
Google, Salı günü yaptığı açıklama ile şirketin 18 yaşın altındaki kişilerin yaş, cinsiyet veya ilgi alanlarına göre reklam hedeflemesini engellediğini belirtiyor. Google ayrıca, dünya genelinde 18 yaşın altındaki kullanıcılar için konum verilerini izleyen “konum geçmişi” özelliğini de kapatacağını söylüyor. Şirket, 18 yaşına kadar olan kullanıcılar için engellenen yaşa duyarlı reklam kategorilerinin türlerini daha da genişletecek ve bu yaşa kadar olan kullanıcılar için güvenli arama filtrelerini etkinleştirecek.
Son zamanlarda büyük çevrimiçi platformlar, sitelerinin genç kullanıcıların güvenliği, mahremiyeti ve refahı üzerindeki etkisi konusunda uzun süredir yasa koyucular ve düzenleyiciler tarafından inceleme altında tutuluyor. Google’ın çocuklar ve ailelerden sorumlu genel müdürü Mindy Brooks, “Bazı ülkeler bu alanda düzenlemeler uyguluyor ve biz bu düzenlemelere uydukça, dünya genelinde çocuklar ve gençler için tutarlı ürün deneyimleri ve kullanıcı kontrolleri geliştirmenin yollarını arıyoruz” diyerek durumdan bahsetmiş.

Google’ın video akış sitesi YouTube, Salı günü yapılan açıklamada önümüzdeki haftalarda varsayılan yükleme ayarını, içeriğin yalnızca kullanıcı ve seçtikleri kişiler olduğu 13-17 yaş arası gençler için en özel seçeneğine değiştireceğini bildiriyor. Ancak kullanıcılar yine de içeriklerini herkese açık hale getirmeye karar verebilecek. Sitenin çocuklar ve aile ürünleri yönetimi direktörü James Beser, YouTube’un yalnızca ürün ambalajına odaklanan veya çocukları doğrudan para harcamaya teşvik eden videolar gibi ticari içerikleri YouTube Kids uygulamasından kaldıracağını söylüyor.
Son olarak Facebook’un da kısa süre önce 18 yaşın altındaki reklam hedeflemesinde değişiklik yaptığını duyurduğunu belirtelim.