
Günümüz internetinin en büyük iki ismi olan Google ile Facebook, Instagram ve WhasApp’ın çatı şirketi Meta, bugün büyük bir soruşturmayla karşı karşıya kaldı. Avrupa Birliği Kurulu ve Birleşik Krallık Rekabet ve Piyasa Otoritesi, iki şirketin 2018 yılında ortalarında yaptığı mutabakatın incelenmesi üzerine rekabet soruşturması başlattığını duyurdu.
Komisyon, bugün yaptığı duyurusunda 2018 yılında yapılan ve ‘Jedi Blue (Jedi Mavisi)’ olarak isimlendirilen muahedesiyle çevrimiçi manzaralı reklamcılıkta rekabetin engellenip engellenmediğinin inceleneceğini belirtti. Kelam konusu reklamlar, internet sitelerinde, taşınabilir uygulamalarda ve toplumsal medyada gördüğümüz reklamları kapsıyor.
Google, reklamcılık alanında rakiplerini engellemek istemiş olabilir:

Birleşik Krallık Rekabet ve Piyasa Otoritesi CEO’su Andrea Coscelli, paylaştığı açıklamada Google’ın reklamcılık hizmetleri konusunda rakiplerini engellemek için Meta ile iş birliği yapmış olabileceğinden şüphelendiklerini ifade etti. Soruşturma duyurusuyla birlikte Meta tarafından da bir açıklama paylaşıldı.
Meta ismine konuşan bir yetkili, açıklamasında "Meta’nın Google ile yaptığı münhasır olmayan teklif kontratı ve öbür teklif platformlarıyla yaptığımız benzeri mukaveleler, reklam yerleşimleri için rekabetin artmasına yardımcı oldu. Bu iş alakaları, Meta’nın reklam verenlere ve yayıncılara daha fazla kıymet sunmasını sağlayarak herkes için daha âlâ sonuçlar sağlar. Her iki soruşturmada da iş birliği yapacağız.” sözlerine yer verdi. Meta, muahedeyi savunan bir açıklama yaparken Google’dan şimdi bir açıklama gelmedi.