Grupla öğretim uygulamaları minik gruplarla öğretim ÖĞRENME STİLLERİ Grupla öğretim uygulamaları esnasında derse olan motivasyon, hazır bulunuşluk düzeyi, alıştırma alışkanlıkları, akademik daha aşağı yapı gibi bir fazla sıvı vardır Öğrenciler arasındaki öğrenme farklılıkları, eğitimcileri öğretimi bireyselleştirme yolları aramaya yöneltmiştir Bu amaçla yapılan incelemeler, öğrencilerin kişisel farklılıklarını merkeze bölge bir hoşgörüyle ilerlemektedir Öğrenme Stilleri • Bireylerin öğrenme sürecindeki tercihleridir • Öğrenme stili kavramını, bireylerin çevresini nasıl algıladıklarının, öğrenme çevresi ile nasıl etkileşime girdiklerinin ve öğrenme çevresine nasıl tepkide bulunduklarının, nispeten istikrarlı göstergeleri olarak hizmet eden bilişsel, duyuşsal ve fizyolojik özelliklerin bir örüntüsü olarak tanımlamaktadır • Her öğrencinin en iyi öğrendiği yol, onun öğrenme stilidir Bir öğrencinin algılamasını, çevredeki diğer insanlarla ilişkilerini ve öğrenme çevresindeki davranışlarına tesir eden bilişsel, duyuşsal ve fizyolojik yapısı, onun öğrenme stilini belirler • Halk Müziği farklı öğrenme ve ayrı bilgi işleme sistemlerine sahiptir, dolayısıyla bambaşka öğrenme stillerine sahiptirler• Öğretimin bireyselleştirilmesinin en sağlam yollarından biri öğrenme stillerine uygun eğitim vermektir BİR BİREYİN ÖĞRENME STİLİNİN BOYUTLARI AŞAĞIDAKİ BİÇİMDE SINIFLANDIRILABİLİR: Her bireyin kendine has ve biricik biyoloji ile ilgili ve gelişimsel özellikleri vardır Bu da kişinin bilgi ve maharet öğrenme yolunu etkiler Öğrencilerin birbirlerinden farklı olarak öğrendiğini tüm eğitimciler kabul etmektedirEğer öğrenme ortamı öğrencinin öğrenme özelliklerine kadar düzenlenirse, öğrenmenin kalitesi ve miktarı artmaktadır • 1 Bilişsel Boyut: Bilgiyi; alma, işleme, depolama, kodlama ve kodları çözme biçimine bakılabilir • 2 Duyuşsal Boyut: Dürtü, dikkat, denetleme odağı, ilgiler, tehlike almaya isteklilik, sebat, yükümlülük ve sosyal hayattan hoşlanma gibi alanlarla ilgili kişilik özellikleri ve heyecansal özellikleri incelenir • 3 Fizyolojik Boyut: Duyusal sezgi, çevresel nitelikler, egzersiz esnasında gıda ihtiyacı ve gün içerisinde optimum öğrenmenin gerçekleşeceği süre dilimi dikkate alarak kişiye özgü öğretim modeli oluşturulabilir Öğrenme stilleri 4 algısal gücü içerir 1 Görsel (öğrenenlerin %3040’ı) 2 Kinestetik (öğrenenlerin %2025’i) 3 Dokunsal (öğrenenlerin %2025’i) 4 İşitsel (öğrenenlerin %2030) öğrenirler DUNN & DUNN ÖĞRENME STİLLERİ MODELİ İKİ TEMEL ÜZERINDE KURULMUŞTUR Dunn’ların öğrenme stilleri modeli iki esas üstüne kurulmuştur: Bilişsel süreçler ve beynin lateralleşmesiBilişsel süreçlerde kavram oluşturmada kişinin düşünme biçimi ve bölge bağımlılığına bakılmaktadır Kişinin düşünme biçimi dürtüsel (impulsive) ya da yansıtıcı (reflective) bir uzam içinde yer alır Problem durumlarına tez ya da titiz yaklaşım! Dürtüsel: Çabuk tepki veren, tehlike bölge, ivedi sıkılan, meraklı, ivedi öfkelenen, daha eksik konsantre olabilen, Yansıtıcı: Hatalı yapmaktan kaçınan, konsantre olabilen ve analiz eden, duygusal açıdan kontrollü, • Alan bağımlılığı ve bağımsızlığı da globalbütüncül ve çözümlemeli düşünme biçimleriyle ilgilidir Bunlar da iki ters uç oluştururlar Bir uçta bütüncül düşünmeye sahip olanlar bütünün parçaları arasındaki ilişkilere bakar (holistic) ve eşzamanlı (simultaneous) düşünürler Analitik düşünürler ise bilgiyi sırayla ve parça parça alırlar ardıl düşünürler Beyin yarım kürelerinin farklılığı • Analitik: sol beyin yarımküresi başat, sözel, ardıl ve analitik becerileri gelişmiştir Analitikler an be an öğrenirler, öğrenmeleri sırasında detaya önem verirlerSessiz, aydınlatmanın yoğun olduğu, oturma düzeninin kurallara uygun olduğu öğrenme ortamlarını seçim ederler ve işlerini bitirene değin devam ederler • Global: sağ beyin yarımküresi baskın, bütüncül, global, müzikal, sanata meyilli, görseluzamsal öğrenirlerİlk önce esas fikri anlamaya çalışırlar sonradan ise detaylara konsantre olurlarMüzik dinleyerek,ortak konuşarak,gizli egzersiz ortamında öğrenirlerAnlayana değin tek bir şeye odaklanmak onların yolu değildir, düzensiz düşüncelerle çalışırlarEğer bir şey ilgilerini çekerse detayları araştırırlar, kolay bir şekilde sıkılabilirler ve sık aralara ihtiyaçları vardırTek bir meslek üzerinde hedeflemek yerine benzer anda ansızın fazla meslek yapmayı tercih ederler Sol güya küre Sağ sanki küre Analitik Global tümevarımcı totaliter küçük adımlarla öğrenme tümdengelimci, ardıl eşzamanlı ağırlıklı kavramdan manâ çıkarak Minik yaşlardaki çocukların sağ beyinleri daha baskındır bu yüzden daha fazla bütünsel, sağ beyine yönelik öğrenme tekniklerine gereklilik duyarlar; çünkü çözümlemeli öğrenme becerileri daha gelişmemiştir Ayrıca öyle çok insan (araştırmacılara göre batı nüfusunun üçte ikisi) bütünsel beyin işlemleri bütün yaşamları boyunca seçim ettikleri düşünme biçimi olarak kalıyor Dunn&Dunn’un öğrenme stilinin 21 elemanı vardır Bunlar 5 değişkene ayrılır: Çevresel Ses ile ilgili tercih Işık Tercihi Isı tercihi Dizayn Tercihi Şehvetli Motivasyon tercihi Sebatkarlık tercihi Sorumluluk tercihi Inşa tercihi Sosyolojik Yalnız öğrenme Çiftler halinde öğrenme AkranTakım ile öğrenme Erişkin motivasyonu Çeşitli yollardan öğrenme Fizyolojik Algısal Seçim Atıştırma Vakit Hareketlilik Psikolojik Globalçözümlemeli tarz Hemisfer tercihi DürtüselYansıtıcı ÇÖZÜMSEL VE GLOBAL ÖĞRENENLERİN TERCİHLERİ Analitikler • Öğrenirken sessizliği tercih ederler • Aydınlık ışık • Formal oturma düzeni • Tamamlayana dek tek bir devir üstünde kastetmek, bitirdikten daha sonra yenisine devretmek • Çalışmasını tamamladıktan daha sonra bir şeyler atıştırmak • Kendi başına ya da bir otorite figürü ile çalışmak • İşleri kendi yollarıyla yapmak Globaller • Çalışırken sesli ortamı seçim ederler • Eksik ışık • İnformal oturma düzeni • Birkaç tahsis üstünde ara vererek hedeflemek • Egzersiz esnasında bir şeyler atıştırma • Akranlarıyla çalışmak • Standart yönlendirmeleri peşine düşüp takip eder Öğrenme Stilleri ile İlgili Bazı Değişkenler • Cinsiyet: Erkekler ve kızlar genellikle farklı şekillerde öğrenirler Erkekler daha görsel, dokunsal ve kinestetik olma eğilimindedirler ve informal bir çevre düzeninde harekete gereksinim duyarlar Hem erkekler daha eksik itaatkardırlar ve kızlara kadar akranları ile öğrenmeyi daha fazla tercih etmektedirler • Yaş: Öğrenme stilleri zaman içersinde okulda kaldıkları vakit her tarafında ve büyüdükçe değişmeye devam eder • kimsesiz öğrenme, bir erişkin veya hoca ile öğrenme gibi sosyolojik tercihler süre içerisinde yaşla ve olgunlaşma ile birlikte gelişime bağlı olarak değişmektedir ÖĞRENME STİLLERİNİ TATBIK İLKELERİNE YÖNELIK TAVSİYELER a İnsanların çoğu öğrenebilir b Öğretimsel çevreler, kaynaklar ve yaklaşımlar farkı öğrenme stillerine kadar ayarlanabilir c Herkesin gücü vardır, fakat bu güçler farklı farklıdır d Herkesin öğretimsel tercihleri vardır ve bunlar ölçülebilir e Öğrenme stillerine tarafından yapılan düzenlemelerden sonra öğrenci başarısı artar f Öğretmenler öğrenme stillerini öğretimleri esnasında kullanabilirler Eğer okullar ve veliler öğrencilerin öğrenme stillerini değerlendirir ve derslik içinde ve ev ortamında farklı öğrenen çocuklarla ilgili içten stratejiler uygularsa daha eksik öğrenci düş kırıklığına uğrar ve akademik alandaki başarısızlıklar azalır