Son kademe sıradan bir halde bir şeyi merak ettiniz, Google’a girip arattınız ve önünüze sonuçlar çıktı. Habere olabildiğince süratli ulaşma gereksiniminize elverişli olarak Google, size sonuç sahifesinin en tepesinde bir paragraf açıklama gösterdi. Velev altında “kullanıcılar bunu da sordu” halinde bahse ait arama teklifleri gördünüz. Rastgele bir siteye tıklamadan istediğiniz habere ulaştınız.
İşte burada mekan alan arama sonuçları, Google’ın ana sahifesine çıkan güçlü internet sitelerine ilişkin oluyordu. Lakin bazen en tepede çıkan sonuçlar 2 velev 3 yıl evvel girilen içeriklere ilişkin oluyor. Bu nedenle haberin tazeliği bozuluyor, velev bazen o haber değişmiş bile oluyor. Google da kendi özelliği yüzünden yanlış bilgiyi kitlelere ulaştırmış oluyor.
Arama performansını arttırmak için algoritmalarını mütemadi güncelleyen Google, “featured snippets” ismini verdiği bu özelliği güncelledi. Artık süratli haber aldığınız o paragraflardaki haberler daha taze olacak. Yani yanlışlı malumatların yayılımı küçük bir dokunuş ile engellenmiş olacak. Google, yaptığınız aramayı bundan sonra daha düzgün anlayacak, mevzuya ait daha ilişkili ve organik sonuçlar önünüze çıkaracak.
Feature Snippet özelliği Türkçe aramalar için yeteri kadar mealli sonuçlar vermiyor, gelgelelim devranla bu uyumsuzlukların da giderileceği aşikar. Google arama sonuçları sahifesinde daha ziyade vakit geçirmemiz için elinden geleni yapıyor. Yapay zeka yazılımları ve lisanlara koordinasyonlu hale getirilen algoritmalar sayesinde, arama deneyimimiz giderek arıyor.
Featured Snippets nedir?
Featured Snippets, arama sonuçlarının en tepesinde çıkan sonuç kartı ya da "snippet" olarak bilinir. Google, bu sonuca “position zero” ismini da veriyor. Kullanıcının istenilen habere daha kısa müddette ulaşılmasını sağlıyor.