Sabit disk yani HDD’ler, bilgi merkezleri için en kıymetli donanımlar. Hayati kıymet taşıyan bu bileşenler, rastgele bir arıza durumunda bütün bilgi merkezinin etkilenmesine yol açabilir. Şirketler bu noktada çeşitli güvenlik tedbirleri alırken, bunlara bir yenisi daha eklendi.
Google, yakın vakitteki bir blog yazısında bu çalışmalardan “Google Cloud olarak, mümkün problemleri tanımlayarak meseleleri önlemeyi şahsen deneyim ediyoruz.” diye bahsetti ve ekledi “Dünyadaki en büyük bilgi merkezlerinden kimilerini yönetim etmekten sorumluyuz, meseleleri vaktinde tanımlayamamak bir çok eser ve hizmetimizde çok önemli kesintilere neden olur”.
Google’ın tarifine nazaran “sorunlarla karşılaşan ya da son 30 günde üç yahut daha fazla sorun yaşayan” bir sabit disk şoförünü tanımlama sıkıntısı aygıta fizikî erişimi zarurî kılarak vakit harcayan bir süreç. Google Cloud ve Seagate, yapay zeka ile otomatik arıza tespiti yaparak mühendislerin vakit kaybını önlemek istiyor.
Google Cloud’un açıklamasına nazaran, data merkezlerinde bulunan sabit disklerin milyarlarca satırlık S.M.A.R.T. verisi var ve bunları tahlil etmek çok uzun bir vakit alıyor. Lakin bu tıpkı vakitte elde hazır birçok bilginin yararını da bize gösteriyor. Google Cloud, Seagate ve Accenture, tam da bu noktada S.M.A.R.T. datalarını yapay zekayı eğitmek için kullanıyor.
Şirketin şu ana kadar ürettiği 2 yapay zeka var. Biri AutoML, başkasıysa özel üretim bir sürüm. İkisini karşılaştırıldığında AutoML “98% doğruluk hissesi ve %35 hafıza oranı” sunarken, özel imal sürüm ise %70-80’e %20-25’lik performans sunuyor.
Son olarak, Google’ın bu yapay zeka sistemi ile müşterilerini nasıl memnun edeceğini ise yakın vakitte göreceğiz.