nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Büyük günah işleyen birey imamlık yapabilir mi?
İmamlık yapacak kişinin, imamet ehliyetine sahip (dini bilgisi yeterli, Kur ’an ’ı güzel okuyan, akıl sağlığı uygun, ergen birisi) olması gerekir Haramı helal, helali haram saymadıkça büyük günah işlemiş de olsa müslüman bir kişi, imamlık yapabilir; arkasında kılınan namaz da sahihtir Hz Peygamber (sas), “İyi ve fena (müttakî ve günahkâr) her müslümanın gerisinde namaz kılınız (Ebû Dâvûd, Salât, 64, Cihâd, 35; Dârekutnî, esSünen, II, 404; Beyhakî, esSünenü ’lkübrâ, IV, 29) buyurmuşlardır
Hadiste bir ilke ortaya konulmaktadır; o da, mümin olan ve namaz kıldırabilecek asgari bilgiye sahip olan bir kimsenin namaz kıldırabileceğidir (Serahsî, Şerhu siyeri ’lkebîr, I, 110111; İbn Nüceym, elBahr, I, 370) Oysa imamın günah işlemekten sakınan, cemaat göre sevilen, hoş ahlaklı bir kimse olması tercih edilir Bu durumda birisi varken, fâsık yani açıkça büyük günah işleyen veya minik günahta ısrar eden kişinin imam olması Hanefi, Şâfiî ve Mâlikî mezheplerine göre mekruhtur (İbnü ’lHümâm, Feth, I,360; İbn Âbidîn, Reddü ’lmuhtâr, II, 298299; Haraşî, Şerhu Muhtasar, II, 23) Hanbelî mezhebine tarafından ise fâsık olan kimsenin fâsık olmayan kimselere imamlık etmesi, namaz kıldıracak başka kimsenin bulunmaması hâlinde, cemaatle kılınan cuma ve bayram namazları için zarureten caizdir; diğer hâllerde ise caiz değildir (İbn Kudâme, elMuğnî, III, 1723; İbn Kudâme, elKâfî, I, 293294) *
İmamlık yapacak kişinin, imamet ehliyetine sahip (dini bilgisi yeterli, Kur ’an ’ı güzel okuyan, akıl sağlığı uygun, ergen birisi) olması gerekir Haramı helal, helali haram saymadıkça büyük günah işlemiş de olsa müslüman bir kişi, imamlık yapabilir; arkasında kılınan namaz da sahihtir Hz Peygamber (sas), “İyi ve fena (müttakî ve günahkâr) her müslümanın gerisinde namaz kılınız (Ebû Dâvûd, Salât, 64, Cihâd, 35; Dârekutnî, esSünen, II, 404; Beyhakî, esSünenü ’lkübrâ, IV, 29) buyurmuşlardır
Hadiste bir ilke ortaya konulmaktadır; o da, mümin olan ve namaz kıldırabilecek asgari bilgiye sahip olan bir kimsenin namaz kıldırabileceğidir (Serahsî, Şerhu siyeri ’lkebîr, I, 110111; İbn Nüceym, elBahr, I, 370) Oysa imamın günah işlemekten sakınan, cemaat göre sevilen, hoş ahlaklı bir kimse olması tercih edilir Bu durumda birisi varken, fâsık yani açıkça büyük günah işleyen veya minik günahta ısrar eden kişinin imam olması Hanefi, Şâfiî ve Mâlikî mezheplerine göre mekruhtur (İbnü ’lHümâm, Feth, I,360; İbn Âbidîn, Reddü ’lmuhtâr, II, 298299; Haraşî, Şerhu Muhtasar, II, 23) Hanbelî mezhebine tarafından ise fâsık olan kimsenin fâsık olmayan kimselere imamlık etmesi, namaz kıldıracak başka kimsenin bulunmaması hâlinde, cemaatle kılınan cuma ve bayram namazları için zarureten caizdir; diğer hâllerde ise caiz değildir (İbn Kudâme, elMuğnî, III, 1723; İbn Kudâme, elKâfî, I, 293294) *