
Google Play Store'un başını yakan zararlı pratiklerin büyük çoğunluğunu (188 adet) zımnî reklam içeren pratikler oluştururken bu pratikler, toplam 19,2 milyon indirmeye sahipler. ESET’in zararlı yazılım araştırmacılarından Lukas Stefanko’nun raporuna göre listenin devamında geçersiz antivirüs yazılımları, uydurma reklam engelleyiciler ve bilerek art kapı bırakılmış tatbikler bulunuyor.
Değişik bir şekilde listede yalnızca üç adet takipçi artırma pratiği olmasına karşın bu üç pratik, yekun 12 milyon indirme sayısına ulaşmış. Tekrar belirtelim, bu sayı yalnızca geçtiğimiz ay için tasdikli.

Bâtın reklam tatbikleri, kulağa çok berbat gelmemiş olabilir lakin Stefanko, bunun ileride büyük meseleleri doğurabileceğini belirtiyor. Stefanko yaptığı açıklamada, “Bu pratikler, çalıştırıldıkları andan itibaren kendilerini ana ekranınızdan gizleyebilir. Pek fonksiyonları olmasa da kullanıcıya tam ekran reklam gösterebilme kabiliyetine sahip” ifadelerini kullandı.
Stefanko, Google Play Store üzerindeki kuşkulu pratiklere karşı her ay rapor yayınlıyor. Ünlü güvenlik araştırmacısı, açıklamasının devamında kuşkulu pratiklerin isimlerinin araştırma metinleri, blog metinleri ve Twitter üzerinden paylaşıldığını belirtiyor.

Bu hadise, Google Play Store’un başına gelen birinci zararlı pratik hadisesi değil. Birkaç hafta önce Sydney Üniversitesi’nin de ortak olduğu bir çalışma başlatıldı. Yayınlanan birinci raporlara nazaran Google Play Store, şüpheli yazılımlar tarafından istila edilmiş durumda.
Savlara nazaran yalnızca geçtiğimiz yıl 700 bin kadar zararlı tatbik, Play Protect tarafından kaldırıldı. Doğal ki arada kendini gizlemeyi başarmış pratikler da bulunuyor. Zararlı yazılımlara karşı çalışmalarda bulunan firmalardan AV-TEST’in yaptığı açıklamaya göre 2017 yılında zararlı yazılımların yalnızca %66’sı kaldırılabilmiş.