bilgisayarci
FD Üye
NVIDIA, GeForce Game Ready şoförlerinin yeni sürümünü herkes için kullanıma sundu. WHQL imzalı 511.23 şoförü, NVIDIA DLSS ve Reflex teknolojilerinin takviyesiyle birlikte en güzel God of War oyun tecrübesini sunmayı hedefliyor. Ayrıyeten yeni şoförle birlikte Tom Clancy’s Rainbow Six Extraction, Hitman III, The Anacrusis, GRIT ve Monster Hunter Rise dahil olmak üzere en yeni oyunlar ve güncellemeler için takviye sunuluyor.
Yeni sürümle birlikte yapay zeka takviyeli DLDSR (Deep Learning Dynamic Muhteşem Resolution) teknolojisi de kullanıma açıldı. Bu teknoloji, NVIDIA Denetim Panelinde bulunan DSR seçeneğinin yapay zeka ile geliştirilmiş bir versiyonu olacak. Yeşil ekibe nazaran DLDSR’nin altörnekleme yolu ve yapay zekası, olağan DSR’ye nazaran daha az girdiye ve gelişmiş imaj kalitesine müsaade veriyor. Bu nedenle DLDSR 2.25X’in manzara kalitesi DSR 4X ile karşılaştırılabilir, fakat performansta artış olacak. DLDSR, RTX ekran kartlarında bulunan Tensör Çekirdeklerini kullanacak ve “çoğu” oyun ile uyumlu biçimde çalışacak.
Game Ready 511.23 ile birlikte ek olarak Windows 11 Dynamic Refresh Rate takviyesinin yanı sıra yeni piyasaya çıkan RTX 3080 12 GB ekran kartı için takviye sağlandı. NVIDIA tekrar birtakım problemlere tahlil bulmuş ve tam listesini aşağıda görebilirsiniz. GeForce Game Ready 511.23 WHQL şoförlerini resmi NVIDIA web sayfasından ve GeForce Experience yazılımından indirebilirsiniz.
- God of War
- Tom Clancy’s Rainbow Six Extraction
- Hitman III
- The Anacrusis
- GRIT
- Monster Hunter Rise
- NVIDIA DLDSR (Deep Learning Dynamic Harika Resolution-Derin Öğrenme Dinamik Harika Çözünürlük) dayanağı.
- NVIDIA GeForce RTX 3080 (12GB) ekran kartı takviyesi.
- Windows 11 Dynamic Refresh Rate (Dinamik Yenileme Hızı) dayanağı.
- CUDA 11.6 için takviye eklendi.
- NVIDIA OpenCL şoförü: Khronos tarafından yayınlanan yeni süreksiz uzantı özellikleri için dayanak eklendi.
- Bir tercih özelliği olarak yeni OpenCL derleyici teknolojisi eklendi.
- Detroit Become Human: Oyunda rastgele stuttering problemleri.
- 12 bit renk kullanıldığında titreyen/kaybolan metin sorunu.
- HDR/G-Sync: Windows Kontrol Masası’ndan HDR’yi açtıktan yahut NVIDIA denetim panelinden G-Sync’i değiştirdikten sonra fare imlecinde takılmalar yaşanması.
- Çoklu monitör yapılandırmalarında ekranda rastgele siyah ekran titremesi.
- Masaüstü uygulamaları kullanılırken ekranın üst kısmında rastgele titremeler meydana gelmesi.
MODEL | HDR | Boyut | LCD | Çözünürlük | VRR Aralığı | |
AOC | AG275QG3R4B+ | Evet | 27″ | IPS | 2560×1440 (QHD) | 48-170Hz |
AOC | Q32G3WG3 | Evet | 32″ | IPS | 2560×1440 (QHD) | 60-165Hz |
AOC | AG275QXE | Evet | 27” | IPS | 2560×1440 (QHD) | 48-170Hz |
Dell | G2723HN | Hayır | 27″ | IPS | 1920×1080 (FHD) | 48-165Hz |
HP | OMEN 27i IPS | Hayır | 27″ | IPS | 2560×1440 (QHD) | 48-165Hz |
MSI | MPG321UR-QD | Evet | 32″ | IPS | 3840×2160 (4K) | 60-144Hz |
Philips | 24M1N3200ZA | Hayır | 24″ | IPS | 1920×1080 (FHD) | 48-165Hz |
ViewSonic | VX3220-4K-Pro | Evet | 32” | IPS | 3840×2160 (4K) | 48-144Hz |