
PlayStation Blog, PlayStation'ın 25. yılı onuruna hazırladığı en son yazısında çeşitli PlayStation oyun karakterlerinin poligon sayılarında devir içinde yaşanan değişime değinmiş. Bunlar arasında bir tanesi var ki, sahiden de kullanılan poligon sayısıyla dudak uçuklatıyor desem yalan olmaz: Kratos.
Santa Monica Studios'un sanat direktörü Rafael Grassetti, "yeni God of War oyunu için Kratos modelini sıfırdan yaratmıştık ve stüdyoda o güne kadar geliştirdiğimiz teknolojiyi sonuna kadar zorlamak istemiştik. Kullandığımız geometri, yoğunluk olarak birden fazla oyundan ziyadeydi zira deri altında kas deformasyonu üzere şeyleri de denemek istedik ve bu bilgiyi ekrana yansıtabilmek için daha çokça geometri gerekiyordu" diyor.
God of War 2'deki Kratos yekun 5700 poligondan (üçgen) oluşuyormuş ve bunların 1200'ü yüzündeymiş. God of War 3'teki Kratos'un tüm vücudu 64000 poligondan oluşurken, yüzü için 5700 poligon kullanılmış. Bu bile aslında önemli bir ilerleme.
PS4'teki God of War'da ise Kratos yekun 80000 poligon içeriyor ve bunun 32000'i Kratos'un yüzünde kullanılmış. Bir evvelkinin neredeyse 6, PS2'deki Kratos'un neredeyse 25 katı.
Sair PS4 oyunlarıyla farklı bir kıyaslama yapacak olursak Tekken serisindeki Kazuya Mishima'nın yüzünde 2800, Monster Hunter'daki Kalico'nun yüzünde 11000, yeni MediEvil'daki Sir Daniel Fortesque'nin yüzündeyse 1734 poligon var.
Bakalım yeni jenerasyonun 'dudak uçuklatacak" grafikleri karakter yüzlerindeki poligon sayılarını ne noktalara taşıyacak?