Bir dijital pazarlama uzmanı girişimci ya da smb hiç fark etmiyor, sanal ortamda faaliyet gösterenler için birçok kanaldan veri toplama araçları bulunuyor. En basit ve bilinen veri kanallarından bahsetmek gerekirse; Google Analytics, Google Ads, Sosyal medya reklam araçları, E- ticaret siteleri ve youtube kanalları şeklinde bir sıralama yapılabilir. Bunun gibi daha birçok veri toplama kanalı bulunuyor. Lakin bu kanallar ile veriye sahip olmak tek başına yeterli olmamaktadır. Çünkü verilerin toplayıp okunamadığında ve anlamlandırılamadığında bunları toplamanın hiçbir faydası bulunmuyor. Çünkü internetteki verileri okumak anlamlandırmak ve yorumlayıp analiz çıkarmak sektörün bir parçası olmaktadır. Bunun için eldeki verileri toplayıp okumayı sağlayacak farklı data kaynakları vardır. Google Data Studio da bu data kaynaklarından bir tanesidir
Google Data Studio ücretsizdir fakat ücretli alternatifi de bulunmaktadır. Ancak ücretsiz olanları daha çok tercih edilmektedir.
Google Data Studio Nedir, Ne İşe Yarar
Google Data Studio kısaca tanımlamak gerekirse, veri raporlama, görselleştirme ve veri okuma aracıdır şeklinde tanımlanabilir.Google da pazarlama araçları gibi farklı veri kaynaklarını tek bir ara yüzde toplayan dashboard oluşturur. Oldukça basit ve kolay kullanılabilir bir ara yüze sahip olan Google Data Studio, oldukça güçlü bir yapıya sahiptir. Üstelik ücretsiz olarak faaliyet göstermesi de kullanıcılarına maliyet kazandırır. Günümüzde internet ortamında faaliyet gösterip, Google Analytics dashboard oluşturanlar için ortak kullanıma ve raporlamaya uygun olup esnek bir şekilde çalışır. Ayrıca birçok veri kaynağından data aktarımına yapmaya olanak tanır.Neden Google Data Studio Kullanılmalı
Neden Google Data Studio kullanılmalı sorusunun cevabına kullanıcılar bu aracı kullanmaya başlandığı andan itibaren kendileri bulabilecekler. Bu aracı tercih etmenin çok fazla önemli nedeni bulunmaktadır. Ama başlıca nedenlerinden bahsetmek gerekirse;- Özelleştirme imkânı sunar
- Data kaynağını zenginleştirir
- Ortak kullanım ve paylaşma olanağı sunar
- Filtreleme özelliği vardır
- Muadillerine göre ücretsiz hizmet sunar
- Ayrıca Google Data Studio da birden fazla veri kaynağı bağlayabilme olanağı vardır
Özelleştirme İmkânı Sunuyor
Google data Studio’da kullanıcılar veri kaynaklarının farklı formatlarda kullanabiliyorlar. Ayrıca sistemde bulunan sürükle bırak sistem ile raporlar özelleştirilerek çıkarılabilir. Google Data studio’da kullanılabilecek grafik türleri ise; puan kartı, Tablo grafik, pasta grafik, çubuk grafik, pivot tablo, coğrafi tablo, alan ve dağılım grafiği ve ağaç grafiğidir. Ayrıca bunların yanı sıra dashboarda görsel ya da text eklenebilir ve renk ve resmi kullanımı sağlanır.Ortak Kullanma ve Paylaşma Olanağı Sunuyor
Google Data studio’nun en güzel yanlarından birisi de ortak kullanım ve paylaşma özelliğine sahip olmasıdır. Yani bu araç hem müşteri hem de ekip içi için oldukça güçlü bir araç olmasını en önemli nedeni ise eş zamanlı düzenlemelere izin veriyor olmasıdır. Bu araç ile ekip çalışmalarında kullanıcılar ekip içindekilere izin vererek düzenlemeler yapabilirler. Bunu dışında hazırlanan dashboard’lar basit bir PDF dosyası şeklinde bilgisayarlara indirilip hazırlanan dosya ve raporların bağlantıları paylaşılabilir. Bu özellikleri yanı sıra Google Data Studio ile hazırlanan dashboard’lar günlük haftalık ya da aylık olacak şekilde ihtiyaçlara göre düzenli olarak ekip içi ya da müşterilere otomatik olarak paylaşma imkânı sağlar.Filtreleme Özelliği Sunar
Google data Stilo’da hazırlanana dashboard’lar filtre eklenebilir özelliği de vardır. Böylece verilen verileri, belirlenen filtrelere göre filtrelenerek istenilen veriye kısa yoldan erişim sağlama imkânı sunar ve tüm verileri de tek aramanıza gerek kalmamaktır. Google ads de kampanyan performansı için bir dashboard oluşturmak isteniliyor. Rapora eklenerek cihaz filtresi sayesinde dashboardlar sadece masa üstü mobil verileri göstererek şekilde özelleştirilebilir.Google Data Studio ücretsizdir fakat ücretli alternatifi de bulunmaktadır. Ancak ücretsiz olanları daha çok tercih edilmektedir.