Moda kolunun etrafa zararı arttıkça, markalar üzerindeki pres da artıyor. Yavaş yavaş üretim formlarını değiştiren modacılar, tedarik zincirlerinin datalarını daha âlâ anlamak için Google’a başvuruyor.
Geçtiğimiz hafta gerçekleşen Copenhagen Fashion Summit’te yeni bir girişim açıklandı. Markalara üreticileri hakkında daha net ve sahih doneler vermek için yapılan yeni teşebbüste, üretimin etrafa olan zararı kesin olarak görülebilecek. Yerküredeki atık su üretiminin %20’si ve karbon emisyonunun %10’una sebep olan moda kesiminde, bu zararlar üretim aşamasının birinci basamaklarında gerçekleşiyor.
Bu dataları toplamak için bir sistem geliştiren Google, lüks sürdürülebilir marka Stella McCartney ile bir araya geldi. Etrafa hassaslık denince birinci akla gelen markalarda başta gelen McCartney, Google donelerini tüketicilerin anlayabildiği lisanda anlatmayı hedefliyor.
Birinci olarak koton ve viskoz üretimi detayları ile başlayacak bu teşebbüs, kumaş üretiminde etrafa verilen zararı somut olgular halinde gösterebilecek. Markalar için daha transparan bir üretim zinciri geliştirmeyi hedefleyen Google, Stella McCartney ile birlikte etik üretimin değerinin altını çizmek istiyor.