
Gucci, Pre-Fall 2019 kampanyası için eklektik bohem havasındaki modelleri Sicilya’nın Arkeolojik Parkı Selinunte’de fotoğrafladı. Gucci, klasik sempozyumun ruhunu, kişilerin müzik ve dans eşliğinde toplumsallaştığı, şiir resitallerini dinlediği ve uzun sohbetler ile şölen sonrası toplandığı Milattan Evvel 7. Yüzyıla dayanan bu arkeolojik parkın ruhunu yeni kampanyasında yansıtıyor.
Gucci’nin Kreatif Yöneticisi Alessandro Michele’in antik dünyalar ile süregelen bir yaratıcı süreci var ve Selinunte’yi çağdaş bir tablo oluşturmak için kullanma kararı tasarımcının en son fikirlerinden biri oldu. Selinunte, MÖ 7. YY'ın 2. yarısında Sicilya'nın güneybatı sahilinde kurulan ve bir akropolde dokuz tapınağın bulunduğu ve şark tepesinde, Hera Tapınağı da dahil olmak üzere duvarların dışında üç tapınağın bulunduğu eski bir Yunan kentiydi. Koleksiyonun fotoğraflarını çekip burada sunmak, Selinunte’nin farklı kültürel mirasını günümüzün ve geleceğin nesline uyarlıyor.
Pagan kültürüne hane sahipliği yapan bu eşsiz yanı yine yorumlayan Alessandro Michele, vakit içinde askıya alınmış, farklılıkların entegrasyonlu bir halde bir arada yaşadığı efsanevi bir mahal hayal ediyor. Gucci’nin çağdaş sempozyum versiyonunda markanın arkadaşları ve sevenleri; felsefi ve politik dertleri tartışmak, şiirler okumak, müzik ve spor yapmak ve birlikte dans etmek için buluşuyorlar. Kültürel kontrastları bir arada kullanarak, Kaliforniya’daki Venice Plajı’nda görülen punk, kaykaycılar, sörfçüler vb. üzere karşı-kültürel kümeleri bir araya getiren Gucci, nispeten ilgi alımlı bir kampanya hazırladı.
Bu çağdaş gençlik öbeklerinin klasik bir medeniyetin kalıntıları arasına yerleştirilmesi, sürreal ve fantastik bir hikaye yaratıyor. Bu tablo da antik Yunan ve Etrüsk tasvirlerinde anlatılan sanatı yankılıyor.
Gucci Pratiği ile canlanan Pre-Fall 2019 kampanyası, dijital bir ‘photo-booth’ ile kullanıcıları kampanyanın çekim mahalline taşıyor! Kampanyanın daha evvel görülmeyen kamera ardı fotoğraflarını ve görüntülerini da görebileceğiniz pratik birebir devirde Gucci mağazalarına yakın bir mekanda yüklenince kişisel bir hikayenin kilidini de açıyor! Kampanya için hazırlanan hikayeyi ve hususî içerikleri görmek için Gucci mağazalarının camlarında taraf alan QR kodunu okutmanız yeterli!