
Google Türkiye, Girişimcilik Vakfı ve T3 Teşebbüs Merkezi, teknoloji dalına özel nitelikli iş gücü yetiştirilmesi için dayanak sağlayarak Türkiye'nin dijital oyun ve uygulama ekosisteminin gelişimine katkıda bulunmak maksadıyla hayata geçirilen "Google Oyun ve Uygulama Akademisi" projesi için güçlerini birleştirdi. Proje ile ülkemizde değişen işgücü piyasasında talep gören ve süratle büyüyen teknoloji bölümünde gençlerin istihdam edilebilmeleri için gerekli bilgi ve marifetlerin onlara kazandırılması hedefleniyor.
"Google Oyun ve Uygulama Akademisi", TEKNOFEST 2021 kapsamında Google Türkiye, Girişimcilik Vakfı ve T3 Teşebbüs Merkezi'nin yanı sıra projeyi destekleyen saygın kurumlardan Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ve Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi''nin saygın yetkililerinin de iştirakiyle gerçekleşen bir panel ile kamuoyuna tanıtıldı.
Teknoloji kesimine özel sonuç odaklı eğitimler
Kapsamlı bir yetkinlik kazandırma programı niteliğindeki "Google Oyun ve Uygulama Akademisi", bütünlüklü ve uzun soluklu bir eğitim sürecini içeriyor. Online olarak erişilebilen eğitimler ve meslek programları sayesinde bursiyerlere Türkiye'nin her yerinden ve her vakit katılarak öğrenmeye devam fırsatı sağlanıyor. Fiyatsız ve 18-29 yaş aralığındaki herkesin müracaatına açık olan program kapsamında, geçmişte teknoloji bölümüne ait rastgele eğitim yahut tecrübe ön şartı aranmaksızın oyun ve uygulama yazılımı alanında 7 aylık ağır bir eğitim sunuluyor.
Kelam konusu mühlet içerisinde bursiyerlere teknoloji kesiminde gereksinim duyacakları ve kendi mesleklerini oluşturacak hünerleri kazandırmaya yönelik teknik (Flutter Uygulama Geliştirme, Unity Oyun Geliştirme) ve işletme (Teknoloji Girişimciliği, Hukuk, Finans, İnsan Kaynakları) alanındaki meslek odaklı eğitimlerin yanı sıra yetkinliği memleketler arası olarak kabul gören ve birinci defa Türkçe olarak sunulacak Coursera'da yer alan Google Proje İdaresi Programı'ndan sertifika sahibi olma fırsatı sunuluyor.
Birinci yılda en az yarısı bayan 2000 mezun hedefleniyor, mezuniyet mükafatı ise San Francisco gezisi
Google Oyun ve Uygulama Akademisi kapsamında gençlere ayrıyeten bölümün önde gelen oyuncuları ile bir ortaya gelebilecekleri meslek hızlandırıcı (Sektöre Özel Buluşmalar, Meslek Aktiflikleri, İlham Buluşmaları, Toplumsal Marifet Eğitimleri vb.) etkinliklere katılma imkanı sağlanıyor. Mezuniyet Hackathlonu'nda yarışıp kazananlar ise start-up ekosisteminin kalbinin attığı San Francisco'ya düzenlenen seyahate katılma talihi elde ediyor. Google Oyun ve Uygulama Akademisi'nin birinci yılında, en az yüzde 50'si bayan olmak üzere 2000 mezun verilmesi hedefleniyor.
"Geleceğin uygulama geliştirici ve girişimcileri bu akademiden mezun olacak"
Bu türlü değerli bir işbirliğine imza attıkları için Google Türkiye, T3 Teşebbüs Merkezi ve Girişimcilik Vakfı'na teşekkür eden Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank sözlerine şöyle devam etti: "Burada geleceğin teknolojileri ve geleceğin trendleri açısından kıymetli bir projeye imza attık. Bu imzalarla Google Akademi, Türkiye'de oyun ve uygulama geliştirmeye meraklı gençlerimize eğitimler verecek. 2000 gencimiz 400 saate varan fiyatsız eğitim alacak. Bu eğitimleri alan gençlerimize Girişimcilik Vakfı ve T3 Girişimcilik Vakfı tarafından; nasıl şirketleşebileceklerine, kendi teşebbüslerini nasıl kurabileceklerine yönelik mentorluk hizmeti verilecek. Gençlerimiz yatırımcılarla bir ortaya gelme fırsatı bulacaklar. Bilhassa uygulama geliştirmeye meraklı gençlerimizi bu programa katılmaya davet ediyorum. Geleceğin uygulama geliştirici ve girişimcileri bu akademiden mezun olacak, vakıflarımızla birlikte de kendi teşebbüslerini kuracak."
"Bu proje Türkiye'yi oyun kurucular ligine taşıyacak"
Türkiye'de 500 bin yazılımcı gayesine her geçen gün yaklaşıldığını belirten Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı ve & T3 Mütevelli Heyeti Üyesi Mehmet Fatih Kacır, "Ancak dünyadaki başka örneklere baktığımız vakit bizim hepsinden daha da süratli koşmamız, daha yenilikçi işlere imza atmamız gerekiyor. Unutmayalım ki, yesyeni bir dünya ile karşı karşıyayız. Pekala biz bu dünyada müşteri mi yoksa oyun kurucu mu olacağız? Bu yıl Teknofest yarışlarında 40 binden fazla grup sürece dahil oldu ve bu grupların her birinde en az bir yazılımcı yer alıyor. Ben bu yolda atılan öteki adımlar üzere Google Oyun ve Uygulama Akademisi'nin Türkiye'nin oyun kurucular ligine çıkmasına ivme kazandıracağına inanıyorum." dedi.
Toplumsal ve ekonomik kalkınmayı dijital teknolojilerin kullanımı yoluyla sağlama amacı doğrultusunda "insan, iş süreçleri ve teknoloji" ögelerinden oluşan bütüncül bir yaklaşımla çalışmalar gerçekleştirdiklerini söyleyen Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi Lideri Dr. Ali Taha Koç, "Bu sac ayağının en kıymetli ögesi olan insan alanında, oyun uygulamaları yapabilecek bireyleri yetiştirme maksadıyla bir işbirliğine imza attık." dedi.
Koç kelamlarını şöyle sürdürdü "AB'nin yaptığı bir araştırmaya nazaran dijital devlet manasında Türkiye 36 ülke ortasında kullanım odaklılık konusunda 4. ülke. Bugün 56,5 milyon kullanıcısı olan çok büyük bir aileyiz. Bu aileyi daha da büyütmek istiyoruz. Bu doğrultuda Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile Yapay Zeka stratejimizi açıkladık. 2021-2025 yıllarını kapsayan bu strateji kapsamında bu süreçte 50 bin yapay zeka uzmanı istihdam etmeyi planlıyoruz. Pilot projelerle gençlerin yapay zeka teknolojilerini tanıması ve bunların ötesine geçebilmeleri için ilham vermek istiyoruz. Google Oyun ve Uygulama Akademisi'nin Yapay Zeka teknolojilerinin kullanımı açısından da bize çok büyük bir takviye sağlayacağına inanıyoruz."
Gaye "Türkiye'yi "decacorn'lar ligine sokmak"
Google olarak 2006'dan bu yana teknoloji ekosisteminin gelişmesi, ulusal ve yerli teşebbüslerin ülkemizde kök salması ve bu tarafta nitelikli işgücünün desteklenmesi için 15 yıldır çalıştıklarını ve ülkemizin geleceğine yatırım yaptıklarını belirten Google Türkiye Ülke Müdürü Mehmet Keteloğlu Akademi lansmanı ile ilgili görüşlerini şu sözlerle lisana getirdi:
"Google olarak Türkiye'de dijital dünyanın kapılarını herkese açan, hangi alanda eğitim ve mesleğe sahip olurlarsa olsun insanlara dijital bilgilerle kendilerini geliştirme ve güncelleme fırsatı veren kapsamlı projeleri ülkemizin önde gelen kurum ve kuruluşlarıyla işbirliği içerisinde hayata geçiriyoruz. Bugün de pahalı iş ortaklarımız Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi, Girişimcilik Vakfı ve T3 Teşebbüs Merkezi ile nitelikli iş gücü yetiştirme projelerimizden en yeni ve bizi en çok heyecanlandıran Oyun ve Uygulama Akademimizin lansmanı için bir ortaya gelmekten ötürü büyük memnuniyet duyuyoruz.
GİRVAK ve T3 Teşebbüs Merkezi işbirliğinde yürüteceğimiz, mesleğine teknoloji kesiminde yeni bir taraf vermek isteyen tüm gençlerin müracaatına açık bu ağır eğitim programı ile ülkemizin ulusal teknoloji alanındaki adımlarına bir yenisini ekleyeceğimiz için heyecanlıyız. Bu adımla bir arada ülkemizin birinci unicorn'unu çıkaran oyun kesiminde yakalanan ivmeyi 2023 vizyonu doğrultusunda daha geniş kitlelere yayarken daha birçok unicorn teşebbüsün çıkması için katkıda bulunmayı, bir yandan da Türkiye'yi decacornlar ligine sokma amaçları doğrultusunda nitelikli iş gücü geliştirmeyi amaçlıyoruz.
Burada bizimle bulunan bedelli paydaşlarımızın çizdiği vizyon ile hem global teknoloji kıymet zincirlerine entegre olabilecek, hem de çeşitli muvaffakiyet öykülerine imza atan startup ekosistemimize yeni muvaffakiyet hikayeleri ekleyecek olmanın gururunu yaşıyoruz."
"Daha fazla unicorn'a giden yol bu akademiden geçiyor"
Kuruldukları 2014 yılından bu yana Türkiye'de girişimcilik kültürünün gelişmesi ve ülkemizin küresel girişimcilik merkezlerinden biri olması için çalıştıklarını belirten Girişimcilik Vakfı İdare Şurası Lideri Sina Afra, bahisle ilgili olarak şunları söyledi: "7 yılda ulaştığımız 24 milyon gence verdiğimiz girişimcilik ve inovasyon ilhamı ile 150'den fazla startup'ın kurulmasına ve dünyanın farklı noktalarında hizmet vermesine katkı sağladık. Girvak olarak inanıyoruz ki, girişimciliğin önündeki pürüzleri kaldırmak ülkemizin küresel ekosistemde bir çekim noktası haline gelmesi için vazgeçilmez bir öge. Bu manilerden en değerlisi ülkemizdeki yazılımcı açığı. Her yıl farklı üniversitelerden mezun olacan yaklaşım 8000 bilgisayar ve yazılım mühendisi ülkemiz için kâfi değil. Bu sayı çoğaldıkça inovasyon ve teknoloji de gelişecek, yeni unicornlar ortaya çıkacak. Bu nedenle Google ve T3 Teşebbüs Merkezi ile işbirliğinde hayata geçen Oyun ve Uygulama Akademisi'nin ortaya çıkaracağı pahaya çok değer veriyoruz. Akademiyi eşsiz kılan eğitimler ile birlikte göreceğiz ki, önümüzdeki yıllarda ülkemizden çıkacak unicornlar Akademi mezunlarından olacak."
"Günümüzün starları teknoloji geliştiren girişimciler"
Eğitimi önceliklendiren bir vakıf olduklarının altını çizen T3 Teşebbüs Merkezi Mütevelli Heyeti ve İdare Heyeti Üyesi Sn. Serdar Gürbüz, mevzuyla ilgili görüşlerini şu sözlerle aktardı: "Ülkemizde yazılım ve teknoloji geliştiren gençlerin sayılarını artırma gayemiz doğrultusunda 2017 yılında Deneyap Teknoloji Atölyeleri Projesi'ne başladık. Bu proje kapsamında ortaokul ve lise öğrencilerine yönelik, robotikten programlamaya kadar uzanan 3 yıl müddetli eğitimler veriyoruz. Proje, bakanlığımızın da pahalı takviyesiyle Türkiye'nin pek çok kentinde devam ediyor. Hiç kuşkusuz, ülkemizde teknolojinin ve girişimciliğin önünü açmaya yönelik en değerli uğraşlarımızdan biri de TEKNOFEST. Bu tertip kapsamında teknoloji geliştiren öğrencilerin ve girişimcilerimizin bu alanın starları olarak konumlanmalarını sağlıyor, toplumsal bir taban dalga gerçekleştirilmesine katkı sağlamaya çalışıyoruz. Google ve GİRVAK'la işbirliğimiz sonucunda hayata geçirilen Google Oyun ve Uygulama Akademisi'nin bizi bu ortak maksadımıza daha da yakınlaştıracağına inanıyoruz."