Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Google'dan yatırımcılarına YouTube Shorts açıklaması: “TikTok için endişelenmeyin!”

Google'dan yatırımcılarına YouTube Shorts açıklaması: “TikTok için endişelenmeyin!”

elektronikci

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,347
Etkileşim
3
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
69
googlea-gore-shorts-harika-gidiyor-aUWx.jpg

Google’ın ana şirketi Alphabet, 2022 yılı birinci çeyrek yarar sayılarını açıkladı. Google ve Alphabet CEO’su Sunder Pichai, en az 10 bin dolar gelir elde eden YouTube kanallarının sayısının yıldan yıla yüzde 40 oranında arttığını bildirdi. Alphabet geliri de yüzde 23 oranında artmış durumda. Görünüşe nazaran insanları Google’ı artık daha fazla kullanıyor.

YouTube, içerik üreticilere nizamlı para kazandıran olgun bir yer olarak biliniyor. İçerik oluşturucularına reklam gelirinden yüzde 55’e kadar hisse alma imkanı tanıyan YouTube, bu manada TikTok üzere toplumsal medya platformlarına nazaran daha sağlam bir para kazanma aracı olmasıyla, içerik üreticiler tarafından daha sağlam bir platform olarak görülüyor.

Ancak sayılara nazaran YouTube reklam gelirleri için amaç kestirimini tutturamamış görünüyor. Çünkü YouTube’un daha evvel verdiği 3 aylık gelir varsayımı 7.51 milyar dolar iken, bu sayı 6.87 milyar dolar ile hudutlu kalmış. Buna rağmen bu YouTube’un yaklaşık 6 milyar dolarlık reklam geliri elde ettiği geçen yılın birinci çeyrek sonuçlarından daha yüksek durumda.

CFO Ruth Porat, bu büyüme suratının geçtiğimiz yıla nazaran daha yavaş olmasını, geçtiğimiz yılın bugüne kadar görülmemiş kazanımların bir yansıması olduğunu öne sürüyor. Bu açıklamada haklı da sayılabilir. Çünkü 2021 yılının birinci çeyreğinde YouTube’un reklam gelirleri evvelki yıla nazaran yüzde 49 oranında artmıştı. Bunun sebebi olarak küresel pandemi ve bunun sonucunda da insanların YouTube’a daha fazla ilgi duyması gösteriliyor.

Google, Shots'a da reklam almak istiyor


CEO Sundar Pichai ayrıyeten, bir TikTok klonu olan YouTube Shorts’un geçtiğimiz yıla oranla 4 kat daha fazla genişlediğini ve günde 30 milyar görüntüleme elde ettiğini de duyurdu. TikTok günlük izlenme sayılarını açıklamıyor, lakin platform ekim ayında 1 milyar etkin kullanıcıya ulaşmıştı. Yeniden de Pichai, yatırımcılara "TikTok konusunda endişelenmeyin" demekten geri durmuyor.

YouTube, şu anda Shorts görüntüleri için para kazanma özelliğini test ediyor; öteki bir deyişle Shorts görüntülerine da reklam almak istiyor. YouTube, reklam verenlerden gelen geri bildirim sonuçlarının epeyce yürek verici olduğunu vurguluyor...
 

Similar threads

Her geçen yıl daha büyük izleyici kitlesine hitap eden Youtube, Shorts özelliğini başlattığından beri olumlu anlamda geri dönüşler aldı. Özellikle TikTok’la yarışmak için geliştirilen Shorts, 60 saniyelik kısa videolardan oluşan ayrı bir içerik tipi şeklinde ön plana çıkıyor. Şirketin de odak...
Cevaplar
0
Görüntüleme
78
İçerik oluşturucular, YouTube üzerinden son 3 yılda 30 milyar dolardan fazla yarar elde etti. Artık ise YouTube bu imkanı Shorts için de genişletiyor. YouTube, 2021 ve 2022 periyodunda viral içerik üreten Shorts içerik oluşturucularını ödüllendirmek için 100 milyon dolarlık bir fon duyurdu...
Cevaplar
0
Görüntüleme
73
Dünyanın en popüler video paylaşım platformu YouTube, yeni özellikler kazanmaya devam ediyor. Bir süredir TikTok ve Instagram ile daha iyi rekabet için Shorts adı verilen kısa videolara ağırlık veren şirket, son olarak içerik üretmeyi kolaylaştıran yeni bir özellik sundu. YouTube videolarından...
Cevaplar
0
Görüntüleme
130
YouTube, TikTok ile daha âlâ rekabet edebilmek için platformunda bulunan kısa biçimli "Shorts" görüntülerin sayısını süratle artırmak istiyor. Bu uğraşa yardımcı olmak için şirket, mevcut YouTube görüntülerini birkaç dakika içinde Shorts'a dönüştüren yeni bir içerik oluşturucu aracı sundu. Artık...
Cevaplar
0
Görüntüleme
86
YouTube, Shorts’u 2020’de süratle büyüyen TikTok’a direkt rakip olarak tanıtmış ve geçtiğimiz yılın Mart ayında da kullanıcılara sunmaya başlamıştı. Birtakım temel filtreler, başlıklar ve renk düzeltmeleri ile YouTube uygulaması içinde düzenleyebileceğiniz 60 saniyelik görüntülerin yer aldığı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
53
858,497Konular
982,543Mesajlar
30,279Kullanıcılar
Muhammed16Son üye
Üst Alt