Görüntülü Reklam Oluştururken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
Google üzerinden vermek çok sayıda müşteriye ulaşabilmek için kullanmanız gereken stratejiler arasında en önemli olanlardan bir tanesidir Son zamanlarda sıklıkla tercih edilen türü ise Google üzerinden verilen görüntülü reklamlardır Çünkü görüntülü reklamcılık özelliğini kullanarak reklamlarınızı geçmişte yaptığımızın aksine sadece yazı bilgi ve içerik aktarmak yerine görüntüler ve animasyonlar ile daha dikkat çekici hale getirebilirsiniz Bu reklamlarda görüntüler, renkler, butonlar ve animasyonlar kullanarak reklamlarınıza farklı bir boyut kazandırma şansına sahip olursunuz Son zamanlarda dijital sektöründe önemli bir yer edinmiş olan Google üzerinden görüntülü reklamlar verme çalışmasını gerçekleştirirken dikkate almamız gereken tüm detayları ve aklınızda oluşan soru işaretlerini bu yazımız ile çözümleyelim istedik Hazırsanız hemen her birimizin aklını kurcalayan soruların cevaplarını birer birer bulmaya başlayalım
61Görüntülü Reklam Hazırlarken Boyutlarını Nasıl Seçmeliyiz?
Google görüntülü reklamları diğer mecralara göre daha farklı boyutlarda kullanılmaktadır Boyut tercihlerinin farklı olması nedeni ile Google için hazırladığınız görüntülü reklamların boyutlarını özel olarak yapılandırmanız gerekir
Reklam vermek için çalışmalarınıza başlarken yapacağınız ilk ve en önemli adımlardan bir tanesi boyutunuzu seçmek olacaktır Yayınlamaya hazırlandığınız kampanyanız için doğru bir biçimde boyut seçimi yapmış olmanız son derece önemlidir Çünkü reklamlarınızın boyutları reklamların görünürlüğünü etkileyeceği için aslında reklamın performansını direkt olarak etkileyecektir Sahip olacağınız kampanyada yer alacak olan daha az popüler boyutlar görüntülenme miktarınızı düşüreceği gibi kampanyanın performansını da doğru orantılı olarak düşürebilecektir
Reklam kampanyaları oluşturduğunuz zaman düşük sayıda görüntülenmeye sahip olmanız halinde daha popüler boyutlar tercih etmeniz gerekmektedir Bir çok site reklamlara ayırdığı köşelerde popüler boyutlarını tercih ediyor Bunların her birisi global standartlarda kabul edilen standardı boyutları arasında yer almaktadır
62Görüntülü Reklam Türleri ve Biçimleri Nasıl Olmalıdır?
Görüntülü reklamlar oluşturmadan önce arasında seçim yapmanız gereken üç farklı türü bulunmaktadır Statik, animasyonlu ve interaktif reklamlar olarak bu görüntülü türleri üçe ayrılır
Statik reklamlar için kabul edilen görsel biçimler JPEG, JPG, PNG ve GIF olmaktadır
Animasyonlu reklamlar GIF veya SWF olarak da eklenebilirler
İnteraktif reklamlar ise animasyonlu reklamlardan daha farklı olmalıdır Çünkü kullanıcının bu aşamada belirli bir eyleme geçmesi gerekmektedir Bu nedenle interaktif reklamlar sadece SWF olarak kullanılır
Kullanmanız gereken doğru türünü seçebilmek ile doğru boyutu seçimi yapmak kesinlikle aynı şey değildir Animasyonlar ve interaktif reklamlar statik reklamlardan çok daha verimli sonuçlar verir Hareket önemli bir etken olması sebebi ile kullanıcının dikkatini çeker ve körlüğü denen sorun ile mücadele etmekte size yardımcı olur Bunların yanı sıra çok fazla animasyon kullanını da reklamın kötü görünmesine sebep olabilmektedir İyi bir denge yakalamanız gerekir
Reklam türünü belirlemek üzerine çalışırken dikkat etmeniz gereken bir etken daha vardır Sitelerin oldukça büyük bir çoğunluğu sadece statik biçimlerini kabul etmektedir
Statik veya animasyon türü reklamları tercih ederken öncelikli olarak müşterilere odaklanmalısınız Görüntülü reklamların ve sunacak olduğunuz diğer tekliflerin mümkün olduğu kadar dikkat çekici ve etkileşim sağlamanıza yardımcı unsurlar olmasını sağlamalısınız
63 Dikkat Etmeniz Gereken Teknik Unsurlar Nelerdir?
Statik veya animasyonlu olmaları fark etmeden bütün görüntülü reklamların 150KB veya bundan daha ufak bir boyuta sahip olması gerekmektedir
Aynı zamanda da animasyonlu ya da interaktif reklamların 15 saniye sürmeleri veya 15 saniyeden de daha kısa olması gerekir Reklamlar üzerinde tekrarları kullanmak konusunda özgür olduğunuzu bilmelisiniz Ancak animasyon uzunluğunun 15 saniyeyi geçmemesine özen göstermelisiniz
Birden fazla slayt kullanabilme özelliğine sahip olan GIF türü reklamların saniyede 5 kare gibi bir hıza sahip olması gerekir Flash reklamları için ise saniyede 20 kareye kadar yükseltmeye gitmek mümkündür Tüm Flash reklamlarında mutlaka clickTAG özelliklerinin kullanılması gerekmektedir
64Görüntülü Reklamların İçeriği Nasıl Olmalıdır?
Google görüntülü ağında yayınlanacak olan reklamların her stratejisinde olduğu gibi bazı kuralları ve detayları karşılıyor olmaları gerekmektedir Görüntülü oluştururken görsel olarak iyi olması ve dikkat çekici olmasına özen gösterdiğiniz kadar içeriğine de önem vermeniz gerekir Özellikle aracılığıyla müşterinize sunmuş olduklarınız için kesinlikle bu kurallara bağlı kalmalısınız
Kullanacak olduğunuz görsellerin mutlaka temiz, net ve rahat hatırlanabilir şekilde düzenlendiğinden emin olmalısınız Reklamlar üzerinde parlayan arka planlar ve bulanık görseller kullanma iznine asla sahip olmadığınızın bilincinde olmanız gerekir
Reklamları oluştururken sahip olduğunuz alanı kesinlikle iyi değerlendiriyor olmalısınız Ne eksik ne de fazla bilgi ve içerik olmadığından kesinlikle emin olmanız gerekir Bu nedenle elinizdeki tüm alanları doğru bir şekilde kullanmalısınız
Reklamlarınız ayrı bir görünüme sahip olmalı ve ilk görüldüğünde reklammış gibi algılanmalıdır Reklamlar sayfa içeriğinden kolayca ayrıştırılabilir olmalıdır Kullandığınız arka plan rengi ile resim ve içerik yazılarınızın kontrast renklerden oluşmuş olmasına dikkat etmeniz gerekir Aksi takdirde içerikleriniz arka plan rengi arasında kaybolur ve kullanıcılarınız içeriğinizi anlamakta güçlük çekerler
Reklam açılış sayfanızda yer aldığı süre boyunca animasyonlu özellikleri veya ufak görselleri dilediğinizce tekrarlayabilirsiniz
65Sınırlandırılmış İçerik Kategorileri Nelerdir?
Tabi ki sosyal mecralarda, web sitelerde ve diğer tüm kampanyalarında olduğu gibi Google Görüntülü reklamlarında da istediğiniz her içerik üzerine oluşturamıyorsunuz Google Görüntülü Reklam Ağı içinde pek çok ürünün ve hizmetin reklamını tabiki yapabilirsiniz Ancak hassas kategorilerde reklamları yine her mecrada olduğu gibi bu reklamlarda da yayınlayamazsınız Toplum kurallarına, toplum ahlakına, etik değerlere, herhangi bir kuruluşa veya topluluğa, bir bireye veya bir inanışa karşı söylemlerde bulunan reklamlar oluşturamazsınız
Google üzerinden vermek çok sayıda müşteriye ulaşabilmek için kullanmanız gereken stratejiler arasında en önemli olanlardan bir tanesidir Son zamanlarda sıklıkla tercih edilen türü ise Google üzerinden verilen görüntülü reklamlardır Çünkü görüntülü reklamcılık özelliğini kullanarak reklamlarınızı geçmişte yaptığımızın aksine sadece yazı bilgi ve içerik aktarmak yerine görüntüler ve animasyonlar ile daha dikkat çekici hale getirebilirsiniz Bu reklamlarda görüntüler, renkler, butonlar ve animasyonlar kullanarak reklamlarınıza farklı bir boyut kazandırma şansına sahip olursunuz Son zamanlarda dijital sektöründe önemli bir yer edinmiş olan Google üzerinden görüntülü reklamlar verme çalışmasını gerçekleştirirken dikkate almamız gereken tüm detayları ve aklınızda oluşan soru işaretlerini bu yazımız ile çözümleyelim istedik Hazırsanız hemen her birimizin aklını kurcalayan soruların cevaplarını birer birer bulmaya başlayalım
61Görüntülü Reklam Hazırlarken Boyutlarını Nasıl Seçmeliyiz?
Google görüntülü reklamları diğer mecralara göre daha farklı boyutlarda kullanılmaktadır Boyut tercihlerinin farklı olması nedeni ile Google için hazırladığınız görüntülü reklamların boyutlarını özel olarak yapılandırmanız gerekir
Reklam vermek için çalışmalarınıza başlarken yapacağınız ilk ve en önemli adımlardan bir tanesi boyutunuzu seçmek olacaktır Yayınlamaya hazırlandığınız kampanyanız için doğru bir biçimde boyut seçimi yapmış olmanız son derece önemlidir Çünkü reklamlarınızın boyutları reklamların görünürlüğünü etkileyeceği için aslında reklamın performansını direkt olarak etkileyecektir Sahip olacağınız kampanyada yer alacak olan daha az popüler boyutlar görüntülenme miktarınızı düşüreceği gibi kampanyanın performansını da doğru orantılı olarak düşürebilecektir
Reklam kampanyaları oluşturduğunuz zaman düşük sayıda görüntülenmeye sahip olmanız halinde daha popüler boyutlar tercih etmeniz gerekmektedir Bir çok site reklamlara ayırdığı köşelerde popüler boyutlarını tercih ediyor Bunların her birisi global standartlarda kabul edilen standardı boyutları arasında yer almaktadır
62Görüntülü Reklam Türleri ve Biçimleri Nasıl Olmalıdır?
Görüntülü reklamlar oluşturmadan önce arasında seçim yapmanız gereken üç farklı türü bulunmaktadır Statik, animasyonlu ve interaktif reklamlar olarak bu görüntülü türleri üçe ayrılır
Statik reklamlar için kabul edilen görsel biçimler JPEG, JPG, PNG ve GIF olmaktadır
Animasyonlu reklamlar GIF veya SWF olarak da eklenebilirler
İnteraktif reklamlar ise animasyonlu reklamlardan daha farklı olmalıdır Çünkü kullanıcının bu aşamada belirli bir eyleme geçmesi gerekmektedir Bu nedenle interaktif reklamlar sadece SWF olarak kullanılır
Kullanmanız gereken doğru türünü seçebilmek ile doğru boyutu seçimi yapmak kesinlikle aynı şey değildir Animasyonlar ve interaktif reklamlar statik reklamlardan çok daha verimli sonuçlar verir Hareket önemli bir etken olması sebebi ile kullanıcının dikkatini çeker ve körlüğü denen sorun ile mücadele etmekte size yardımcı olur Bunların yanı sıra çok fazla animasyon kullanını da reklamın kötü görünmesine sebep olabilmektedir İyi bir denge yakalamanız gerekir
Reklam türünü belirlemek üzerine çalışırken dikkat etmeniz gereken bir etken daha vardır Sitelerin oldukça büyük bir çoğunluğu sadece statik biçimlerini kabul etmektedir
Statik veya animasyon türü reklamları tercih ederken öncelikli olarak müşterilere odaklanmalısınız Görüntülü reklamların ve sunacak olduğunuz diğer tekliflerin mümkün olduğu kadar dikkat çekici ve etkileşim sağlamanıza yardımcı unsurlar olmasını sağlamalısınız
63 Dikkat Etmeniz Gereken Teknik Unsurlar Nelerdir?
Statik veya animasyonlu olmaları fark etmeden bütün görüntülü reklamların 150KB veya bundan daha ufak bir boyuta sahip olması gerekmektedir
Aynı zamanda da animasyonlu ya da interaktif reklamların 15 saniye sürmeleri veya 15 saniyeden de daha kısa olması gerekir Reklamlar üzerinde tekrarları kullanmak konusunda özgür olduğunuzu bilmelisiniz Ancak animasyon uzunluğunun 15 saniyeyi geçmemesine özen göstermelisiniz
Birden fazla slayt kullanabilme özelliğine sahip olan GIF türü reklamların saniyede 5 kare gibi bir hıza sahip olması gerekir Flash reklamları için ise saniyede 20 kareye kadar yükseltmeye gitmek mümkündür Tüm Flash reklamlarında mutlaka clickTAG özelliklerinin kullanılması gerekmektedir
64Görüntülü Reklamların İçeriği Nasıl Olmalıdır?
Google görüntülü ağında yayınlanacak olan reklamların her stratejisinde olduğu gibi bazı kuralları ve detayları karşılıyor olmaları gerekmektedir Görüntülü oluştururken görsel olarak iyi olması ve dikkat çekici olmasına özen gösterdiğiniz kadar içeriğine de önem vermeniz gerekir Özellikle aracılığıyla müşterinize sunmuş olduklarınız için kesinlikle bu kurallara bağlı kalmalısınız
Kullanacak olduğunuz görsellerin mutlaka temiz, net ve rahat hatırlanabilir şekilde düzenlendiğinden emin olmalısınız Reklamlar üzerinde parlayan arka planlar ve bulanık görseller kullanma iznine asla sahip olmadığınızın bilincinde olmanız gerekir
Reklamları oluştururken sahip olduğunuz alanı kesinlikle iyi değerlendiriyor olmalısınız Ne eksik ne de fazla bilgi ve içerik olmadığından kesinlikle emin olmanız gerekir Bu nedenle elinizdeki tüm alanları doğru bir şekilde kullanmalısınız
Reklamlarınız ayrı bir görünüme sahip olmalı ve ilk görüldüğünde reklammış gibi algılanmalıdır Reklamlar sayfa içeriğinden kolayca ayrıştırılabilir olmalıdır Kullandığınız arka plan rengi ile resim ve içerik yazılarınızın kontrast renklerden oluşmuş olmasına dikkat etmeniz gerekir Aksi takdirde içerikleriniz arka plan rengi arasında kaybolur ve kullanıcılarınız içeriğinizi anlamakta güçlük çekerler
Reklam açılış sayfanızda yer aldığı süre boyunca animasyonlu özellikleri veya ufak görselleri dilediğinizce tekrarlayabilirsiniz
65Sınırlandırılmış İçerik Kategorileri Nelerdir?
Tabi ki sosyal mecralarda, web sitelerde ve diğer tüm kampanyalarında olduğu gibi Google Görüntülü reklamlarında da istediğiniz her içerik üzerine oluşturamıyorsunuz Google Görüntülü Reklam Ağı içinde pek çok ürünün ve hizmetin reklamını tabiki yapabilirsiniz Ancak hassas kategorilerde reklamları yine her mecrada olduğu gibi bu reklamlarda da yayınlayamazsınız Toplum kurallarına, toplum ahlakına, etik değerlere, herhangi bir kuruluşa veya topluluğa, bir bireye veya bir inanışa karşı söylemlerde bulunan reklamlar oluşturamazsınız