Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Görmek İstediğiniz Davranışı Sergileyin

Görmek İstediğiniz Davranışı Sergileyin
0
109

yasuo

FD Üye
Katılım
Şub 14, 2021
Mesajlar
21,219
Etkileşim
1
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
75


Kitap okurken mutlaka altını çizerim çok önemli olduğunu düşündüğüm yerlere farklı bir kalemle dokunurum veya benim için o cümle tekrar okunası bir cümle ise mutlaka yanına yıldız koyarım. Bu bir alışkanlık tabi ki. Bu davranışı okul yıllarımdan beri sürdürüyorum. Üniversiteye hazırlık sürecimde ve akademik hayatımda da işime çok yaradığını söyleyebilirim.
Alışkanlıklarımız bizi oluşturan kalıplardır. İnsanoğlu çağlardır bazı bilinçaltı veya bilinç düzeyinde alışkanlıklar geliştirdi ve geliştirmeye devam ediyor.
Süreç bu şekilde ilerlerken alışkanlıklara bağlı öğrenmelerde gelişebiliyor. Yani aslında “öğrenme” dediğimiz kavram bir kaç farklı şekilde gerçekleşiyor.
Öğrenme türlerine bakacak olursak; Koşullama Yoluyla Öğrenme
1-Klasik koşullama yoluyla öğrenme
2-Edimsel koşullama yoluyla Öğrenme
Bilişsel Öğrenme
1-Örtük Öğrenme
2-Model Alarak Öğrenme
3-Kavrayarak Öğrenme

Çocukluktan itibaren bu öğrenme türlerini kullanmaktayız ve kullanmaya devam ediyoruz. Albert Bandura “Öğrenme iki yönlüdür: biz çevreden öğreniriz ve çevre de bizim eylemlerimiz sayesinde kendisini değiştirir.” der. Bandura Davranışçı ekolü benimseyen bir psikologtur. Sosyal öğrenme teorisini oluşturan Kanadalı Psikolog Bandura bize bu teorisinde çocukların gözlem yaparak ve sosyal çevre etkisiyle öğrenme gerçekleştirdiklerini aktarmıştır. “Bobo Doll” deneyinde çocukların bir modeli - bit yetişkini taklit ederek nasıl öğrenme sağladığını göstermek istemiştir. Öfke ve şiddetin öğrenilmiş olup olmayacağını incelemek istiyor. 2 grup yetişkinle çocuklar bir araya getirilerek gözlem yapıldı. Bir yetişkin grubu agresif bir yetişkin grubu agresif olmayan (sakin ). Çocuklarda gözlemlenen şey şok edici oldu ve agresif yetişkinlerle bir arada kalan çocukların ilk başta oyuncakkarla oynamadığı daha sonra oynama uyarısı yapıldığında ise odadaki oyuncaklara tıpkı yetişkinler gibi zarar verici davranışlar gösterdiği gözlenmiştir.

Dolayısıyla çocuk yetiştirme türlerini, tarzlarını bir kenara koyarak insan modelleyerek öğrenebilen bir canlı ve bu deney çevresindeki modellerin çocuk üzerinde ne kadar büyük bir etkiye sahip olduğunu gösteriyor. Yapılan her davranış çocuk tarafından alınıyor ve işleniyor. Peki ne yapacak anne ve baba ? Hiç hareket etmeyecek mi ? 

Çocukların her şeyi gözlemlediğini ve kaydettiğini unutmamalı 

Yaptığımız davranış hatalı ve yanlış ise mutlaka çocuğa bunun yanlış olduğunu aktarmalı ( örn; büyüklerde hata yapabilir) 

Hatalı, olumsuz davranışlar pekiştirilmemeli 

Çocukların anne ve babayı taklit ettiği bilincini kaybemeden doğru davranış örnekler oluşturmalı 

Olumsuz davranışlara değil çocukta olumlu davranışları pekiştirmeye yönelik ödüllendirmeler yapılmalı
Çocuğun otokontrol mekanizmasının gelişmesine yardım etmeli 

Yapılan davranışın sorumluluğunun alıması öğretilmeli 

Çocuğun olumlu veya olumsuz davranışı sonrası duygusunu yaşamasına izin verilmeli


 

Similar threads

Albert Bandura 4 Aralık 1925 yılında Kanada, Alberta’nın buğday tarlalarının arasında küçük bir yerde, Ukrayna göçmeni, altı çocuklu bir çiftçi ailesinin tek erkek çocuğu olarak dünyaya geldi. O bölgedeki tek eğitim kurumu olan, karma eğitim veren, toplam 20 öğrencisi ve 2 öğretmeni olan bir...
Cevaplar
0
Görüntüleme
69
Agresyon (saldırganlık) kendi içinde 2 ye ayrılmaktadır, birincisi düşmanca saldırganlık yani öteki bir canlıya denetim edilemeyen bir dürtü ile karşılık verme yahut diğerlerini inciten ya da incitebilecek her türlü davranış sergileme, kişinin bilerek ve isteyerek zulüm etme dileği olarak da...
Cevaplar
0
Görüntüleme
53
Literatürde saldırganlığın birçok tanımı mevcuttur. Saldırganlığı başka bir canlıya kontrol edilemeyen bir dürtü ile yanıt verme veya başkalarını inciten ya da incitebilecek her türlü davranış olarak tanımlayabiliriz. Genellikle saldırganlık deyince aklımıza fiziksel saldırganlık gelir fakat...
Cevaplar
0
Görüntüleme
119
Yaygın adıyla özel öğrenme güçlüğü olarak tanımladığımız öğrenme bozuklukları, bireyin yaş-eğitim-zekâ düzeyi ile bağdaşmayan okul başarısı sorunları ile kendini gösterir. Okuma bozukluğu, matematik bozukluğu ve yazılı anlatım bozukluğu olarak üç alt tipi mevcuttur. Öğrenme güçlüğünün bir zekâ...
Cevaplar
0
Görüntüleme
106
Çocuğunuz vaktinin büyük bir çoğunluğunu oyunla mı geçiriyor? Yaşı büyüse bile değişen tek şey oyunun çeşidi mü oluyor? Pekala ya oyun çocuk için ne demektir? Hangi yaş aralığında ve gelişim devirlerine nazaran hangi oyunlar yahut oyuncaklar tercih edilmelidir? Çocuğumu hakikat yaşta gerçek...
Cevaplar
0
Görüntüleme
47
858,498Konular
982,052Mesajlar
30,039Kullanıcılar
postaldudeSon üye
Üst Alt