de çip...
Cevaplar
0
Görüntüleme
47
Çip üretiminde yaşanan sıkıntının tepe noktaya ulaştığı bu günlerde Intel, rakiplerine göre biraz daha avantajlı. Çünkü Intel, AMD ve pek çok diğer şirketin aksine çip üretimi için kendi tesislerine sahip. CEO değişiminin ardından Pat Gelsinger, Intel haricinde diğer şirketler için de çip...
Cevaplar
0
Görüntüleme
50
Qualcomm, Pazartesi günü yaptığı açıklamada yeni bir Renault elektrikli aracında dijital gösterge paneli için önemli bir bilgi işlem çipi sağlayacağını belirtti. Cep telefonlarında dünyanın en büyük ana yarı iletken tedarikçisi olan şirket, kapsamını aynı anda gösterge panellerini ve...
Cevaplar
0
Görüntüleme
55
858,496Konular
981,683Mesajlar
29,763Kullanıcılar
xxcenaSon üye
Üst Alt