bilgisayarci
FD Üye
Groupama Sigorta ofisini hibrit çalışma modelinin gerekliliklerine uygun olarak yeniledi. Groupama Sigorta yenilenen ofisini düzenlenen GO açılış partisiyle kutladı ve Groupama Ofis (GO) çalışanlarıyla yeni periyoda merhaba dedi.
Yenilikçi ve çevik idare anlayışıyla hibrit çalışma modelini benimseyen Groupama Sigorta, ofisini büsbütün yeniledi. “Yeni Hayat Yeni Ofis” sloganıyla yola çıkan Groupama yeni ofisi GO’da çalışanlarına eğlenceli ve konforlu bir çalışma tecrübesi sunuyor.
Dijital ve kültürel dönüşüm seyahatine 2017 yılında başlayan ve pandeminin öncesinde, 2018 yılında başlattığı pilot proje ile meskenden çalışma uygulamasını hayata geçiren Groupama Sigorta, yenilenen ofisi GO’da çalışanlarına dijital ofis tecrübesi sunuyor. Oyun odalarından, telefon odalarına kadar birçok yenilik yapılan GO’da masalar, toplantı odaları üzere alanlar aplikasyon aracılığıyla rezerve edilebiliyor. Konuttaki esnekliği aratmayan, sevinçli, aydınlık, renkli, çalışanların yeri geldiğinde dinlenmesine ve hatta eğlenmesine imkan sağlayan bir ortam sunan GO ile sohbetlere, oyunlara elverişli yerler oluşturan Groupama, çalışanların memnunluğunu ve münasebetiyle da bağlılığını arttırmayı tıpkı vakitte hibrit sistemde işleyişi akıcı hale getirmeyi amaçlıyor.
Pandemi devriyle iş yapış biçiminin kökten değiştiğini ve hibrit çalışma sisteminin yeni iş yapış biçimlerinin vazgeçilmezi olduğunu belirten Groupama Sigorta İnsan Kaynakları ve İdari İşler'den Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Özge Yılmazyavuz, ‘Covid-19 salgını çalışma biçimlerimizi kökten değiştirdi. Groupama’da salgından evvel hayata geçirdiğimiz uzaktan çalışma sistemi iş dünyasının hayatına girdi ve pek çok avantajından dolayı vazgeçilmez oldu. Öbür yandan fizikî olarak bir ortada olmak, birebir ortamda çalışmak, yüz yüze etkileşim halinde olmanın pahası de ortadan kalkmadı. Sonuçta ortaya karma bir sistem ortaya çıktı ve hibrit çalışma sistemi yeni iş yapış biçimimizin vazgeçilmezi oldu. Ortaya çıkan yeni tertip, yeni ihtiyaçları doğurdu. Hibrit tertipte irtibatın sağlıklı yürümesi, toplantıların çarçabuk yapılabilmesi için ofislerin teknolojik altyapısının uyarlanması bir mecburilik haline geldi. Örnek vermek gerekirse, bir toplantıda ofisteki bireyler ve uzaktan bağlanan şahıslar olabilir. Herkese tıpkı konforu sunmalı ve süreçleri kolaylaştırmalıyız. Her gün ofise gelinmeyen bir ortamda kaynakları da en yüksek düzeyde kullanmalıyız. Masa yahut toplantı odası rezervasyonlarının aplikasyonlar üzerinden yönetilmesi ve buna misal çevik sistemlerin oluşturulabilmesi hibrit sistemde işleyişi akıcı hale getiriyor” dedi.
Teknoloji ve ergonominin değerli olduğunu lakin bununla birlikte sadece iş süreçlerinde değil toplumsal olarak da bir ortada olunması gerektiğini belirten Yılmazyavuz, “Ofislerin yalnızca konforlu değil birebir vakitte bir ortada çalışmaya, iş birliğine uygun olması temel. Konutundan de çalışabilen şahısların ofiste aradığı nitelikler dönüştü. Meskendeki esnekliği aratmayan, sevinçli, aydınlık, renkli, çalışanların yeri geldiğinde dinlenmesine ve hatta eğlenmesine imkan ortamlar revaçta. Bu ihtiyaçları göz önünde bulundurarak ‘Yeni Hayat Yeni Ofis’ sloganımızla yola çıktık. Ofisimizi tasarlarken, baştan sona hibrit çalışmaya uygun, son teknoloji ile donatılmış, ergonomik ve aydınlık, iş birliğini kolaylaştıran, açık bağlantı ortamı sağlayan, çalışanların bir ortada vakit geçirmesini, kutlamalar yapmasını ve eğlenmesine imkan veren yesyeni bir ofis yaratmayı hedefledik. Projenin ismini GONG (Groupama Office New Generation) olarak belirledik ve yeni ofisimizin ismini da GO yani Groupama Ofis koyduk. Projeyi departmanlar ortası bir kadro çalışmasına örnek olacak biçimde çevik idare yaklaşımı ile yönettik. Karar basamaklarında çalışanları dahil etmek için GONG elçileri seçtik ve elçiler aracılığıyla her basamakta çalışanların fikirlerine başvurduk. Başarılı bir proje periyodu geçirdik ve ağustos ayının sonunda GO kapılarını Groupama çalışanlarına açtı” tabirlerini kullandı.
Çalışanlarının muhtaçlıklarını gözeterek yenilikleri hayata geçiren Groupama Sigorta, uygun bir patron markası olma konusunda standartları belirleyen Top Employer Enstitüsü tarafından elementer sigorta bölümünün ‘’En Uygun Patron Markası’’ sertifikasını iki yıl üst üste kazanma başarısı göstermiştir.
Kaynak: (BYZHA) - Beyaz Haber Ajansı